Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

18.4.2013 14:36

Vaihoitko vaan änkän vain koko putkiston ? jos vaihdot koko putkiston kait muisit tukkia sen pakokaasujen kierrätyys järjestelmän letkun :) sekin voisi olla yksi syy

Re: Yamaha WR125X/R

18.4.2013 16:32

Mä en kyllä jaksa tuota uskoa että se katalysaattorin ilma letkun tukkiminen vaikuttaa yhtään mihinkään (muutakun katalysaattorin toimintaan) kun siellä kulkee ilma putkeen, joka tehostaa katalysaattorin toimintaa, eikä sieltä putkesta mene ilmanputsariin päin mitään :lol:

Re: Yamaha WR125X/R

18.4.2013 17:16

Ainakin vakioputkella kun sormella painoi sen letkun kasaan, ääni muuttui :D

Re: Yamaha WR125X/R

18.4.2013 18:53

niin noihin aiempiin viesteihin, luultavasti johtuu tuosta ketjujen löyhyydestä, aiemmin kun vaihdoin ketjut ja rattaat niin katsoin että tuli kireälle mutta nyt tarkistin niin löysällä olivat ja eivätpä olleet kovin rasvaisetkaan. Eiku vaan hommia tekemään...

Re: Yamaha WR125X/R

18.4.2013 21:08

shelderi kirjoitti:niin noihin aiempiin viesteihin, luultavasti johtuu tuosta ketjujen löyhyydestä, aiemmin kun vaihdoin ketjut ja rattaat niin katsoin että tuli kireälle mutta nyt tarkistin niin löysällä olivat ja eivätpä olleet kovin rasvaisetkaan. Eiku vaan hommia tekemään...

Pikkujuttuja tommoset :lol:

Jos on 428 ketjut ni kannattaa pitää tarkkaa hulta niistä t.lohkossa reikä.

Re: Yamaha WR125X/R

18.4.2013 21:47

Eikö kukaan ole tehnyt eturattaalle ketjusuojaa joka estää magneton rikkoontumisen jos ketjut katkeaa?

Re: Yamaha WR125X/R

18.4.2013 22:17

Murska Arska kirjoitti:Eikö kukaan ole tehnyt eturattaalle ketjusuojaa joka estää magneton rikkoontumisen jos ketjut katkeaa?

Tuskin, ei olis kyllä iso homma tehä metallista semmosta :D

Re: Yamaha WR125X/R

18.4.2013 23:11

Pitkään miettiny, varmaan viikonloppuna teen jos ehin.
Riittääkö vajaa millin paksunen pelti? Ois tallissa galvanoitua, niin ei tarttis ees maalata. :)

Re: Yamaha WR125X/R

18.4.2013 23:45

LeKe96 kirjoitti:Pitkään miettiny, varmaan viikonloppuna teen jos ehin.
Riittääkö vajaa millin paksunen pelti? Ois tallissa galvanoitua, niin ei tarttis ees maalata. :)

Uskosin et riittää !

Toi milline varmaa taittuu ja antaa sen verran periks et mitää vakavaa et mitää jälkii ei tuu :)

Ja mitäs väli sillä värillä kun se sinne ketjusuojan taakke jää? :P

Re: Yamaha WR125X/R

19.4.2013 0:50

Nii eihän sillä ookkaa, vähän turhalta tuntuu vaan tommosta pikkuosaa alkaa maalailee. :D

Re: Yamaha WR125X/R

19.4.2013 6:16

Ei riitä millinen, taipuu kun lakritsi. Paksuutta saa olla helposti 3-4mm että kestää ketjujen iskut, sopivaa lattarautaa saa kaupasta, siitä taivuttelee ja hitsaa kiinnityspisteet.

Re: Yamaha WR125X/R

19.4.2013 8:38

Löytyy 2.5mm himasta, riittäiskö?
Sitäkin huono taitella kun ei siihen tarkoitukseen oo välineitä.

Re: Yamaha WR125X/R

19.4.2013 10:41

On se 2.5mm parempi kuin ei mitään, alkaa olla aika minimi paksuus suojaraudalle.

Re: Yamaha WR125X/R

19.4.2013 14:16

.
Viimeksi muokannut EeeGee päivämäärä 19.4.2013 14:34, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha WR125X/R

19.4.2013 14:23

Murska Arska kirjoitti:Ei riitä millinen, taipuu kun lakritsi. Paksuutta saa olla helposti 3-4mm että kestää ketjujen iskut, sopivaa lattarautaa saa kaupasta, siitä taivuttelee ja hitsaa kiinnityspisteet.

Mutta vaikka se antaa periksi niin silti se SUOJARAUTA ottaa sen iskun ja toivonmukaan estää lohkon halkeamisen :)