Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
16.5.2012 22:30
Pakoputkihan kannattaa avata sieltä paisarin alussa olevasta liitoksesta näin yleensä ottaen ja sama se on ottaa putkesta kaikki pois sisältä ku siihen alkaa
ja suutinta kannattaa vaihtaa ellei käy jo rikkaalla.
Ja kyllä koneen pitäsi jonku 80c lämmin olla eli ei sitä pahemmin käellä hipelletä ajon jälkeen
17.5.2012 10:49
http://www.125ccsportsbikes.com/forums/ ... opic=69663Tuolta lukaisin että BR8ES tulppa olis ihan ok kaikissa tapauksissa tossa GPR:ssä joten ostin uuden samanlaisen tulpan, koska vanha oli aika huonossa kunnossa
Nyt pitäis vaan kiinnittää toi putki takaisin ja saada tiivistettyä jotenkin ettei ruiki öljyi svingin ja iskarin päälle. Millä ootte saanu ton putken ja änkän tiiviiks? Pitäiskö ostaa uusi vakio tiiviste vai toimisko joku alumiini tölkki siinä vanhan tiivisteen kanssa?
Nii BTW mitenköhän ton änkän sais irrotettuu helpoiten?
18.5.2012 20:57
Morjes
oiskos jollakulla antaa kuvaa sähköistä tuon akun läheisyydessä että saisi yleiskuvan miten ne sieltä rungon ympäri menevät, omat kuvat pyyhkiytyivät tietokoneen nollatessa itsensä ja ajokelejä mennyt jo aivan liikaa ohi :/
20.5.2012 12:38
Nojoo nyt ne suunniillen on kunnossa, yks musta johtohan menee moottorin kytkinpuolelle kiinni maadotusjohdoksi?
20.5.2012 18:51
Eihän se änkkä ole kuin yhdellä ruuvilla kiinni takahäkissä
20.5.2012 21:57
Äkkiä vakioimukaula mulle!!! Maksan hyvin.
20.5.2012 22:05
osaakos joku kertoa mikä meni vikaan, kun ajoin tasaista nopeutta ~120km/h ja yhtäkkiä takarengas löi lukkuun, ja kone sammui. sähköt kyllä pysyivät päällä ja kaikki muutoimi. ei vain enään käynnistynyt ?
20.5.2012 23:23
Sulla jumi joku koneessa. Ehkä lämpöleikkas.
Mutta jos joku vihdoinki osais kertoa että miten nuo startin hiilet on kuviteltu vaihdettaviksi kun toinen on kolvattu virtajohtoon kiinni?
E: Niin ja kiinnostais myös tietää miten tuo jäähytysnesteiden vaihto tapahtuu?
21.5.2012 0:10
Kolvaat sen irti siitä virtajohdosta? =) on joissain muissakin noin mutta aina ne on irti saatu.
Nesteet saat vaihdettua parhaiten esim. Alipainevehkeellä mutta jos sellaista ei löydy niin alin letkuliitos vaan irti, vanhat ulos, letku kiinni ja uutta nestettä hitaasti sisään puristellen vähän väliä letkuja. Sitten pyörä käyntiin, pidät korkin auki ja kaadat sitä mukaa lisää kun pinta vajoaa. Käytä kone lämpöiseksi asti että termostaatti aukeaa. Voit samalla vielä puristella letkuja. Sit kun vettä ei enään mene niin ei muutakun kovaa ajoa.
21.5.2012 13:46
Nyt pikane vastaus ois mukava, mihin tulee toinen pää letkuun joka menee mustaan rasiaan kaasarin ja sylinterin välissä?
21.5.2012 22:19
joo ainaki selvis vian syy, männässä sormen mentävä reikä keskellä
21.5.2012 22:50
valdo_the_noob kirjoitti:Nyt pikane vastaus ois mukava, mihin tulee toinen pää letkuun joka menee mustaan rasiaan kaasarin ja sylinterin välissä?
Bensahana ottaa siitä alipaineen.
rizban kirjoitti:joo ainaki selvis vian syy, männässä sormen mentävä reikä keskellä
Laihalla käyny.
21.5.2012 22:53
rizban kirjoitti:joo ainaki selvis vian syy, männässä sormen mentävä reikä keskellä
Mitäs viriä oli paikalla? Pelkkä sulakkeen laitto vai?
Johtunee vissiin laihoista seoksesta ja sulakkeen korkeesta lämpöarvosta
http://www.smellofdeath.com/lloydy/pist ... _guide.htm
21.5.2012 23:00
Minkäköhän kokoista suutinta pitäis hommata kun oisin jotain avarampaa putsaria pistämässä ja nyt on kuristamaton vakioputki + ypvs toiminnassa ?
Kävi muuten vain hieman laihoilla kun oli tyhjä putki plus ypvs ja vakio ilmanputsari...
Huomas tulpasta
Pakko on pistää joku toinen putsari paikalle kun en saa sitä alkuperäistä putsarii enää poisottamisen jälkee takas paikoillee
Jotain krossiputsaria nippusiteellä meenasin
Kokeilen vaikka 250??? huomenna...