Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
17.4.2013 22:44
~FoxRacing~ kirjoitti:Ittellä oli sama homma, termostaatti paskana. (ei auennut)
Joten termostaatti pois ja huolellinen lämmitys aina tai uutta kiinni!
Mistä ostit uuden jos ostit ja paljon oli hintaa?
Ei meinaan tahdo oikein löytyy netistä noitakaan...
Otin vaan sen pois, lämmitelee nyt vaan pidempään ja ei heti lähe rääkkää ni kyl se siitä
18.4.2013 19:47
Joo tämmöistä tässä parin viikon päästä varmaankin olen hankkimassa, joten mietityttää hieman, että minkälaista putkea kannattaisi laittaa? Ja onko kiihtyvyydessä eroa KTM Duke 125 paljoa, koska kaverin dukea hieman olen testaillut ja tuntui kiihtyvän melko napakasti, joten haluaisin vain tietää kiihtyykö kovempaa vai lussummin? Ja sitten vielä, että paljon kannattaisi sisäänajaa? 200-300km oli mielessä, mutt kertokaa omia kokemuksianne.
18.4.2013 19:51
Kyl se kannattaa ajaa koko 1000 km sisäänajo, näillä kun ei muutenkaan tarvitse revitellä että liikenteen mukana pysyy.
Yzäriä en ole ajanut mutta samalla koneella oleva weerani on pirteämpi, kuin kaverin duke.
18.4.2013 23:21
Eli varmaan yzf on hieman nopeampi kiihtymään kuin duke. Hyvä että sain selville, koska dukea olen ajatellut, koska tuntui kiihtyvän melko hyvin mutta kyllä se yzf on aika varma ostos jos kiihtyy vielä paremmin!
18.4.2013 23:35
Eikai sitä päätöstä kannata tehdä kiihtyvyyden perusteella? Vai onko kaveri jo ehdotellu viivoja?
Jos uuden meinaat ostaa niin aja rauhassa se pari-kolme tankillista ennenkuin alat rääsäämään niinkuin minä juuri kevarikortin saatuani
19.4.2013 8:31
Ei sitä heti tietenkään viivoja olla ottamassa, mutta tarkoitin tuolla että jos yzf kiihtyykin paljon hitaammin että sen eron huomaa nii mielummin silloin ostaisin duken.. Mutta kyllä yzf päädyn koska dukessa huonona puolena on se että kun on 185cm pitkä nii ei järin mukavaa kun tankki painaa polviin ajoasennossa
muutenhan hieno pyörä mutta ei kyllä oikei sovellu pitemmille pojille.
Viimeksi muokannut MA_PPLE päivämäärä 19.4.2013 17:40, muokattu yhteensä 1 kerran
19.4.2013 13:34
Unohdin kysyä että millä kierroslukemilla kannattaisi sisäänajo suorittaa? Ei varmaan punarajalla kannata huudattaa
19.4.2013 13:53
Rauhallisilla kierroksilla, ei liian pienillä eikä isoilla.
Siten että vaihde vetää hyvin, älä aja liian isolla vaihteella, kiihdytä rauhallisesti ja vältä motariajoa sisäänajon aikana.
Ps. Olisit voinut muokata edellistä viestiäsi.
19.4.2013 14:02
kyllä siinä ohjekirjassakin sitte kerrotaan sisäänajosta iha tarpeeks hyvin:D mutta sitä tosiaan ei mainita että liian isoa vaihdetta tulee välttää
E: kuinkas monta lenkkiä ketjuissa pitikään olla?
19.4.2013 14:17
Joo varmistin vain asiaa, koska kaverin dukessa ei ollut mainittu minkäänlaista sisäänajoa
mutta joo en tajunnut muokata, koska en hirveästi aikaisemmin täällä ole kirjoittanut
19.4.2013 14:29
Teksti suoraan YZF-R:än ohjekirjasta:
0-500km:
Vältä ajoa yli 6000rpm kierrosnopeudella.
Sammuta moottori tunnin ajon jälkeen ja anna sen jäähtyä 5-10min. Vaihtele ajonopeutta ja kaasun käyttöä.
500-1000km:
Vältä suuria nopeuksia ja ajoa yli 8000rpm käyntinopeudella.
Tärkeää:
Vaihda öljyt ja suodatin 1000km ajon jälkeen. Sen jälkeen voit ajaa normaalisti.
19.4.2013 16:07
Pystyykö yzf-r125 pyörään laittamaan xenon-valoja ilman, että räpeltää alkuperäistä johtosarjaa?
19.4.2013 16:34
Kertokaa kaikki viritys keinot mitä tiedätte:)
19.4.2013 17:01
Osta 2-tahti.
19.4.2013 17:54
Putkisto, powercommander ja 180 tai 200cc pyttysarja. Maksaa muistaakseni sen yli 1500 euroa koko paska asennuksineen ja silti tuntuu lussummalta kuin vajaatahtiset. Eli niinkuin ylempi jannu sanoo tai sitten odotat 18 vuotiaaksi ja ostat isompaa kyykkyä alle (alle 70kw:sta saa nykyään kuristaa) ja kokemuksta voin sanoa että Husqvarna WR tuntuu tehokkaammalta kuin alle 25kw kuristettu Honda CBR 600RR. Eli tiivistettynä: YZFR:n virittäminen on todella kallista