Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
4.8.2010 22:01
mustavi kirjoitti:Joko sait selville miten kävi? Toivois tietenkin, ettei kummempaa...
Jeh, illalla tuli soitto huollosta, nokka-akselin oikeanpuoleinen laakeri hajonnut, ei sen kummempi juttu. Jännä tosin, se vaihdettiin vastikään ja nyt taas hajalla... No, pääasia että on taas up 'n runnin'
Tämän huollon viemän ajan ajelin sitten Kymcon Zingilla ja voin kertoa että tänä aikana opin arvostamaan Shadowta vielä enemmän kuin ennen, on se ihan eri luokassa (häpeä ees verrata näitä
)
Loppuviikosta Varjo takas kotiin, onneksi vielä on tuota kesää jäljellä, ei menny ajokausi ihan hukkaan
5.8.2010 10:33
joo, oon shadowilla pari kilsaa ajanu ja kun oma pyörä oli huollos ja pakko oli päästä käymään evolla (n.200km) eikä sinne mee busseja, niin kävin hakee koeajolle kawasakin sen customin...
hyvä et 90 kulki ja ylämäissä alle 80 hyyty aina
ja sit ihan kauhee meteli jos nous alamäessä yli 100km/h vauhti.
aivan eri luokkaa ku toi hondan v2 kone
6.8.2010 17:36
Mistä saisi uudet ruuvit tilattua Varjoon, kun alkaa kulua nuo, kun pitänyt nyt käännellä pari pv auki jos nuo satulalaukut saisi laitettua paikoilleen. Tarvetta lähinnä taka-lokariin kiinnittyville ruuveille, penkin varsinainen kiinnitysruuvi + ''kromi''palikoiden kuusiokolo-ruuvit.
6.8.2010 19:38
-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:10, muokattu yhteensä 1 kerran
7.8.2010 14:58
Itselläni ei ole laukkurautoja kiinni, vaan kiinnitin laukut toisiinsa matkustajanpenkin alta ja kummatkin laukut taka-akselin kautta vielä. Noihinhan en sitten rupeakkaan pakkaamaan hirveätä määrää tavaraa vaan pidän molemmille laukuille 4kg maksimipainona kiinnityksen takia. Saa nähdä kestääkö. Laukut eivät yletä millään takapyörään joten siitä ei ole pelkoa, ainoa mikä huolestuttaa on noiden alempien remmien pysyminen kiinni, jos eivät pysy, meneevät ne pinnojen väliin ja sitten ei tiedä kuinka nahkaremmille käy siinä, että kestääkö ja lukkiintuko takapyörä kun ajetaan 110kmh vauhtia vai napsahtaako remmi vain poikki.
22.8.2010 12:05
Mitäs Shadow kuskis on ketjuja kiristänyt? Ite tartteisin jonkun toisen tavan, ennen on tultu nostettua pienel sähkö käyttösel trukil. Toi on pirun hyvä mutta tarttee kahta (2) ihmistä että homma luonaa eli toinen pitää tasapainoa ja toinen sit nostaa trukkia. Uskaltaisko ihan jalan (ei ole keskijalkaa, tai sitä että saa takarenkaan ylös) varas kiristää ketjuja, olis hieman helpompaa sekä ei tartteis aina toista ihmistä avuksi. Kertokaas muita keinoja, ja jos onnistuu ton jalan varas, niin kertokaa mitä täytyy ottaa huomioon.
22.8.2010 14:00
Bronn kirjoitti:Mitäs Shadow kuskis on ketjuja kiristänyt? Ite tartteisin jonkun toisen tavan, ennen on tultu nostettua pienel sähkö käyttösel trukil. Toi on pirun hyvä mutta tarttee kahta (2) ihmistä että homma luonaa eli toinen pitää tasapainoa ja toinen sit nostaa trukkia. Uskaltaisko ihan jalan (ei ole keskijalkaa, tai sitä että saa takarenkaan ylös) varas kiristää ketjuja, olis hieman helpompaa sekä ei tartteis aina toista ihmistä avuksi. Kertokaas muita keinoja, ja jos onnistuu ton jalan varas, niin kertokaa mitä täytyy ottaa huomioon.
Ite oon ainakin pelkän jalan varassa kiristäny ketjut. Neuvoja tuohon en oikein osaa antaa.
23.8.2010 15:39
Tsiisus sentään. Eilen siis kiristin ketjut. Lopuksi sit hiukan säädin takajarrua, aluksi hieman liian kireä eli nappas -> löysäsin jolloin tuli liian löysä. Noh, jätin sit siihen. Tänään kun olin menos kouluun, risteykseen saavuin niin jarru ei palautunut kunnol.
