Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

28.7.2008 20:52

ituhippi kirjoitti:Hmm mutta tuo 130-140 tuntuu kuitenkin aika vähältä mittariin :eek: kaverin cbr jossa ei ole muuta ku leo vincen putkisto, menee 130 mittariin :s Joku 140 oikeeta kuulostais korvaan paremmalta... saako tuohon 180-200cc pyttyjä? Tarviikohan tehä mitään muutoksia jos noin ison laittaa?

Kyllä luulis enemmän menevän, kun derbillä oon menny 138 mittariin, ja luulisi nyt kyykyllä pääsevän kovempaa :)

Makupussi kirjoitti:Minun mielestä yksi helpoimmista (ja halvimmista) tavoista saada riejuun se 11 kw on laittaa uusi ilman putsari paremmilla virtauksilla, suurempi suutin ja avarruttaa kansi sekä teetättää jyrkempi nokka-akseli paikallisessa moottori koneistamossa. Hintaa kertyy kyseiselle operaatiolle max 150 €. Silloin ei tartte säädellä mitää kaasaria ja muita pikku säätöja vaativia osia.


Pelkkä kannen porttaaminen maksaa 150-250€, nokan teettäminen menee myös yli 100€ vähintäänkin.

1.8.2008 0:55

Katayahan se vissiin oli laittanu riejuu mikunin 24mm kaasarin. Menikö ihan heittämällä paikalleen? Jos viitsisit kertoa, että mistä ostit ja mihin hintaan :).

2.8.2008 8:17

Topler kirjoitti:Katayahan se vissiin oli laittanu riejuu mikunin 24mm kaasarin. Menikö ihan heittämällä paikalleen? Jos viitsisit kertoa, että mistä ostit ja mihin hintaan :).

yksityiseltä ostin,nettivaraosasta. Meni se ihan tosta vaan kiinni,ei mitään ihmeempiä tarvinnut tehdä. Hintaa tälle oli 50€. Muista nyt se jos menet kanssa itse kattomaan ja etsimään sitä jostain ja ,jos nyt jostain löytyy sopiva ,niin varmista myyjältä että siinä on kiihdytyspumppu ellei hän muuten ole sitä sanonut. ;)

kassu

2.8.2008 21:27

Mitenkä pakolline ominaisuus tuo kiihytyspumppu kaasarissa on? Ajattelin ostaa edullisen 26mm dellorton, jossa kiihytyspumppua ei tietääkseni edes ole.

3.8.2008 9:27

Topler kirjoitti:Mitenkä pakolline ominaisuus tuo kiihytyspumppu kaasarissa on? Ajattelin ostaa edullisen 26mm dellorton, jossa kiihytyspumppua ei tietääkseni edes ole.


Ei se nyt mitenkään pakollinen ole, mutta parempi sen olisi olla siinä.
Jos ostat kaasarin missä EI ole sitä kiihdytyspumppua, niin sun on vain vähän vaikeampi saada se oikeille säädöille ja juodut leikkimään/säätämään sitä enemmän.
Ja varmaksi en sano ,mutta kiihdytyksessä seos suhde ei taida olla niin hyvä,kuin kiihdytyspumpullisessa, joka siis on parempi nelareissa. Joten kiihdytys on huonompaa/hitaampaa silloin.

Korjatkaa, jos olen sanonut väärin. :s

3.8.2008 11:49

No ei nyt ihan niinkään... Kaasua avattaessa kiihdytyspumppu suihkuttaa lisäbensaa hyvää kaasun vastaamista varten siksi aikaa, että bensa ehtii purkautua pääsuuttimen kautta. Ilman kiihdytyspumppua äkillinen kahvan kääntö voi saada aikaan hetkellisen hyytymisen, kun pumpun avulla kiihtyminen alkaa heti.

3.8.2008 13:02

Eli ymmärtääkseni kiihdytyspumppu ei takaa parempaa kiihtyvyyttä, mutta estää koneen tukehtumisen äkillisesti kaasukahvaa käännettäessä. Olisihan tuo kiihdytyspumppu ihan kiva lisä, mutta katsotaan nyt mitä kassuja löydän ja mihin hintaan.

3.8.2008 16:07

kun niistä tehareista kysyttiin, niin espanjasta saa ainaki turbokitin tehareita noihi. Käykää vaik kattoo youtubesta jotai pätkää niistä.

