Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
17.4.2013 8:09
No johan pomppas hintaa
Kai se on pakko sitten ottaa nuo, jotkut toiset tai etsiä halvemmalla. Kiitti linkeistä.
Tämä ei varsinaisesti kuuluisi tänne vaan ehkä enempikin tonne tekniikkapuolelle, mutta osaakos joku keksiä mistä lähteä vikaa hakemaan jos mito ei lataa akkua? Vähän koitin haulla etsiä, mutta mitään luotettavaa tietoa ei oikein löytynyt.
17.4.2013 12:25
Mitta yleismittarilla tasasuuntaajalle tuleva AC jännite, pitäisi olla ainakin noin 20V RMS. Tasasuuntaajalta akulle tuleva DC jännite, noin 14V - 15V. Staattorin kelojen resistanssi 5 - 1000 ohmia, luultavasti 100 ohmin luokkaa. Jos tasasuuntaajalle ei tule jännitetta tai sen on liian pieni tarkista että staattorin kelojen johdot eivät ole maadoitettu jostain mistä niiden ei pitäisi olla. Jos tasasuuntaajalle tulee jännitettä, mutta lähdössä on nolla volttia tarkasta tasasuuntaajan johdot, varsinkin maadoitus. Jos kaikki näyttää toimivan niin vika voi olla myös akussa.
Kannattaa myös lukea W.S.M läpi, siellä on muistaakseni jotain asiaan liittyvää.
17.4.2013 13:35
Okei, tutkitaan nuo seuraavaksi. Workshop manualin lukemista helpottaisi sellaisen löytäminen, on vain se vanhemman miton versio koneella.
17.4.2013 14:26
Onkimato: Olen ottanut vaijerit irti niin ei se servo tee muutakuin tarkastusliikkeen, olen kokeillut aivan kaasupohjassa
17.4.2013 16:05
Okei, sitten voi olla vikaa siinä että cts ohjainboksi ei saa kierroksia puolalta. Sieltä menee muistaakseni sinivalkoinen johto puolalta joka ilmoittaa kierrokset cts ohjainboksille. En tiedä onko tämä päätelmäni lähelläkään oikeaa kun oma cts ollut totaalisen kuollut, mutta asiaan senverran perehtyneenä voisin kuvitella vian olevan juurikin tossa sinivalkoisessa johdossa.
Edit: Aramid sulle jo toisessa topicissa ilmoittelikin, elikkä johto menee cdi boksilta cts tietokoneeseen, eikä puolalta.
17.4.2013 21:40
Kysyisin nyt apua niinkin naurettavassa asiassa ku bensaletkun vaihdossa. Eli letku oli vissiin osunu kaasarin johokin reunaan ja tehny itteensä reiän. Reiästä sitte oli kivasti valunu puol tankkia bensaa maahan
Eli letkuhan tulee tankista kaasariin niin onko sillä vain yksi kiinnitys kohta kaasarissa? Mitä nyt tuolla pimeässä kellarissa katoin taskulampun kanssa niin näytti että siinä olis ollut toinenkin kohta..
Ja on muuten säälittävän pitunen toi letku jos se on vakio. Nostin tankin kokonaan ylös niin tankissa kiinni oleva letkun pää lähti samantein irti.
17.4.2013 21:50
Bensaletku lähtee muistaakseni kaasarin oikealta puolelta sellasesta nipasta. Eli ei siinä muuta ole kun letku irti kaasarista ja tankista ja pidempää tilalle.
Edit:
http://i11.aijaa.com/b/00691/10320087.jpgKuva suoraan kaasarin yläpuolelta, tossa näkyykin bensaletku mistä se lähtee.
20.4.2013 15:35
BjarneNyholm kirjoitti:http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=320639079793 Siitä löytyis tarrat
Kellään kokemusta onko noi isot Cagiva tarrat ihan vakio tarrojen kokoset? Tars uudet tarrat ku vanhat päässy jo vähän kärsimään
21.4.2013 0:15
Oisiko kenelläkään tietoa mistä saisi kohtuu hinnalla tuon uuden miton peräkatteen ? Ja menisiköhän se suoraan -05 mitoon kiinni ?
23.4.2013 12:12
Millasta xenonia porukka on laittanu pitkille ja lyhyille? Laitatteko te omille ballasteille vai molemmat samaan ballastiin? Laittakaapa linkkiä millaset xenonit kävis mitoon pitkille ja lyhyille. Touko-Kesäkuussa pitäis laittaa mito rojektiin, jossa ajattelin laittaa kaiken muun rojektoinnin lisäks xenonit.
1.5.2013 17:06
Jesa3 kirjoitti:BjarneNyholm kirjoitti:http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=320639079793 Siitä löytyis tarrat
Kellään kokemusta onko noi isot Cagiva tarrat ihan vakio tarrojen kokoset? Tars uudet tarrat ku vanhat päässy jo vähän kärsimään
On vakion kokoiset, mulla on noi kiinni omassa pyörässä
galleriassa näkyy joissain kuvissa.
1.5.2013 17:39
Onkos kellään kokemusta jos laittais suoranputken sen reikäputken tilalle änkkään? Millaset äänet lähtis?
1.5.2013 19:33
Sama ku ilman änkkäriä ajais, koska se reikäputkihan päästää sen pakokaasun ja äänen virtaamaan niihin villoihin --> vaimentaa ääntä. Eli ilman reikäputkee ei mee villoihin ja ääni on täysin korvia raastava.
4.5.2013 16:06
Nyt kävi niinkin kivasti, että mito kaatu jalalta vasemmalle kyljelleen ja vaihteensiirtäjä (?) vääntyi sen verran, että vaihdetta ei saa vapaalle eikä ykköselle koska se osuu jalkatappiin. Eli mistäs sais uuden tollasen vaihteensiirtäjän -05 mitoon? Jos ei löydy mistään, niin oisko jotain kikkoja millä sen sais suoraksi?