Mistäs kannattais lähtee ettiä vikaa. Kiristin puoli (½) kierrosta tota takajarrun säätöä mutta en vielä kokeillut.
2.9.2010 16:24
J -
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:16, muokattu yhteensä 1 kerran
2.9.2010 21:15
mustavi kirjoitti:Täytyypä katsoa Shadown Wiki-jorinaa, ketjunkiristely taisi olla arkihuollot-osassa mutta unohdinko mainita ton takajarrun? Niin, tietysti kun pyörä siirtyy taaemmas myös takajarrun säätö kiristyy, eli sitä pitäis löysätä aluks hieman ja ketjuhoivan jälkeen hakea uudelleen säätöönsä. Huono palautus lie vaan järjestelmän nivelten voitelujuttu, tuskinpa kenkien palautusjouset olis rikki tai "unohtunu", tai polkimen jousi sökö?
En kyl ole viel keksinyt (= en ole kerinnyt/jaksanut) mikä tuossa takajarrus olis vikana. Kun kiristin ketjut niin löysäsin jarrupolkimen ja kun lopetin hommat niin kiristin sitä. Aluks kiristin hiukan liian paljon, sit löysäsin ja löyty sopiva. Pitää huomenna voidella noita niveliä, jarrupolkimen palauttaa kunnol kumminkin.
Hitto vieköön, taitaa tulla ens kesän alkuun heti ketjujen ja rattaiden vaihto. Rattaa viel pirun hyväs kondikses mut toi ketju venyny ihan sikana mut, onhan sil ny ajettu jo 2008 kesäst asti (about 18tkm). Kiristysvara melkeen loppunut jo. Vai, uskaltaiskohan noita ketjuja lähtee lyhentämään. Mopoissa sen nyt uskaltaa ihan hyvin, mutta uskaltaako tähän?
3.9.2010 15:33
-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:10, muokattu yhteensä 1 kerran
6.9.2010 14:28
Itse tänään kiristin ketjut niin varsin hyvin onnistui pelkän sivutuen kanssa, eli takarengas voi siinä maassakin olla, kiristyy kuitenkin. Itselläni taasen alkoi vähän olla huolia kun kävin ajamassa 200km lenkin, välillä tuli sellaisia kohtia, että Varjo hyytyi motarillakin alle 100kmh vauhtiin, mutta välillä taas kulki sen 110kmh mitkä on noilla putkilla aika maksimit ja yhdessä vaiheessa tuli alkamäkeä vastaan niin lähes rajottimella kävi ~120kmh. Erittäin erittäin ailahtelevasti kulki, välillä piti vaihdettakin tiputtaa kun tippui vauhti pienoisessakin alamäessä jopa alle 100kmh vauhtiin. Oliskohan nyt ne kauan pelätyt nokka-akselin laakerit menneet vai jopa mäntä rikko, kun alamäkeen saa vasta kierrätettyä noita 110-> nopeuksia.
7.9.2010 22:39
ei taida vieläkään löytyä tarvikkeena ilmansuodatinta shadowiin? Mistä löytyis netistä toi originaali sitten?
11.9.2010 2:23
Tuli tuossa vähän todettua lisää tuosta takajarru viasta. Kun painaa jarrua enemmän, niin jarrukengät jää jumiin mutta poljin palauttuu normaalisti ylös. Eli vika varmaan jarrukengissä joka johtaa siihen että pitäisi ottaa takarengas irti. Noh, toivottavasti nyt kestäis tonne lokakuun loppupuoliskolle saakka jolloin on viikko vapaata niin pääsis remppaa, ellei jo aikasemmin iske himo.
Onkos kellään Shadow (tai Varadero) kuskil kokemusta 13 -piikkisestä eturattaasta? Kun noit ketjui pitäis katella ens kesäks uusia ja nyt on alkanut hiukan miettimään, jos hankkeis tollasen 13 -piikkisen eturattaan. Lähtis varmaan vähän paremmin sekä kasvattais varmaan hiukan huippui kun tuntuu että noi 14 - 41 välit olevan hitusen liian raskaat tohon mun varjoon. Miten esim. kun on toi 13-piikkinen eturatas ja 100km/h vauhtii niin huutaakos kone hoosiannaa vai mennäänkö ihan järkevillä kierroksilla.
(sorg jos teksti on mitä on, väsyneenä kirjottelen eikä ajatus kulje aivoista sormiin saakka kunnol)
11.9.2010 16:03
-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:10, muokattu yhteensä 1 kerran