Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
21.3.2014 22:37
MikaMikaMika kirjoitti:Onko täällä ketään näsäriin vaihdepolkimen akselia vaihtanutta? Olis tiedossa halvalla sellainen jossa ei muuta vikaa kuin boorit menneet akselista
´
Vaatii muistaakseni moottorin leväytyksen auki, eli ihan lohkot pöydälle.
22.3.2014 17:35
Mun muistaakseni kyllä ei tarvinnut avata lohkoja. Kytkin piti varmaan irrottaa ja sitä vaihdesysteemiä vähän purkaa ja sen jälkeen lähti ihan vetämällä.
23.3.2014 20:44
mitenköhän kyseiset takavalot on tehty, vai onko ostettu jostain joku ledi sarja? Jossain videollakin oon nähny vastaavat:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
28.3.2014 21:02
Miiksuu kirjoitti:Mun muistaakseni kyllä ei tarvinnut avata lohkoja. Kytkin piti varmaan irrottaa ja sitä vaihdesysteemiä vähän purkaa ja sen jälkeen lähti ihan vetämällä.
Eikun niin tais ollakkin! Itellä tais olla tosin niin kiero se ettei lähtenyt vetämällä irti, hakkasin lohkojen halkaisun jälkeen sen irti.
2.4.2014 22:13
moro, eli mitens teillä tuo pakoaukonsäädiin tekee tarkastusliikkeen, kun ite kokeilin yhtenäpäivänä ja käänsin avaimesta niin kuului tosi pieni surahdus mutta myöhemmin kun kokeilin niin se surahti kunnolla, mutta kun katkaisin virrat jakäänsin avainta uudestaa niin taas vain pieni surahdus. jumittaako vai onko ihan normaalia että ei tarkasta heti uudestaan kun on tarkastanut vasta?
3.4.2014 20:47
huomasin justiinsa, että kun virrat kytkee päälle niin pakoaukonsäädin on L-asennossa, mutta kun alkaa painamaan starttia niin se siirtyy h-asentoon, eli toimiiko oikein?
3.4.2014 21:50
Semmoinen pikakysymys olisi, että kannattaako TT-näsärissä käyttää BR9ECS- vai BR10ES-tulppaa? Mietin vain, kun ohjekirjassa lukee, että normaaliinajoon menee tuo BR9ECS, joka onkin vakiotulppa, mutta ohjekirjassa lukee myös, että "kovaan ajoon" kannattaisi laittaa tuo BR10ES.
3.4.2014 21:59
poekka kirjoitti:moro, eli mitens teillä tuo pakoaukonsäädiin tekee tarkastusliikkeen, kun ite kokeilin yhtenäpäivänä ja käänsin avaimesta niin kuului tosi pieni surahdus mutta myöhemmin kun kokeilin niin se surahti kunnolla, mutta kun katkaisin virrat jakäänsin avainta uudestaa niin taas vain pieni surahdus. jumittaako vai onko ihan normaalia että ei tarkasta heti uudestaan kun on tarkastanut vasta?
Itelläkin dt:ssä (pitkälti sama kone, eikö?), usein eka kerta on noin kaks kertaa pitempi ja loput on sitte lyhyempiä, jos on käyttänyt käynnissä niin saattaa olla pitempi/lyhyempi jne.
3.4.2014 22:47
Muistaakseni virrat päällä kone sammuksissa pa-säädin on alhaalla, tyhjäkäynnillä ylhäällä, 2000 kierroksessa laskee alas ja nousee sitten ylös siinä 7000 kierroksen paikkeilla(?) Viisaammat korjatkoon
Ja toi tarkistusliikkeen pituus riippuu kai siitä millä kierroksilla pyörästä on viimeksi sammutettu virrat, eli mihin asentoon pa-säädin on jäänyt
6.4.2014 11:19
joo, kyllä se sittenkin toimii ihan oikein, riippuu tosiaan millä kieroksilla on sammuttanut. Kiitoksia vastanneille!
22.4.2014 21:40
Hei nyt tarvis nopeesti apua että meneekö ns uudenmallin runkoon vanhanmallin kone? Ja meneekö vanhanmallin koneeseen uudenmallin pytty (jos niissä siis on ylipäätään eroja)
Omasta meni kiertokangen alapään laakeri ja sais toimivan vanhanmallin alakerran todella halvalla mutta ilman sylinteriä. Nii meneekös siihen pytty tuosta uudemmasta?
23.4.2014 10:11
Kyllä on tietääkseni täysin sama kone uuden- ja vanhanmallisissa näsäreissä. Mun uudenmallisen näsärin koneessa lukeekin JC-20, joka meinaa, että sama kone kuin vanhassakin. Pytty menee kyllä.
24.4.2014 12:02
Ookkeip eli pitää ostaa se niin saa tuonkii ajoo taas.. Taino myyntiin suoraan
27.4.2014 12:23
Noniin, nyt on pakko kysyä apua, itsellä ei tule mitään mieleen, mistä ongelmani voisi johtua.
Eli lyhyen ajolenkin tein nassella , jonka jälkeen ajoin parkkiin. Tuolloin viel toimi kaikki sähköt, vilkut yms.
Noh se oli parkissa parituntia ja olin lähdössä uudelle reissulle, mutta mikään sähkölaite ei puhu mitään. Kierrosmittari ei nouse, valot ei pala, pakoaukonsäädin ei pelaa.
Akun tarkistin ensimmäisenä, virtaa on ja sulakekkin on ehyt..
29.4.2014 21:16
Mitäs seosta porukka käyttää, kun sekottaa öljyt bensojen kanssa tankkii sekasin? joku 2-3%