Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
3.7.2007 12:23
ei akku kyllä siihen vaikuta, kun mulla ei oo lainkaa akkuu ja käy. sulla joku sytkäpuola tai muu puola paskan tai johdois jotai häikkää.
6.7.2007 23:59
Loisto ostos tuli tehtyä ! 200¤ tämmönen roju.. Kilvissä ja katteet automaalarilla maalautettu pari vuotta sitten (katteet erinomaiset). Entinen omistaja luuli vissiin että se oli paskana ja teki mielellään kaupat. Totuus oli vain kiertokangen vaihto ja uudet runkolaakerit. Ja sylinterilläkin ajettu luultavasti alle 1000.
7.7.2007 12:14
nikulas kirjoitti:Loisto ostos tuli tehtyä ! 200¤ tämmönen roju.. Kilvissä ja katteet automaalarilla maalautettu pari vuotta sitten (katteet erinomaiset). Entinen omistaja luuli vissiin että se oli paskana ja teki mielellään kaupat. Totuus oli vain kiertokangen vaihto ja uudet runkolaakerit. Ja sylinterilläkin ajettu luultavasti alle 1000.
Eli siis edellinenomistaja oli oikeassa, aika paskanahan se oli jos tarvi kanki ja runkolaakerit uusia
8.7.2007 22:01
eskoal kirjoitti:nikulas kirjoitti:Loisto ostos tuli tehtyä ! 200¤ tämmönen roju.. Kilvissä ja katteet automaalarilla maalautettu pari vuotta sitten (katteet erinomaiset). Entinen omistaja luuli vissiin että se oli paskana ja teki mielellään kaupat. Totuus oli vain kiertokangen vaihto ja uudet runkolaakerit. Ja sylinterilläkin ajettu luultavasti alle 1000.
Eli siis edellinenomistaja oli oikeassa, aika paskanahan se oli jos tarvi kanki ja runkolaakerit uusia
no jos muuten kunto oli "erinomainen" oli aika halpa silti.. ja jos osas ite laittaa ei oo kallis remontti.. nyt on paljon kilometrejä eessä:D
16.7.2007 18:02
Porukka kyllästynyttä äriköihin?
Itellä tuli pienoinen pulma vastaan, sylinteri jo 55,50mm eli 1,5mm ylikoossa.
Männän löytyminen aika työlästä, mistä muut ootte tilannu mäntiä?
Entä miten pitkällä muilla on jo ylikoolla?
Onneksi itsellä on jo toinen sylinteri joka vasta 0,5mm ylikoossa mutten sitä haluaisi vielä laitaa käyttöön
Viimeksi muokannut Iigel päivämäärä 20.7.2007 19:48, muokattu yhteensä 1 kerran
16.7.2007 18:32
Iigel kirjoitti:Porukka kyllästynyttä äriköihin?
Itellä tuli pienoinen pulma vastaan, sylinteri jo 55,40mm eli 1,4mm ylikoossa.
Männän löytyminen aika työlästä, mistä muut ootte tilannu mäntiä?
Entä miten pitkällä muilla on jo ylikoolla?
Onneksi itsellä on jo toinen sylinteri joka vasta 0,5mm ylikoossa mutten sitä haluaisi vielä laitaa käyttöön
Itsellä on juuri tällä hetkellä sylinteri koneistamolla porattavana 1mm ylikokoon. Porauta ihmeessä 1,5mm niin mopo-sportilta saa mäntäsarjan 40¤.
Ja joo, itselläni alkaa kyllä hieman kyllästys kasvaa äriköihin, niinpä tuo oma pyörä onkin tällä hetkellä myynnissä. Tarkoitus olisi ostaa tilalle jokin RGF tai vastaava "isompi" pyörä
16.7.2007 21:39
Itellä ei siis varsinaista kyllästymistä ole, mutta jos jollain on enemmän kiinnostusta niin tietysti myynpois niin ei jää ainakaan talliin pölyttymään, jos oma into lopahtaa ensi kesänä, tai paremminkin rahatilanne lopulta alkaisi antamaan periksi ostaa iso, kun tänä kesänä ei vielä riittänyt...
21.7.2007 14:20
Tietääkö kukaan Suzuki Gamma RG:n pakokaasusäätimen asennosta ilman virtaa, tai virran ollessa päällä? Kiitos.
21.7.2007 16:39
Bemaristi kirjoitti:Tietääkö kukaan Suzuki Gamma RG:n pakokaasusäätimen asennosta ilman virtaa, tai virran ollessa päällä? Kiitos.
Ilman virtaa se on muistaakseni auki-asennossa
21.7.2007 21:29
Minulla on siis sellainen ongelma, että kun pakokaasusäädin kiertyy, niin huomattavaa tehon muutosta ei tapahdu? huippukierrokset eivät siis nouse juurikaan yli yhdeksäntuhannen? Voiko säädin olla kasattu väärin? (johto ylös päin) ?
21.7.2007 22:21
Bemaristi kirjoitti:Minulla on siis sellainen ongelma, että kun pakokaasusäädin kiertyy, niin huomattavaa tehon muutosta ei tapahdu? huippukierrokset eivät siis nouse juurikaan yli yhdeksäntuhannen? Voiko säädin olla kasattu väärin? (johto ylös päin) ?
Virrat päällä, säädin kiinni, kokeileppas kokonaan ilman säädintä, jos ilman nousee kiekat ni vika on säätimessä.
22.7.2007 16:31
ota säädin irti sieltä paikaltaan. lyö pyörä käymään ja kierrätä pyörää niin säätimen pitäisi kääntyä jossain 7trpm paikkeilla jossen ihan väärin muista.
Huomattavaa tehoeroa ei pyörässä ole toimiiko säädin vai ei, tarkoituksena on vain hieman tasoittaa sitä tehokuoppaa ennen piikkiä.
22.7.2007 16:52
Kiitos vinkistä, kaikki näyttää toimivan. Luin tuossa muutama kuukausi sitten vanhan TM:n testit, jossa Suzuki Gamma RG kulki jopa vajaat 150 Km/h. Kuitenkin itselläni ei vauhtia tule kuin 120km/h. Paljonko näiden pitäisi yleensä kulkea?
22.7.2007 19:08
Oma kulki 155 mittariin. Oli hieman laskettu kantta, boysenin läpät, powerfiltteri, täystehoputki, läpivirtauspönttö, 56mm koossa oleva pannu ja 210 suutin. välit oli 14/42.
22.7.2007 19:26
Oiskohan kellää ulkomuistissa monikohan lenkkiset ketjut RG:ssä on? Olis taas uusien oston paikka...