Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

4.6.2009 11:40

Larva kirjoitti:
kersti91 kirjoitti:
WPWW kirjoitti:Mua kiinnostaa miten sytkää säätämällä saadaan "rajoitettua" n. 10kw ilman et kiekkarajoitin pätkäsee kierrokset jossain 5000rpm.

Tarjoan pullakahvit kaikille motottilaisille, jos näin se juttu menee :D


Tarjoan Munkkihavit jos saatte tästä sen 20kw =)


Ahtamalla :D

4.6.2009 16:35

WPWW kirjoitti:
WPWW kirjoitti:Mua kiinnostaa miten sytkää säätämällä saadaan "rajoitettua" n. 10kw ilman et kiekkarajoitin pätkäsee kierrokset jossain 5000rpm.


Ahtamalla :D

Isäs ahto ku sua teki :D Eiköhän lopeteta tehokeskustelu tähän, ennenkuin joku kakstahdin omistaja tulee lesoamaan vielä sekaan :D:D:D

4.6.2009 17:53

atv rider kirjoitti:Olenko ymmärtänyt ihan oikein että fatikin kisaisemmissa malleissa ei ole mitään ''viri'' osia, mutta ne ovat tehty testämään niitä. Vai miten asia on?

Fantic callero comp (H20) mallissa on kuristettuna tehoa n.11kw=(15konii) ja cdi yksiköstä ottamalla johdon pois saataisiin pyörä A2=(20kw) tehoiseksi. ''Riittävän'' tehon saamiseksi pyörään laitettaisiin tehoputki, koska suomen markkinoilla ei muita ''teho-osia'' ole saatavana ja silloin pyörästä irtoisi varmaan jonkun verran yli 20 kw.

Neste mallissa on 6 vaihdetta ja ilma mallissa on vain 5.

Fantic callero comp (ilma) mallissa on varmaan sama kuristus kuin H2O mallissa eli eli cdi:n johto ja sen pois ottamisella pyörästä saataisiin A2=(18kw). Ilma malliin on saatavana paljon enemmän viritys osia esim. nokkaakseli, kaasutin, cdi ja tehoputki joiden hinnaksi tulee n.2000e. Luulen että ilma malli on kisasempi ,koska siihen on saatavana aika paljon enemmän virtysosia kuin neste malliin.
kato se et ilmajäähymallii on enemmän osia saatavilla vois johtuu vaikka siitä et niis on yamahan ilmajäähykone, joka on ollu markkinoil jo pitkää ja siks siihen on paljon osii, ku nestejäähyt taas on yamahan nestekoneella, joka taas on aika uus eikä siihen siks varmaa oo paljoo osii markkinoil. Mut eiköhän se niin oo kuiteski et toi nestemalli on se kisasempi

4.6.2009 22:06

20kw nyt on vaan ihan järjetön toive. Honda ilmoittaa 150cc krossistaa _koneelta_ 16.6 :D

5.6.2009 4:10

20kW voi olla lähellä mahdollistakin jos Daytonan ja Takegawan 125cc DOHC-koneista otetaan se 22 pollea. Kyllä nelarista sitä tehoa saa kunhan jaksaa panostaa kanteen. Ja luulen että tehtaalla on niin tehty. Venttiilit voivat olla hyvinkin isommat kuin Yamahan vastaavassa koneessa, tuskin moni täällä tietää niiden koosta ja nokan nostoista (vaikka en kyllä itsekään väitä että tietäisin). Olisin kyllä itse jättänyt iskun lyhyemmäksi jotta porauksesta olisi saanut isomman, jolloin palotilaan taas olisi mahtunut isommat venttiilit.

5.6.2009 4:15

Dynopapruja sekä videokuvaa tapahtumasta, sitten asia on selvä.

5.6.2009 8:22

_E_Z_ kirjoitti:20kW voi olla lähellä mahdollistakin jos Daytonan ja Takegawan 125cc DOHC-koneista otetaan se 22 pollea

Nyt menee kyllä pahasti tehoyksiköt sekaisin 20kw on 27.2hp ja 22hp on 16.17kw.

Fanticia sen enempää tuntematta, herää vain kysymys miksi ei fantic/yammun konetta käytetä enempää crossissa 85/150cc luokassa tai miksi yammun tehdas ei käyttäisi sitä itse yz85 koneen sijaan?

Jos siitä saadaan lähellekään 20kw(27.2hp) teholukemia 125cc, 150cc siitä pitäisi saada reilusti yli 30hp(22kw)tehoja? Luulisi sen olevan suositumpi peli kuin crf150 honda, josta saadaan ainoastaan 22.57hp(16.6kw) ulos vakiona.

Italialaiset on positiivista kansaa, myös ehkä tehojen ilmoittamisessa :lol: :lol: :lol:

8.6.2009 2:26

Onko kuinka monella Caballeo H20 Smc Comp-08 mallia? Ei taida tätä 08-mallia olla montaa suomessa. Ei ole oman lisäksi yhtään mustaa kisasempaa tullu vastaan. Ja itselläni on juuri tuo MP-messuilla esittelyssä ollut pyörä.

11.6.2009 20:18

Dayttoona kirjoitti:Dynopapruja sekä videokuvaa tapahtumasta, sitten asia on selvä.



Itseä kiinnostaisi kans nähdä jotkut dynopaprut tai mahd. videoo, koska niin pitkälle kuin jaksan tätä topikkia lukea niin koko ajan tulee p****n jauhantaa nuista tehoista.

Ja muutenkin piikkiä ostellessa olisi mukava saada edes joskus oikeaa tietoa. :paha:

11.6.2009 21:50

Suht pirteehän tää tälläseks 125 nelariks on. .
Ja helvetin komeet äänet! :seko:

12.6.2009 14:35

Taitaa olla 11kw tehoista kaukana

12.6.2009 21:21

Itekkin mietin samaa, ei voi olla A-1 tehoissa.

12.6.2009 22:27

Ei varmaan olekkaan, mutta aika pirteen siitä saa laittamalla ;)

12.6.2009 23:33

Eiköhän mistä tahansa.

15.6.2009 13:04

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... el=5736&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=block@status=F@id_make=435@id_model=5736
netti moto osaa kertoa enemmän eli ilmajäähdytteisestä saa parhaimmillaan 22hp ja nestejäähdytteisestä 24hp ja tampereen suunnalla olen ainakin yhden 09 mallin nähnyt ja ei ollut yhtään huonon näköinen/kuuloinen