Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
28.4.2013 22:31
Mistäs tähä saa bensakorkkii mikä menis heittämäl kiinni ku ite en löytäny ku hussen omaa ja hintaaki sit päälle 50?
28.4.2013 22:39
Käytettynä löydät varmasti jostain 2t hussesta kympillä tai alle.
1.5.2013 12:24
Bomb3ri kirjoitti:http://www.supermotocenter.fi/Webshop/product_details.php?p=1486 tuossa uusi korkki.
Noni kiitos tästä!
Sitte, että millä hinnalla porukat on ostanu tähä uutta takarengasta?
4.5.2013 23:25
Onko kellään tietoa, käykö 450 hussen kone hussen 125 sms hermusen runkoon? Ajattelin, että kun 18 täytän, pyörän sijasta vaihtaisi koneen jos semmoisen jostain löytäisin, onko järkeä? Ja toinen kysymys mitkä suuttimet ootte laittanu änkän vaihon jälkeen, itellä FMF kiinni enkä kaasarin säädöille oo teny mitään?
4.5.2013 23:43
Luulen että pääset satamiljoonaa kertaa helpommalla, kun myyt hussen ja ostat isomman tilalle. En tiedä olisko toi muutoskatsastuksella mahdollista saada ihan lailliseksi pyöräksi jos sen koneen saisi jotenkin hakattua sinne roikkumaan, mutta mieti nyt vaikka mitä käy jälleenmyyntiarvolle.
5.5.2013 10:25
Unohda suoraan se moottorin päivitys isompaan, SMS:stä loppuu jarrut ja alustan ominaisuudet 450 moottorilla joten joudut rakentamaan koko pyörän käytännössä uusiksi. Ihan vastaava homma jos Raisuun alettaisiin sovittamaan KTM 125 kisakonetta, ei mitään järkeä. Ei ole mikään ihan simppeli homma.
Myy se Husse pois kun täytät 18v, pistät muutaman tonnin välirahaa ja ostat isomman pyörän.
5.5.2013 12:26
Iteppä veikkaisin että jarrut ja runko pelaisivat ihan tarpeeksi hyvin, mutta oon 99% varma ettei saa rekisteriin eli ei kannata alkaa kikkaileen
pääsuutin 137, tk suutin 42
5.5.2013 17:20
hommaahan siinä ois ihan saakelisti mut tosiaan jos sitä ei oo mitään mahiksia saaha laillisesti muutoskatsastettua niin taijan asian jättää vain mietinnän asteelle ja ostaa kunnon auton. (:
5.5.2013 18:01
mitä nuo jännitteensäätäjän johot on kun siin on 3väristä? keltanen x3 sininen,ruskea että mikä on maa yms:D
5.5.2013 18:47
Sakkeulius kirjoitti:hommaahan siinä ois ihan saakelisti mut tosiaan jos sitä ei oo mitään mahiksia saaha laillisesti muutoskatsastettua niin taijan asian jättää vain mietinnän asteelle ja ostaa kunnon auton. (:
Jos ostaisit 450 koneen tähän niin sellanen maksais helposti melkein tonnin. Jos laskis et myyt sun hussen vaikka 3500e
ihan hatusta vedetty, kun en tiedä minkälainen sulla on niin voisit ostaa 4500e arvoisen moottoripyörän samaan hintaan kuin nykyiseen isompi kone. Ja tolla 4500e saa jo aika hyviä pyöriä.
5.5.2013 19:21
Ja lisäksi, kaikesta huolimatta edessä on jousituksen sekä jarrujen päivitys. Vaikka on miten kova usko, ei se SMS:än jousitus ja jarrut ole 450 moottorin tehojen tasalla.
Ei mopolla mahdottomia...
5.5.2013 20:02
Kertokaapas SMR:n sisäänajosta. Niin vähän on siitä tietoa löytynyt, edellisessä topicissa sanottiin että vaihtelevilla kierroksilla, lämmitä kunnolla ja moottorijarruta paljon tai jotain sinnepäin.
Saisiko tätä vähän tarkemmin? Onko tässä 1000km sisäänajo?
Sekä millä nopeuksilla saisi ajella? Kuulemma 80km/h, mutta onko tässä sellainen "kierrosraja" minkä perusteella annetaan leipää?
Ja kun siellä puhuttiin juuri tästä amerikkalaismiehen Hard Break In sivusta, että onko se kuinka kannattavaa. Pitäiskö ensimmäisen 20 kilometrin aikana lämästä kerran täyskaasukiihdytys, vai miten mennään?
5.5.2013 21:09
Muistaakseni ekat 300km max 6000rpm, seuraavat 300km max 8000rpm ja siihen loppuu ohjekirjan mukaan sisäänajo. Itse säästelin vielä konetta tonniin asti, jossa eka öljynvaihto. Hyvä lämmitys ja vaihtelevilla kierroksilla kun ajaa, niin hyvä tulee.
5.5.2013 21:36
Noin se sisäänajo menee nimenomaan päin persettä. Karstaa joka paikka täynnä ja hiontaöljyt eivät pääse ominaisuuksiinsa. Annat leipää vaan, mutta muista se huolellinen lämmitys ennen ajoa. Nämä on kierroskoneita, tehty kiertämään korkealta. Nuo huoltomanuaalin arvot ovat vain takuuehtojen takia, koska saavat varmasti ecu-boksista luettua korkeimmat kierrokset tietyltä ajalta yms. jos hajotat koneesi takuun aikana.
Eli lämmitys, kovaa ajoa, kelaile vaihteita, ei pitkiä aikoja kaasu pohjassa. Ja muista moottorijarrutella, palotila ja venttiilikanavat puhdistuvat silloin.