Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

12.9.2010 22:49

Prenger kirjoitti:IErittäin erittäin ailahtelevasti kulki, välillä piti vaihdettakin tiputtaa kun tippui vauhti pienoisessakin alamäessä jopa alle 100kmh vauhtiin.

Ylämäki piti sanomani.

Mutta nyt sattui taas näitä päiviä. Välillä pintakaasulla 100->kmh, sain jopa kierrätettyä motarilla 120->kmh nopeutta, ehdottomasti uusi ennätys noilla putkilla. Sitten myöhemmin kylmemmällä kelillä ajoin niin 100kmh nopeutta saikin ihan hien kanssa keräillä, mutta seuraavana päivänä siitä kiukuttelusta ei ollut tietoakaan vaan kulki taas noilla putkilla sen 110kmh niin kuin pitääkin. Mutta välillä pistää silmään, kun nykyään 4 vaihteella kulkee 90-100kmh, kun ennen sai 110kmh nopeutta ajettua helposti, että pitää sitten tämän kauden jälkeen viedä huoltoon ja sanoa, että katsoovat ne nokka-akselin laakerit.

Eihän siinä, ilmankelistä, kuljettajan vitutuksesta ja Varjon henkilökohtaisesta mielipiteestään tulee tulokset. Hyvänä päivänä parempaa kaveria ei olekkaan kuin Varjo, huonoina sen ajamisen ajan voisi käyttää kaljan juontiin terassilla.

E: Asia selvitetty. Varjo vaatii kylmemmillä keleillä, <- +10*C asteillä kunnolla lämmityksen ennen kuin kulkee. Iisalmeen ajaessa päivällä kulki sen 110->kmh kuten pitääkin, takaisin illalla klo 21 aikoihin alussa ei kulkenut kuin ~90-100kmh, mutta sitten kun 10-20km oli ajettu, alkoi taas kulkemaan 110->kmh nopeuksia, joten ei huolen häivääkään, kunnolla lämpimäksi illalla ja kaikki menee täydellisesti.
Viimeksi muokannut Prenger päivämäärä 20.9.2010 0:29, muokattu yhteensä 1 kerran

14.9.2010 10:48

[ -
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:09, muokattu yhteensä 1 kerran

20.9.2010 14:14

Ja nyt aiheesta toiseen, renkaisiin. Itselläni puhkesi yön aikana takarengas jostain kumman syystä. Katsoin koon 130/_90_-15 eli ei 130/80 vaan 130/90, rengas on pirellin MT66, katsastin motowikistä ja kooksi ilmoitettiin siellä 130/80-15, joten onko koko rengas kohtaista, jota en usko, vai onko sattunut vain inhimmillinen virhe?

20.9.2010 15:15

Prenger kirjoitti:Ja nyt aiheesta toiseen, renkaisiin. Itselläni puhkesi yön aikana takarengas jostain kumman syystä. Katsoin koon 130/_90_-15 eli ei 130/80 vaan 130/90, rengas on pirellin MT66, katsastin motowikistä ja kooksi ilmoitettiin siellä 130/80-15, joten onko koko rengas kohtaista, jota en usko, vai onko sattunut vain inhimmillinen virhe?

Tiedä sit onko inhimillen virhe tullut. Itel Shadowin takanakkina samainen, Pirellin MT66, ja koko tosin on 140-90-15. Rekisteriotteeseen on muistaakseni kans merkattu 130-90-15 rengastus taakse, täytyy vielä tarkistaa kun pärrän luokse menen.
Toi Pirelli on muutoin pirun hyvä mut alkanut nyt viime aikoina olemaan pirun inhottava ajaa. Joku 6-10-astet lämmintä ja vettä hiukan niin saa mennä pirun tarkasti. Meinasin heittää perjantai iltana turvat risteykseen, olin siis kääntymässä vasemalle, suojatie menee tien yli niin eiköhän sit ollu hiukankin kylmä ja vettä niin takapää lähti vähän omil reiteil. Onneks sain pidettyä kuris.
Kestää kyl hyvin toi rengas, vaihdoin ton 2009 loppu keväästä ja vieläkin kuvioo löytyy hyvin. Ens kauden ajaa viel hyvin, ehkä syksyl tai sit 2012 alkukeväänä täytyy vaihtaa.

