Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

29.8.2013 9:57

reziner kirjoitti:Raven ohjausboxi on tarkotettu vanhempiin apikkoihin, mut sx/rx kaikissa menee ilman, koska cdi toimii samalla raven ohjausboxina


Mutta cdi boksia ei tartte porata?

Re: Aprilia SX/RX125

29.8.2013 10:45

CDI pitää porata, että rave1 toimii.

Re: Aprilia SX/RX125

29.8.2013 15:31

Mitkäs mahikset siinä on epäonnistua? :D Millasella terällä siitä kolosta läpi? Mites täytyskö vaihtaa suutinta ku nyt on kiintee korotettu laippa?

Re: Aprilia SX/RX125

29.8.2013 16:47

Semmosella terällä joka on sopiva siihe koloon ja siitä vaa kokonaa läpi. Helppo homma ja täytä se reikä vaikka silikoonilla tai teippaa umpeen.

Re: Aprilia SX/RX125

29.8.2013 17:06

8ade8 kirjoitti:Mitkäs mahikset siinä on epäonnistua? :D Millasella terällä siitä kolosta läpi? Mites täytyskö vaihtaa suutinta ku nyt on kiintee korotettu laippa?


3mm terällä. Epäonnistuminen on mahdotonta jos ÄO on kengänkokoa suurempi

Re: Aprilia SX/RX125

29.8.2013 21:48

Eikös se poraus poista vaan rajottimen? Miten se vaikuttaa raveen?

Re: Aprilia SX/RX125

29.8.2013 22:00

Ei RAVE1 ilman sitä toimi, ko se CDI kertoo solenoidille määrätysä kierrosluvussa että millon kiskasta laipan vaijeria. Samalla poistaa rajottimen, eli siirtyy TT ohjelmaan.

Re: Aprilia SX/RX125

31.8.2013 4:01

Mitäköhän tekis ton takajarrusatulan kaa? Mäntä ihan jumissa eikä liikahtanukkaa vaikka liotti bensassa 3h ja yritti paineilmalla. Pitäskö yrittää vasaralla hakkaa ees sisäänpäin jos se siitä tokenis? :paha: Kävisköhän RS satula ja kiinnike päikseen jos alkuperäisellä heittäs vesilintua?
Ohessa kuva http://purkuosat.net/images/RS12508/SDC15769.JPG Kaiken lisäksi ostin uudet jarrupalat joiden piti olla alkup. vastaavat mutta olipahan taas "pikkusen" viilaamista eli sieltä täältä ~8x4mm paloja pois ja hiomakiveä vasten piti ohentaa alustaa yms. :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

1.9.2013 0:42

Millaset tehoerot ovat aprilia sx , yamaha dt:n ja husqvarna sm:n välillä?
Mikä voi olla vikana , että mittari ei näytä nopeutta yritin ettiä topicista , mutten löytänyt vastausta enään tiedän että se on mainittu ainakin kertaalleen :/
Mitä kaikkea pitää säxään vaihtaa että ois täysin tt?

Re: Aprilia SX/RX125

1.9.2013 11:46

Noita tehojuttuja ei tosiaan kannata joka topicista käydä erikseen kyselemässä, mutta tässä nyt vastaus: Apikasta ja hussesta lähtee koneelta n. 30hp, DT:stä hieman vähemmän. Todellisuudessa noiden kolmen välillä ei kuitenkaan ole mitään erityisen suurta eroa, ja mitä nyt oon kuullu (ite en oo vielä päässy testaamaan) niin viivoilla mennään suhtkoht tasoissa. TT pyöristä siis kyse.

Ja pyöräs on täystehonen kun siinä on RAVE, tehari ja kaasarissa tt hilppeet.

Edit: jos nyt jotain unohtu mainita niin Säxä kuskit täydentäkööt. :)
Viimeksi muokannut Gooby päivämäärä 1.9.2013 13:09, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Aprilia SX/RX125

1.9.2013 12:53

Okei , kiitoksia. Entäs tuo V-Force?

Re: Aprilia SX/RX125

1.9.2013 15:18

V-forcet voi laittaa jos haluaa hifistellä ja on ylimäärästä rahaa. Kyllä se varmaan 34 dellorton kans voi tuoda vääntöä. Vakio 28 kaasarilla riittää hyvin vakiot.

Re: Aprilia SX/RX125

3.9.2013 21:34

Tuli laitettua rave kiinne. Ennen oli kiintee korotettu laippa. Tarviikohan vaihtaa suuttimia? Nyt pääsuutin 160 ja tyhjäkäynti 65 tai 70 (en muista). Pyörässä siis scalvini putki ja 34mm kaasari. Eli onko noi ok suuttimet raven kanssa?

Re: Aprilia SX/RX125

3.9.2013 21:50

No miten se pyörä toimii, jos se tuntuu että säädöt on kohillaan nii ei tarttee vaihtaa. Sit jos laihalla käypi yms nii suuttimia vaihtoo ja säätöö..

Re: Aprilia SX/RX125

5.9.2013 21:01

Tulpasta vaa kattelet, ja persdynolla. Esim. jos jää vejätyksen jälkee kierrokset leijuu niin on laihalla.
Ja tuo 65 taitaa olla ryyppysuutin ;)