Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.6.2013 16:22
Isompaa eturatasta vai pienempää takaratasta jos haluaa lisää vauhtia?
27.6.2013 17:11
Molemmilla sama vaikutus..
27.6.2013 19:05
14 piikkisellä eturattaalla ainakin ketjut ottaa laahaimeen tosi pahasti. Eikös lähtökohtaisesti pienennetä takaratasta ettei ketjulinja mee huonoksi.
27.6.2013 21:55
Kellään ideaa miksi dt ei nappaa piikkiä perjaatteessa ollenkaan, putkena on gianelli ja kaveril nappaa selvästi arrowil piikin.
Mäntä vaihdettu 300km sitte, kytkin rempattu viimeaikoina ajettu n.3tkm, siel on kyl nyt halppis paketti mut ei ainakaa tuntuis luistavan, ja ypvs;kin tuntuis toimiva... 2,5% prosentin seokset ja kaasari on hyvis säädöissä.
27.6.2013 23:38
Kirjotin sivun taaksepäin tuosta takajarrusta.
Nyt kun tutkein lähemmin huomasin että takajarrulevyssä on 1cm halkeama reunassa.
Huomasin myös että takajarru laahaa vähäsen joten se pitää ilmata uudestaan?
Tästä myös johtuu se että takajarru on aivan tulikuuma pienenkin ajon jälkeen.
Eli pitäs ostaa uus jarrulevy ja ajattelin samalla palat vaihtaa joten mistä saisi halvalla DT 04-> kyseiset osat..?
E: Nämä varmaan menee suoraan? ->
http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=13179 ja
http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=13430
28.6.2013 0:54
Ebaysta jos osaa tilata, ois levy aikapaljon halvempi, vaikka kestääkin muutaman viikon tulla..
mulla muuten päästelee nesteitä sinne paisuntasäiliöön ja sieltä ylivuotoletkun kautta, onko vika syylärin korkissa, koska kannentiiviste ei vuoda?
28.6.2013 19:47
Käykö tuo NGK BR9ES tulppa näihin DTihin? Ainakin mulla oli semmonen kiinni nyt kuin irrotin tulpan. Mikä tulppa näissä on vakiona? Tuo BR9ES on sama tulppa ku mulla pvssä
28.6.2013 20:34
No jos se sulla siinä aikasemminkin oli niin miksei kävis?
29.6.2013 1:22
Käykäy, tt:nä BR9ES tai EG, vakiona on BR8ES.
29.6.2013 2:00
Okei, kiitos. Tuossa mun dtssä on täysin tyhjä putki, ypvs otettu käyttöön sekä isompi suutin joten eiköhän tuo BR9ES ole ihan hyvä.
30.6.2013 21:15
Katoin tänään DTn jäähdytin-nesteen tilanteen (eikös se ole takakatteen alla oikealla) niin huomasin että jäähdytinnestesäiliö oli aivan tyhjä
Detsi ollu mulla nyt 4 päivää edellinen omistaja ei näköjään ole hoksannut täytellä sitä.. Tuli vaan mieleen että pitääkö toi jotenki ilmata tms? Laitoin nyt sinne suunnilleen 1/3 osaa jäähdytinnestettä ja 2/3 osaa vettä.
Siellä jäähdytinnestesäiliössä oli myös jotain mustaa mönjää, eikös se viittaa siihen että kannentiiviste vuotaa tai ainakin joskus vuotanut? Nyt ei ainakaan tunnu vuotavan kun pelittää hyvin. Voi myös olla jotain likaa?
30.6.2013 22:02
Hyvä että huomasit.. Mulla on kans pikkuse sitä mustaa paskaa mutta 2tkm sitte rempattu kone toimii täydellisesti. Koputtaa puuta
30.6.2013 22:39
Juuh. Mut pitääkö toi ilmata jotenki vai alkaako ne nesteet kiertää siellä ? Säiliö oli siis aivan rutikuiva...
Kysyin vanhalta omistajalta onko se unohtanu lisätä tms. niin sanoi että varmaan 4tkm sitten lisäsi kun teki yläpäähän remontin. Sano myös että kannentiiviste oli kuin uusi kun hän laittoi sen paikoilleen. Eli ei varmaan vaihtanut uutta tiivistettä
1.7.2013 0:07
Kuin uusi.. Voi saatana että aina pitää säästää väärässä paikassa. Parikymppiä maksaa uus kannentiiviste Detsiin.
Mun käsityksen mukaan lyödä nestettä sinne, paisuntasäiliön korkki auki että ilmakuplat pääsee pihalle. Eikai se ny sentään aivan tyhjä ollu?
1.7.2013 0:15
Niinpä miksei voi vaihtaa tiivisteitä uusiin heti kerralla...
Ja kyllä, säiliö oli aivan tyhjä. Onneks en oo ajanu ku pieniä lenkkejä.
Pitää huomena koittaa saada nesteet kiertämään...