20.9.2010 18:13

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:01, muokattu yhteensä 1 kerran

20.9.2010 19:34

Itse olen samaa mieltä, että välillä on todella mukava alla ja kestää, mutta vähänkään kylmempi keli niin tuntuu, että kohta ottaa kantta. Kerran sade kelillä sai oikeasti pelätä, kun putket ryysti jo maata, kun lähti takarengas tulemaan vierellä, no ei siinä pahempia sattunut, putken pohjasta vain lähti vähän maalia. Seuraavana itse kokeilen, jos tarvitsee edes ostaa uutta, Dunlopia tai Metzeleriä.

20.9.2010 22:38

J -
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:01, muokattu yhteensä 1 kerran

21.9.2010 18:48

Ja syy selvisi. Viimeistely naula oli renkaassa kiinni ja puhkonut sisä-renkaaseen ties kuinka monta reikää. Käytin vianorilla korjauttamassa renkaan, sisä-renkaan paikkasivat ja ulkorenkaassa oli vain millinkokoinen reikä, joten pitää toivoa, ettei siitä mene mitään sisään.

22.9.2010 15:38

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:08, muokattu yhteensä 1 kerran

22.9.2010 16:06

Kyllä sinne useempikin reikä oli kuulemma tullut, kun piti pyörää talutella kuitenkin melekosen paljon, mutta ainakin nyt tänä yönä oli ilmat pysyny sisällä, että eiköhän ne ole saaneet sen paikattua. Ulkorengasta eivät paikanneet, koska ei ollu kuulemma edes mitään naruja puhkonut se naula, taivaalle kiitos, että se oli viimeistely naula, eli ihan niitä pienen pieniä, mutta valitettavasti niin perkeleen pitkiä.

22.9.2010 21:04

Tuli ketjuja tänään kiristettyä ja samal sit tsiigasin hieman tota takajarrua. Nyt toi jarrun herkkyys (siis se mil säädetään kuinka herkästi rumpu nappa) on melkeen lopussa, eli kierettä alle 1cm jäljellä. Jos hiukankin kiristää niin pyörää on erittäin raskas työntää. Sehän menee toisin päin eli mitä kuluneemmat kengät -> sitä enemmän kierettä näkyvissä ja toisin päin. Melkeen voisin lyödä pääni pantiksi että rumpuun on päässyt jotain shaibea. Toivottavasti saisi viikonloppuna aikaseksi tuon takarenkaan irrotuksen ja tsegattua mikä vaivaa. Samal näkisi, tarviiko taakse tilata uudet kengät.

22.9.2010 21:16

Itselläni sama ongelma, kun olin käyttänyt renkaan korjauksessa. Ennen sitä, se säätönamikka sai olla ihan alkupäässä ja hyvin nappasi kiinni, nyt puolessa välissä, jotta tarraa. Tosin ennen huoltoa se ''palikka'' joka on rummussa kiinni ja jonka yläosasta se vaijeri lähtee, ei ollut siinä 90 asteen kulmassa kuten pitäisi, vaan enemmän kilpeenpäin, joka saattaakin selittää syyn.

24.9.2010 14:43

Kuka ajaa lappeenrannassa varjolla harkkaluvilla?

24.9.2010 16:13

Prenger kirjoitti:Itselläni sama ongelma, kun olin käyttänyt renkaan korjauksessa. Ennen sitä, se säätönamikka sai olla ihan alkupäässä ja hyvin nappasi kiinni, nyt puolessa välissä, jotta tarraa. Tosin ennen huoltoa se ''palikka'' joka on rummussa kiinni ja jonka yläosasta se vaijeri lähtee, ei ollut siinä 90 asteen kulmassa kuten pitäisi, vaan enemmän kilpeenpäin, joka saattaakin selittää syyn.

Nähtävästi samainen vika meikäläisellä. Ei se paljoa ole, mutta ei se myöskään missään 90-asteen kulmassa ole. Hiukan kilpeen päin menny. Mitenkäs sen saa korjattua? Meneekös ihan sitä mutteria auki siitä palikan alapäästä, 90-asteen kulmaan ja kiristää mutterin takas.

EDIT; Vika löydetty. Eli kun painaa liian paljon jarrua niin jarru jää päälle. Vian syyksi paljastui juurikin tämä "palikka", mikä lähtee rummusta tuohon jarruvipuun. Se ei aina tahdo kunnolla palautua takaisin eli jää päälle. Miten ton saisi oikein korjattua. Välil on pitkiä aikoja kun jarru pelaa mainiosti mut välil se tahtoo lähtee kenkkuilee.

25.9.2010 15:40

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:06, muokattu yhteensä 1 kerran