Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
13.10.2013 20:37
Elikkäs kotarista katos kipinä...Tai siis välillä saa kipinää ja sitten yhtäkkiä katoaa. Mistähän vikaa kannattas ettiä?
13.10.2013 20:51
Johto rispaantunut.
13.10.2013 21:24
Miksi vetää laihalle / tulpan valkoseks ? Kaasarissa säädöt 48tk, NOZE sokka alimmassa lovessa, 182ps. Aikasemmin tarkisin jo ettei imuvuotoja pitäisi olla (magneeton takaa, imukaula jne) teillä muilla ku vaikuttas toimivan täydellisesti ohjekirjan säätöjen mukaan
Tulpan väri täyskaasulla ajamisen jälkeen.
14.10.2013 16:53
Laitoin tänää samat säädöt mutta pätkii ylhäältä eikä oikeen kulje. täytyy koittaa 188ps kun käy aavistuksen laihalla.
14.10.2013 19:50
Kuinka kalliiks vuodessa tämmöne pyörä tulis bensoinee ja kulutus osinee jos ajelee semmosta perus kylä reisinkiä ja mettä teilläki tulee ajettua jonku verra
14.10.2013 19:57
pillurallia vetää niin kulutus sen 8-10l/100km, saa kyllä kulumaan enemmänkii.
öljyt 10h välein = n. 10e.
ilmansuodattimen pesu 10h välein = n. 3e/kerta.
mäntä 60-100h = n. 140e sis. tiivisteet.
koneremppaa 200-300h = 300-500e.
+ jos joku paikka pettää = 20-1000e
eli siitä vaan laskemaan.
14.10.2013 21:57
MOOOOPO kirjoitti:Kuinka kalliiks vuodessa tämmöne pyörä tulis bensoinee ja kulutus osinee jos ajelee semmosta perus kylä reisinkiä ja mettä teilläki tulee ajettua jonku verra
Riippuu miten pyörä kestää, paljon ajelee ja miten yms...
Itellä oli suunnilleen tällälailla-->
remppa: 950e
männän vaihto: 150e
8 purkkia öljyä tankkiin: ~80e
bensoihin: ~450e (?)
öljyt lootaan: ~120e
ilmanputsarin pesuun ja öljyyn: 30e suunnilleen
Kaikkee pientä osaa ~100e
~1880€ ja tunteja tuli mittariin noin 85.
Ei mikään tarkin arvio, mutta suuntaa antava.
16.10.2013 22:02
Onko kellään kierteet rikki kytkimenpuolen öljyropusta ja korjausta vailla?
Mulla olis ylimääräsenä siihen sopiva M10x1.0 kierteenkorjaussarja. vain yks kierre käytetty. 14kpl jäljellä.
Voisin siitä luopua 25 eurolla, kaupassa
yli 30€ koska hienokierre.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
17.10.2013 19:53
miten tuon etuakselin pään saapi irti niin, että vois talveks värkätä könyämistapit?
17.10.2013 23:47
Tuohan vain kierretään irti tuosta?
18.10.2013 1:17
Kaatumatapit saat helpoiten kun poraat akselin päihin reiät. Reistä läpi 8mm kierretanko ja siihen skeittilaudan rullat. Ei ole kallista ja hyvät tulee.
18.10.2013 5:49
Moro! Olen tässä luultavammin ostamassa vuoden 2002 EXC:tä, ja ulkonäköön pitäisi vähän panostaa. :S
Minkä vuosimallien katteet sopivat keskenään? Onko kuinka vaikea ruveta sovittelemaan esimerkiksi v.2010 katteita tms?
18.10.2013 8:54
04-07 katteet menee suoraan kunhan vaihdat takahäkin, ilmanputsarimuovit ja penkin. Jos uudemmat haluat, niin osta suosiolla uudempi pyörä, ei niitä saa kunnolla sopimaan.
18.10.2013 17:44
jep sitä itsekkin joskus suunnittelin ostavani nuo 08-11 katteet mutta tais olla ainakin takahäkki, ilmanputsarikopat, tankki, jota joutuu kuulemma vähän lämmittelemään, että menee kiinni, eli ei sekään mene ihan suoraan. Nuo nyt ainakin
ja ace semmonen oli suunnitelmakin mutta ei tarvi vissiin porata mitään?
18.10.2013 18:20
En tiedä sitten saako akselin pään jotenkin irti, mutta poraamalla moni on tehnyt tapit ja niin aioin itsekin tehdä. Tässä vielä kuva siis mistä pitää porata (punainen täplä), jos jäi jollekin epäselväksi:
KTM myi ainakin joskus omia kaatumatappejaan, niissä tuli muistaakseni uusi akseli mukana, mutta poraamalla saa vanhasta ihan yhtä hyvän, sillä akseli on sisältä ontto.