Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
26.4.2013 21:00
Laitoin WR250 ja TE125 päällekkäin toss. Näkee että piikkinen enemmän "takakenossa".
26.4.2013 21:00
Niin, itekin kun aloittelin niin tuntui mahdottomalle saada keula ylös 2 vaihteella, mutta nyt saa jo kolmosellakin ylös
26.4.2013 21:14
Onkos Bomb3rilla video materiaalia jossai?
olis iha kiva kattella ku ei hirveesti oo noita nelari hussella stunttailua
26.4.2013 21:23
Tuppaa hussest tulla bensat ulos tankist jos hiukanki on tankki täynnä ni korjaantuukoha iha vaa uudella tankinkorkilla?
Sit toine et mites sais tyhjäkäynni kierrokset n. 1750 rpm (ohjekirja mukaan) ku mulla vaihtelee siin 800-1800 rpm ja jos hiukaki kylmä kone ni sammuu
Voi olla tyhmiä kysymyksiä, mutta olis kiva jos apua sais
26.4.2013 21:35
Kuinka paljon teillä pitää venttiilit ääntä? Tossa ehkä n. 100-130km sitte alko pitää surinaa jonka kovuus nousee kierrosten mukaan, ja sen surinan kuulee myös ajaessa. Uskalaako lähtee miittiin kun kilsoi tulis jo ainaki 60 matkoihi allrightille ja takasi?
26.4.2013 21:37
Nyt täytyy kyllä puuttua maxii:n kysymyksiin.
Koropalasta sen vertaa että hermusessani ei ollut ongelmaa korkeamman iskarin takia joten en ota kantaa.
miksi vaihtaa paperinen suodatin twin air-suodattimeen:
- vapaampi ilmanvirtaus
- +80 vauhdeissa kerää alipaineen kurakaaren alareunaan, josta vakioputsari ottaa korvausilmansa, täten vesisumu kulkeutuu suodatinkankaaseen ja märkänä paperisuodatin päästää pinnalla olevan hiekkahunnun lävitsensä, twin air öljyttynä estää veden ja hiekanpääsyn kahden suodatinkerroksensa lävitse. Kaikillehan on varmaan selvää että hiekka koneen sisässä hyvää tee. Tuo tyhjiöluistikaasari on sitäpaitsi erittäin herkkä lialle, koska luisti naarmuuntuu ja täten päästää ilmat tyhjiösuppilon ohi.
- twin airia ei tarvitse ostaa uutta likaantuessaan.
- twin airin asennus nopeampaa kuin paperisen.
- twin air ei sisällä nelireikäkurilevyä kuten paperisuodatin
( saa sen paperisestakin irti, mutta sitte on kaasarin sääätö edessä)
miksi vaihtaa suuttimet isompiin putkiston kanssa:
- vakiona käyvät yläkiekoilta laihalla, tästä alavääntöjen tuntu vakiona.
- putkistosta ei ole käytännössä mitään hyötyä edes seosten puhtaamminpalamisessa, koska seokset menee laihalle, yläkerta lämpenee rajummin suhteessa öljyn lämpemiseen, jolloin voiteluteho heikkenee.
- kaasarin säädöllä saat yläväännötkin kehiin joka helpottaa keulimistakin kun vauhti alkaa nousta.
- bensaa hörppii vähemmän kun palaa tehokkaammin säädöissä ollessaan.
- 25 euroa ja saat imupuolen ja kaasuttimen säädöt kuntoon ja säästät konetta.
26.4.2013 23:29
Naikhouu kirjoitti:Sit toine et mites sais tyhjäkäynni kierrokset n. 1750 rpm (ohjekirja mukaan) ku mulla vaihtelee siin 800-1800 rpm ja jos hiukaki kylmä kone ni sammuu
Voi olla tyhmiä kysymyksiä, mutta olis kiva jos apua sais
Itellä kans tuli samaa vikaa noin viiden tonnin kohdalla. Säädin tyhjäkäyntiruuvista tyhjäkäyntiä kovemmalle, nyt pysyy aika hyvin siinä 1900-2100 rpm, mikä on ihan sopiva. Laitat sen verran sitä isommalle, ettei enää putoo alas kiekat.
27.4.2013 13:17
Tuntuuko muilla jäävän pyörä hirveen pystyyn ko laittaa jalalle? Näyttää siltä et pysyy tahdon voimal välil pystyssä, et pystyykö sitä jalkaa säätämään jotenki vai onko tarvis edes?
27.4.2013 14:02
Hermunen ainakin jäi pirun pystyyn, kerran tai kaks kaatukin sen takia. Koropalan jälkeen just sopiva.
27.4.2013 15:35
jonicc kirjoitti:Kuinka paljon teillä pitää venttiilit ääntä? Tossa ehkä n. 100-130km sitte alko pitää surinaa jonka kovuus nousee kierrosten mukaan, ja sen surinan kuulee myös ajaessa. Uskalaako lähtee miittiin kun kilsoi tulis jo ainaki 60 matkoihi allrightille ja takasi?
Ja onko haittaa jos välykset o vähä vituillaa? Koht ois jo lähtö miittii vastatkaas äkkii:D
27.4.2013 15:44
tuskinpa se sun pyöräs nyt tuosta vielä aivan räjähtää. Hyvä kuitenkin jossain välis tarkistaa ja säätää venat.
e: paljonko pyörälläsi on ajettu?
27.4.2013 15:47
Ajettu 9800 ja ollu 6000km huollossa sillo ku mittaris 7500 eli venttiilit säädetty vähä yli 2k sitten..
27.4.2013 15:54
Ei muuta kun kovaa ajoa vaan. Jokainen pyörä pitää jonkilaista kilinää ja kolinaa ja jos ei nyt oikeasti kuulu mitään ihmeellistä ja kovaa ääntä en usko, että sieltä pyörästä on mitään rikki tai säädöt pielessä. Ellet sitten itse ole mennyt pyörää säätämään huollon jäljiltä.
27.4.2013 17:19
Joo tosiaan piti sitä kilinää jo ennenkin mut sehän kuuluu asiaan, nyt vaan koventunu se ni aattelin et onkoha kaikki kunnossa
27.4.2013 17:50
vaarallisempaa se on jos sieltä ei yhtään mitään tikitystä kuulu..