12.8.2008 18:22

Johonkin, tai ehkä kaikkiin näistä on varmasti jo vastattu, mutta laiskana en jaksa penkoa koko topicia...
1: Kuinka kovaa VAKIO rs2 kulkee?
2: Onko siitä vaikeaa poistaa kuristukset?
3: Kuinka kovaa kulkee ilman kuristuksia?
4: Millainen on rs2 pidemmällä matkalla?
5: Millainen on ajaa kakspäällä?
Kiitos vastauksista. :D

12.8.2008 22:15

kcapelgae kirjoitti:Johonkin, tai ehkä kaikkiin näistä on varmasti jo vastattu, mutta laiskana en jaksa penkoa koko topicia...
1: Kuinka kovaa VAKIO rs2 kulkee?
2: Onko siitä vaikeaa poistaa kuristukset?
3: Kuinka kovaa kulkee ilman kuristuksia?
4: Millainen on rs2 pidemmällä matkalla?
5: Millainen on ajaa kakspäällä?
Kiitos vastauksista. :D


1:Kyllä sillä vähä päälle 110km/h oikeeta ajaa. 120km/h lienee täysin vakiolla mahdotonta, sillä vakiona siinä on niin kevyet välit, että iskee rajottimelle aika paljon ennen 120km/h.
2: Kuristuksia ei pahemmin oo ku on nelari, mut pakoaukon reikä on hiukkasen pienehkö ja äänenvaimennin tukkoinen. Myöskin kaasari on hiukan pienehkö, joten isompi sellainen tuo tehoa.
3: En tiedä auttaisko kulkupuoleen tuo pakoaukon avartaminen, mutta ainakaan äänenvaimentimen avartaminen ei tuo juurikaan huippuja, paitsi oikean suuttimen(isomman kaasarin) kanssa tulee vääntöä.
4: Pyörällä on mukava ajaa matkaa. Tosin riippuen sääoloista (kova vastatuuli) autojen perässä pysyminen voi olla vaikeaa, mutta näin yleensä hyvin pysyy autojen perässä ja muna-asennossa voi ohittaakin :)
5. Riejussa on suht.koht hyvä matkustajan penkki, joten ainakaan matkustajalla ei ole paljoa valittamista. Kakspäällä pyörä kulkee +-100km/h.

PS: Mulla on riejussa avarrettu äänenvaimennin, avarrettu ilmanputsari, raskaammat välit sekä 10 numeroa isompi pääsuutin ja huipuiksi olen saanut mittariin n.130km/h (lienee oikeeta vähän vajaa 120km/h?)

Jos joku viisaampi tarkentais jos jotain meni väärin :)

13.8.2008 10:55

Kiitosta vain. :D

16.8.2008 14:10

Olisin ostamassa kyseisen piikin, ja aattelin varmistaa että piristyykö tämä jos laittaa 30mm mikuni kaasarin ja 100mm pääsuuttimen? Ja käykö ne yhteen vai mitä te olette käyttäneet? Ja 16 piikkisen eturattaan aion myös hankkia. Mistä tälläsiä osia ootte ostanut?

16.8.2008 16:41

Makii kirjoitti:Olisin ostamassa kyseisen piikin, ja aattelin varmistaa että piristyykö tämä jos laittaa 30mm mikuni kaasarin ja 100mm pääsuuttimen? Ja käykö ne yhteen vai mitä te olette käyttäneet? Ja 16 piikkisen eturattaan aion myös hankkia. Mistä tälläsiä osia ootte ostanut?


30mm on turhan iso ,jos et meinaa kantta avarruttaa. 105 suutin pelittää hyvin itellä ainakin.
16 piikkisellä saat hyvät huiput mutta ylämäki onkin sitten raskasta vääntöä sillä ;) joten vauhti tippuu ainakin jonkun verran.

16.8.2008 16:42

Makii kirjoitti:Olisin ostamassa kyseisen piikin, ja aattelin varmistaa että piristyykö tämä jos laittaa 30mm mikuni kaasarin ja 100mm pääsuuttimen? Ja käykö ne yhteen vai mitä te olette käyttäneet? Ja 16 piikkisen eturattaan aion myös hankkia. Mistä tälläsiä osia ootte ostanut?


Taitaa olla vakiolle liian iso 30mm kaasari. Varmaan joku 24-26 olis parempi. Kaasuttimia pyörii jatkuvasti täällä mototissa sekä nettivaraosassa ja eturattaan saat tilattua jälleenmyyjän kautta.

EDIT: Kataya ehdit ensin :D

18.8.2008 19:40

topler minkä kokonen sulla on se suutin? ja vieläkö on vakiokaasari kiinni? :)