Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.2.2009 17:46
XRacer kirjoitti:Hei sanokaas millai saan sport prosta ton takarattaan irti?? tyhmä täytyy olla ku en tajuu mut jos joku viittis kertoo
Kuhan ruuvaat sen takarattaan aluks käteen. Sitten kun katsot sen kääntöpuolelle, siellä on sellainen sokka, joka pitää takarattaan kiinni siinä mötikässä, irroittamalla sokan saat takanrattaan irti ja laitettua uuden tilalle.
28.2.2009 16:06
jtn tommost vähän arvelinki,mut tarkotin et millai saan sen rattaan+mötikän irti, avasin sen mutterin siit keskelt mut sit en enää tajuu mitä tehd...
1.3.2009 19:04
Tietopankista:Takavanteessa, kiinnitys pulttien välissä on yksi reikä joka menee vanteen läpi, reikä on myös takahaarukassa melkein ylhäällä. Kun näet siis takavanteen reiästä toisen reiän niin tunge sinne jokin lukitustappi, kuten ruuvimeisseli. Tämän jälkeen löysytät takahaarukan takapäästä kaksi kappaletta 13 mm kannalla olevia pultteja. Tämän jälkeen työnnä pyörää eteen tai taaksepäin, riippuen siitä haluatko ketjuja kireämmälle vai löysemmälle. Kun ketjut ovat sopivalla kireydellä eli siis n. 2,5cm löysää, niin tee kaikki käänteisessä järjestyksessä.
Eli käytännössä otat ketjut pois takarattaan päältä ja vedät takarattaan irti.
1.3.2009 21:08
joo,mul oli vaa nii ruostees se et se oli jääny jumii ni en tajunnu et se lähtee siit vaa vetämäl
5.3.2009 23:44
Foorumin haulla löytää hyvin sekä googlettamalla, mutta laitetaan tänne uudestaan linkkiä. Voi olla että linkkini menny edellisen topicin myötä. Linkistä löytyy pätevät ohjeet niin kasauksesta että oikea oppisesta purkamisesta rotaxin 122/123 koneisiin.
http://www.laverdaman.co.uk/aprilia%20index.htmMyös tuolta
http://www.laverdaman.co.uk sivustolta näkee esimerkillistä laittoa futuran sekä vanhemman räsän ehostamisesta.
6.3.2009 0:22
onko Af1 tehty jim lomasin putkea. tuossa itse juuri sain menopelin ja sitte kun kauppaa tehtiin nii kaveri antoin vielä sellaisen kaupan päälle ja sanoi että on erittäin arvokas putki ja kehui lim lomasiksi.. onko edes tälläistä putkeä tähän värkkiin ? sitten aukaisin paketin nii ihan normi putki ei käytetty niinkuin pitikin mutta eipä tuo miltään muultakuin tt putkeltä näytä.. mutta pää kysymys onko tehty ja onko kuinka tavallisen näköisiä jos on tehty
6.3.2009 0:24
Lukeeko siinä putkessa Aprilia ja onko se painava?
Jos lukee ja painoakin löytyy, niin se on TT putki.
6.3.2009 12:29
Af1:sessähän on vakiona jo tosi hyvä putki ja kuriton eiks ole?
ja ite en ole googlettamalla enkä millään tehareita tähän pyörään löytänyt, joskus suomalaisella purkusivustolla törmäsin "arrowin" putkeen tiedä sitten oliko siinä vaan vaimennin.
epäilen suuresti että putki on vartavasten af1:seen suunniteltu jim lomas, mut jos on, voin ostaa sen
6.3.2009 15:54
Afikat ovat kaikkien tiedoksi kuristettu vaihtamalla 34mm kaasutin 28 mm sekä pakoaukonsäärin on korvattu kiinteällä laipalla. Alkuperäisputken ei siis pitäis millään tavalla toimia kuristuksena.
Tehoputken hankkimisella ja ankaralla muokkaamisella toki saadaan muunneltua kierrosaluetta paikotellen tehokkaammaksi/tehottomammaksi, mutta alkuperäisputki on suunniteltu toimimaan tuolla noin 7500-10 000 rpm alueella.
Vaikuttavinta kummiskin alkuperäisputkilla ja tehareilla o niitten paino. Mitä taas ei huomaa herkimmälläkään perstuntumalla arkipäivän ajossa.
6.3.2009 18:57
magen kirjoitti:Afikat ovat kaikkien tiedoksi kuristettu vaihtamalla 34mm kaasutin 28 mm sekä pakoaukonsäärin on korvattu kiinteällä laipalla. Alkuperäisputken ei siis pitäis millään tavalla toimia kuristuksena.
Tehoputken hankkimisella ja ankaralla muokkaamisella toki saadaan muunneltua kierrosaluetta paikotellen tehokkaammaksi/tehottomammaksi, mutta alkuperäisputki on suunniteltu toimimaan tuolla noin 7500-10 000 rpm alueella.
Vaikuttavinta kummiskin alkuperäisputkilla ja tehareilla o niitten paino. Mitä taas ei huomaa herkimmälläkään perstuntumalla arkipäivän ajossa.
huomattavasti mukavammin kuitenkin kiertää ku vaihtaa vapaavirtaus änkkärin.
7.3.2009 6:22
ziq kirjoitti:huomattavasti mukavammin kuitenkin kiertää ku vaihtaa vapaavirtaus änkkärin.
No taatusti.
...
P.S. Harmi ku noista hymiöistä ei löytyny naamanvenymistä
7.3.2009 16:57
Paljonko etupumppuihin pitää laittaa öljyä?
8.3.2009 16:40
Huoltomanuaaleissa ilmotettu af-1 futuralle 260cc, mutta monet on kritisoinnu sitä liian vähäiseksi. Voi olla iha virhe manuaalissa tai etupumppujen eroavuus mallien af-1 futura ja sport pro:itten välillä.
8.3.2009 19:20
Ansta kirjoitti:Paljonko etupumppuihin pitää laittaa öljyä?
Ite laitoin rs:ssän pumppuihin 4dl per pumppu. Varmaa samaa luokka futuran ym.
Kehtaisko joku mitata ohjaustapin(kliparin) kiinnityspultin pituuden?
8.3.2009 23:40
Ansta kirjoitti:Af1:sessähän on vakiona jo tosi hyvä putki ja kuriton eiks ole?
ja ite en ole googlettamalla enkä millään tehareita tähän pyörään löytänyt, joskus suomalaisella purkusivustolla törmäsin "arrowin" putkeen tiedä sitten oliko siinä vaan vaimennin.
epäilen suuresti että putki on vartavasten af1:seen suunniteltu jim lomas, mut jos on, voin ostaa sen
joo tuossa kyljessä lukee et aprilia mut on kyl nii tosi kevyt. et tt putki on uskoisin, ilmotelkaapa jos jollaki tarvetta putkelle, aika pitkälti käyttämätön