Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
18.4.2015 15:56
Jos tuo on totta niin pakko joku lukko hommata
Pitää vielä kokeilla kun saa koneen kasaan ja runkoon kiinni..
Voiko näihin kehitellä miten helposti jotain ajonestoa??
19.4.2015 15:11
Jo 80 luvulla oli yleinen pila että kavereiden kevareita pistettiin jättäen parkkipaikalle käymään, mikään uusi juttu ei siis ole kyseessä. Riittää että jos käsi mahtuu jostain välistä virtalukon liittimeen. Valot, vilkut, yms ei toimi, mutta koneen saa polkaistua käyntiin ja ajettua värkin pois jos se on jätetty pelkän virtalukon varaan. Ohjauslukko jo estää melko tehokkaasti kyllä ajamisen. Derbeissä on sama homma tuon virtalukon liittimen suhteen, muista merkeistä ei ole tietoa.
20.4.2015 0:05
Mittariongelman sain korjattua, ja hyvä tietää toi. Täytynee hommata sitten uusi lukko, edellinen sai vähän osumaa kun unohdin että se on siellä
4.5.2015 21:53
saakos näihin vanhanmallin deeteisiin kuinka helposti uudenmallin takakatteet ja lipan vai pitääkö soveltaa paljoki
16.5.2015 14:17
Millaisia suuttimia teillä on sisällä 32mm kaasarissa? Pienempiä kuin 28 millisessä, tottakai, mutta kuinka paljon? Olen tilaamassa tollasta koson 32mm litteäluistista pwk kopiota, ja samalla tekisi mieli tilata kelpo hintaan suutinsatsi, mutta tarttisi tietää edes hiukan että mistä suunnasta lähteä yrittämään.
Ja joku nyt varmaan sanoo että tollasiin kiinapaskoihin kannata koskea, mutta ite järkeilin tän niin että on niin halpa ettei vituta paljoa jos ei toimi kunnolla. Voin kertoa sitten omia mielipiteitäni säädön helppoudesta ja laadusta, jotka näyttää olevan yleisimmät ongelmat kun googlailee noita.
16.5.2015 19:02
Mistäköhän sais käytettynä pakoaukonsäätimen oikean puolen tulpan ja sen holkin?
17.5.2015 1:55
Tuskin mistään, tuppaavat katoilemaan vähän kaikilta. Uuden saa tilattua, mutta hinta on ton hukkumis- ja hajoamisalttiuden takia aika suolanen, n. 45e plus postit.
22.5.2015 21:01
Mikä mahtaisi olla detsissä ku kulkee vain noin 90 (tosin nyt sisäänajossa eli ei ihan kaasu pohjassa). On täysitehoinen ja RE:n giannellin paisarilla. Vakio välit on eli 16/57. Tuossa viime viikolla porattiin pytty 57.00 milliseksi, uusi proxin mäntä laitettiin ja viilattiin hieman ypvs:ssää ettei se ota mäntään kiinni. Ennen pytyn porausta ja männän vaihtoa kulki semmoset 95. Se ypvs toimii tässä mun yksilössä tosi oudosti koska se akseli ei ole auki kun ne "tarkistus merkit" eli se hahlo ja reikä on samallla kohdalla, joten piti vaijereista säätää sen reiän yli eli keulaan päin, jotta se akseli ois auki, mutta nyt vaijereista alkaa loppua kiristys vara. Sitä mitä kysyn nyt on se että mikä mahtais olla se tekijä joka rajottaa sitä vauhtia niin paljon? Pääsuutin on 320 ja pitäis nyt käyttää tulppaa irti, jotta näkisi minkä värinen se tulppa on, niin vois alkaa säätelemään kaasaria.
22.5.2015 22:20
Ps kuulostaa kyllä aivan liian isolta. Mulla 300 nyt eikä anna ajaa kun 3/4 kaasulla.
Pakoaukon säädin ei siihen vaikuta koska pitäisi kulkea +100 vaikka säädin lukittu kiinni. Pitäisi mennä n. 130 oikeaa nopeutta noila välityksillä ypvs toiminnassa.
Mulla se ypvs toimi aivan samalla tavalla ja 127 oikeaa nopeutta 2-päälle, enkä vinguttanut loppuun asti.
23.5.2015 15:43
Koittaisin vakioputsarilla ilman mitään avarrusmodailuja, 250 ps ja 25tk, neula keskimmäiseen loveen ja pakoaukonsäädin auki lukittuna niin on ainakin ne muuttujat pois pelistä.
Sain joskus kaverilta toisen vakiopytyn ja ostin siihen männän joka osoittautui liian pieneksi, vääntöä löytyi rutkasti mutta pyörä ei yksinkertaisesti kulkenut mihinkään.
