Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT 125R

25.2.2015 0:52

Veikkaan samaa vaikka voi se piirilevykin 3-johtoisesta hajota. Vanhaa ei silti kannata heittää pois. Alennusvaihteen rattaita, moottoria, yms servon osia voi käyttää varaosina. Yksinkertainen se servo on purkaa ja kasata.

Re: Yamaha DT 125R

1.3.2015 16:11

-
Viimeksi muokannut Beneath päivämäärä 3.3.2015 17:55, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT 125R

1.3.2015 21:23

Noilla kilometrillä alkaa mäntä olemaan aika varmasti loppuun ajettu.

Yamaha DT 125R

3.3.2015 10:03

Morjens
En tiedä pitäsikö tämä laittaa tänne vaintekniikka osioon :roll: , mutta laitan myt sitten tänne. Elikkäs detsissä ilmenny semmotinen ongelma että kytkin ei pelitä lämpimänä pyrkii kytkinpohjassa vaihteella eteenpäin eeikä ongelmaan auta vaijerin säätäminen. No availin sitten kytkimen ja kaikki levyt ovat kunnossa. Ajattelin että ongelma voisi johtua kytkinlevyjen väärästä asennosta tai järjestyksestä mutta en löydä mistään kuvia joissa näkyy missä järjestyksessä ja asennossa ne sinne menevät.

Re: Yamaha DT 125R

3.3.2015 20:40

Levyt ovat muuten ihan samanlaisia keskenään, mutta toiseksi alin massalevy on keskireiältään isompi kuin muut, sen alle tulee sellainen rautalankahäkkyrä, eräänlainen lisäjousi.

Yammun räjäytyskuvat löytyy edelleen tuolta:
http://www.yamaha-motor.eu/fi/services/ ... index.aspx

Re: Yamaha DT 125R

3.3.2015 22:40

Kiitos avusta mäkistation ja löysin kyllä räjäytyskuvat.
En vain saa niistä tarpeeksi hyvin selvää. Tämän lisäksi minun dteessä on 4erillaista levyä ja 4 samanlaista myös välilevyjen joukossa on yksi erillainen. Kommentisi kuitenkin selvensi hurjasti ja luulen että osaan nyt kasata ne oikein. :)

Re: Yamaha DT 125R

3.4.2015 21:06

Uusi dt omistaja ilmoittautuu. Ja muutama kysymys heti kärkeen, ilmeisesti ypvs pitää pientä naputusta tyhjäkäynnillä. Se on ilmeisesti ihan normaalia näissä. Saako sitä kuitenkaan poistettua mitenkään? Toinen kysymys koskee ketjuja, tällä hetkellä välit 13/48 520 jakoisilla ketjuilla. Edellinen omistaja sanoi etttä välit kohtuu lyhyet eki matka-ajoon olisi hyvä olla pidemmät. 14 eturatas ei kuitenkaan ilmeisesti mahdu ihan suoraan? Saako pienempiä takarattaita, ja minkä kokoinen olis sopiva?

Re: Yamaha DT 125R

5.4.2015 10:52

Noista välitys asioista en osaa sanoa kun itse olen juuri 520-jaon ketjuja hommaamassa, mutta ei se ypvs-akselin nakutus aivan normaalia ole. Itselläkään ypvs ei nakuta..

Johtuu siitä, että akseli on väljä ja korjaantuu uusilla holkeilla.

Ei mitenkään vakavaa kunhan akseli ei pääse nappaamaan mäntään kiinni.

Re: Yamaha DT 125R

6.4.2015 0:29

Selvä... https://www.bikepics.com/pics/2008/12/2 ... 9-full.jpg ymmärsinkö oikein että tuon kuvan osat numero 21 ja 18? vaikkei 21 olekaan mikään holkki. Kai o-rengaskin voi olla vanha ja väljä? Vai käsitinkö täysin väärin :nolo:
Muuten paljonko teillä kiertää tt:nä nämä pyörät?

Re: Yamaha DT 125R

6.4.2015 23:07

Mulla otti TT:nä täydessä iskussa 10 500-11 000rpm vakioväleillä ja vauhtia on silloin n. 130 oikeeta ;)

Suurin kuristaja tehoille on tässä vehkeessä putki ja kaasari. Esimerkiksi pakoaukolla on enemmin aukioloasteita kuin 1991 yz:ssa :roll:

Re: Yamaha DT 125R

7.4.2015 10:57

Killerchipmunk kirjoitti:Selvä... https://www.bikepics.com/pics/2008/12/2 ... 9-full.jpg ymmärsinkö oikein että tuon kuvan osat numero 21 ja 18? vaikkei 21 olekaan mikään holkki. Kai o-rengaskin voi olla vanha ja väljä? Vai käsitinkö täysin


Tsekkappaa Yamahan sähköisestä YPEC varaosakirjasta osat 93210-30640, 2 o-rengasta joilla ton räpätyksen ja vuodon pitäis helpottaa,Hitusen Voitelua perään ja tiukkaan kiinni. 24Mx:ltä löytyy takarattaita sekä eturattaita vähän optimaalisemmassa koossa,Isompi eturatas menee kyllä paikalleen,Kannattaa vain varmistaa että toi lukkolevy on kunnossa sen jälkeen kun se irroitetaan.Runkonumerolla ei löydy osia koska toi on tosiaan tuontipyörä,Joten mallin kautta joutuu hakemaan. T.kyseisen detsin vanha omistaja.

Re: Yamaha DT 125R

7.4.2015 22:43

Tota mulla on detsissä sellane vika että staattoreita menee ku bensaa? :paha:
Voisko olla millasia syitä kaikki sähköt oon tarkastanu monet kerrat! Onko muilla ilmenny samaa vikaa ku mulla? Vituttavinta tässä on se, että staattori on se kallein sähköosa 250e---> niitä menny nyt 4.. Sen verran että pyörä kyllä on aika reippaissa säädöissä :D voisko johtua siittä, että kiertää niin paljon ja staattori kuumuu niin sulaa se käämeissä oleva lakka? Tarvis pikasesti apua tai muuten joudun ajaan 4T Derpillä!!!

Re: Yamaha DT 125R

8.4.2015 9:04

Tomppez kirjoitti:
Killerchipmunk kirjoitti:Selvä... https://www.bikepics.com/pics/2008/12/2 ... 9-full.jpg ymmärsinkö oikein että tuon kuvan osat numero 21 ja 18? vaikkei 21 olekaan mikään holkki. Kai o-rengaskin voi olla vanha ja väljä? Vai käsitinkö täysin


Tsekkappaa Yamahan sähköisestä YPEC varaosakirjasta osat 93210-30640, 2 o-rengasta joilla ton räpätyksen ja vuodon pitäis helpottaa,Hitusen Voitelua perään ja tiukkaan kiinni.


Nyt oli ypvs nakutuksesta kyse ja se johtuu yleensä holkeista. Ei ollut puhettakaan mistään räpätyksestä tai vuodosta, mutta onhan se kieltämättä hieman vaikea sanoa, jos ei tiedä onko siellä ypvs:ssä muutakin vikaa.

Re: Yamaha DT 125R

18.4.2015 15:12

Olen tässä ihmetellyt pyörän sähköjä, sillä jotain pientä häikkää niissä on. Pyörässä on kiinni koso db-01r mittaristo, joka toimii muuten paitsi että sammutettuna näytössä vilkkuu himmeä sininen valo. Tappokatkaisijalla ei ole vaikutusta vilkkumiseen.
Olen nyt sitten ihmetellyt toimiiko tappokatkaisija oikein. Pyörä kyllä sammuu, mutta kaikki sähköt eivät katkea, sillä ypvs tekee tarkistusliikkeen kun avaimia kääntää lukossa vaikka tappokatkaisija onkin päällä. Voisiko joku testata omat, toimiviksi todetut sähkönsä ja kertoa kuuluuko tuon olla noin vai onko tappokatkaisijassa jotakin vikaa?

Re: Yamaha DT 125R

18.4.2015 15:45

Killerchipmunk kirjoitti:sillä ypvs tekee tarkistusliikkeen kun avaimia kääntää lukossa vaikka tappokatkaisija onkin päällä

Tappokatkaisija maadottaa pelkän sytytyspuolan ei tee muuta. Se vei vaikuta mihinkään muuhun. Senkin saa ohitettua kun ottaa virtalukon liittimen irti. Eli yamahat ja derbit saa käyntiin pelkän liittimen irrottamalla. Äärimmäisen yksinkertaisia varastettavia siis. Kannattaa käyttää aina esim levyjarrulukkoa yms muuta varmistusta.