Eli myös liian väljäksi porattu pytty voi vaikuttaa
9.6.2015 22:05
Taisinkn kirjoittaa aiemmin väärän mallin topicciin. Mutta, jos joku tietää mistä löytyy ehjä imukurkku ja sen hinnan, niin olisi kiva tietää.
Ja ideoita, miksi vaihteet kakkosesta ylöspäin eivät meinaa kytkeytyä? Pari kertaa sain kolmosen päälle, mutta muutoin ei oikein meinannut kytkeytyä?
14.6.2015 2:24
Hieman sain dt:tä taas laiteltua parina iltana. Vaihdoin imukurkun, kaasariin isomman tk suuttimen ja 270 pääsuuttimen.
Lisäksi huomasin, että pyörässä on Giannellin tehoputki. YPVS on lukittu auki asentoon. Onko tällä kokoonpanolla tosiaan, että ei kulje ollenkaan ennen 7000rpm:ää? Varsinkin kierrokset 5000-7000 tuntuu, kuin mopolla ajaisi.
7000rpm:ssä tulee tehopiikki, mutta on hankala päästä sinne asti esimerkiksi ylämäissä tuon 5000-7000rpm:n tehokuopan takia.
Vaihteistosta huomasin, että ei meinaa kolmosta isommalle vaihtaa. Vaihtaa vasta, kun potkaisee vaihdepoljinta ajaessa. Paikoillaan kokeilin, niin jotenkin poljin jäi liian ylös ja hieman kun painoi alaspäin ja kokeili sitten vaihtaa, niin meni kolmonen sisään....
30.6.2015 20:23
On se elämä hankalaa. Ei meinaa millään saada detsiä säätöihin. Pyörässä Giannellin tehoputki, ilmanputsarin tötsä poistettu, 260 pääsuutin ja 25 tk-suutin paikoillaan nyt.
Kylmänä ilman ryyppyä sammuu, kun hiemankin kaasua nykäisee. Jos kädellä peittää ilmanputsarin reikää satulan alta, toimii huomattavasti paremmin. Lämpimänä toimii hieman paremmin, mutta en saa tyhjäkäyntiä millään järkeväksi. Lisäksi lämpimänäkin booaa kaasua nopeasti käännettäessä. Voisiko ilmaseosruuvi olla totaalisen väärin säädetty? Sitä en saa millään säädettyä kunnolla.
Onkohan noi suuttimet lähelläkään oikeata, vai kannattaisiko muuttaa suuntaan tai toiseen?
1.7.2015 18:27
Osaako kukaan neuvoa varman tavan diagnosoida että onko mulla kyrvähtänyt staattori vaiko jännitteensäädin? Etu- ja takavalon liittimille ei tule virtaa ollenkaan eikä akku saa latausjännitettä. Virtansa valothan saavat suoraan staattorilta ja jännitteensäädin on vain rinnalle kytketty tasaamaan valoille menevää virtaa. Akkuahan lataa eri käämi kuin mikä antaa valoille virtaa, joten voisi luulla, ettei kaksi eri käämiä staattorista yhtä aikaa hajoa. Eli jännitelähde siis syypäänä?
Edit: Kävin tuossa mittailemassa ja huomasin ettei staattorilta kummaltakaan käämiltä tule ollenkaan jännitettä. Vastusarvot olivat kumminkin molemmilla käämeillä ihan normaalit 0,3 ohm. Täytyy siis varmaan ottaa vauhtipyörä irti ja tutkia hieman tarkemmin mikä mahtaisi olla ongelma.
12.7.2015 21:13
No mikäköhän detsissä nyt vuorostaan mahtaisi olla kun välillä hävittää kipinän, jonka jälkeen saa polkea tovin jotta tulis edes jonkin sortin kipinä, käyntiin lähtemisestä puhumattakaan. Mutta kun lähtee käyntiin, niin saattaa sammua yhtäkkiä ja kipinä taas häviää.
Tuossa eilen pysyi ihan suht hyvin käynnissä tyhjäkäynnillä ja pääsin pikaisesti kokeilemaan että miten se pelittää niin kävin kiihdyttämässä maantiellä ja kipinä meinasi tullu satunnaisesti joka ilmeni kovana nykimisenä 4-6 vaihteilla. Sitten se myös sammui vauhdissa pari kertaa, mutta sain ajettua kotiin kun sain mäkistartilla käyntiin vauhdissa kun meinasi sammua.
Cdi-boksi ja puola on vaihdettu parin viikon sisällä ja kourallisella tulppia on kokeiltu.