Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
11.4.2013 14:09
jenääss kirjoitti:Mikäköhän tohon tyhjäkäyntiin oikeesti tuli...
Välillä ei toimi yhtään, menee suoraan kierrokset nollaan kun päästää kaasun, välillä pyörii noin 1400rpm ja välillä 2000rpm. Koitin jo tyhjäkäyntiruuvia säätää joka suuntaan mutta ei auta... Ja katsoja yzärille on tulossa neljän tunnin päästä
Myös välillä kun käynnistää niin saa starttia sahata 10sek kaasu pohjassa että lähtee käyntiin..
Ja tosiaan vika tuli venttiilien säädön jälkeen, käytin myös hetken ilman putkea, jos sillä jotain merkitystä... Ruiskuun siis EI ole koskettu! Muuten käynnissä ei ole mitään vikaa/erilaista ajaessa.
Siel on semmone 6mm mutteri ruiskun kyljessä jonka säätämisellä sais säädettyä kaasua eli tyhjäkäyntiäkin varmaan...
ootkos purkanu konetta mitenkään?
Jos oot niin onko ajotukset kohillaa?
11.4.2013 14:14
Siis meinaatko nyt sitä taltta/lattapää kuparin väristä ruuvia? Eli tyhjäkäyntiruuvia..
Sitä oon jo koittanut säädellä edestakas, se on säädetty n. 2000rpm..
Moottoriin en koskenut millään tavalla muuhun kun venttiileihin.
11.4.2013 15:05
jenääss kirjoitti:Siis meinaatko nyt sitä taltta/lattapää kuparin väristä ruuvia? Eli tyhjäkäyntiruuvia..
Sitä oon jo koittanut säädellä edestakas, se on säädetty n. 2000rpm..
Moottoriin en koskenut millään tavalla muuhun kun venttiileihin.
Silläkin pitäisi saada se toimimaan...
Onhan akku täysi?
11.4.2013 15:42
Nonii kuka tietäs ettå mistä saa ysärii kaatumatappeja?
11.4.2013 15:49
Lämpimällä koneella se tyhjäkäynti toimii niin, että kun vaikka ajan 7000rpm, kun laitan kytkimen pohjaan niin kierrokset putoaa n. 1300rpm josta välillä nousee siihen 1800rpm, ja välillä sammuu.
Voihan se olla että on päässyt jotain roskaa tankkiin, muuta en enää keksi
E: ja akussa oli jännitettä 13,3V, eli enemmänkin kun tarpeeksi
11.4.2013 16:02
jenääss kirjoitti:Lämpimällä koneella se tyhjäkäynti toimii niin, että kun vaikka ajan 7000rpm, kun laitan kytkimen pohjaan niin kierrokset putoaa n. 1300rpm josta välillä nousee siihen 1800rpm, ja välillä sammuu.
Voihan se olla että on päässyt jotain roskaa tankkiin, muuta en enää keksi
Itellä nousi teharinvaihdon jälkeen 1500 -> 2000 rpm tyhjäkäynnin kierrokset. Tuskin sä silti pakoputkee mitenkään väärin oot onnistunu laittaan
11.4.2013 16:03
LeKe96 kirjoitti:Jos on vaan piikin verran lyhyemmät välit, niin tuskin edes huomaat eroa.
Tosiaan, eturatas. Jostain kuullut, että kelaa joka vaihteella rajottimelle jne. Meneekö matka-ajo huudattamiseksi?
11.4.2013 16:19
Sehän kelaa jo vakiona 1-5 rajottimelle. Piikkiä pienemmällä eturattaalla tuskin mahdottomuuksia saavutat, tuskin ainakaan huiput ratkaisevasti laskevat, voivat noustakkin, jos vakiona liian raskaat välit kuten weeärrässä. Ja vaikka kutosella kiertäisikin rajoittimelle, niin so what, ei sitä rajoittimelle tarvitse kierrättää. takuulla kulkee Suomen teillä sallitut nopeudet sillä piikkiä pienemmälläkin rattaalla.
11.4.2013 18:12
Vitosvaihde tahtoo olla jo kituuttamista, kutosella ei jaksa edes vetää. Yli 8k kiekoissa. En minä muuta halua tietää, vaan meneekö matka-ajo vituiksi jos sen rattaan vaihtaa? Himpun yli sataseen saan vauhdin ilman suurempia virtaviivaisuuksia. Muuten sille nopeudelle ihan sama, kunhan ei huuda kone kuolemaa matkassa. Kutosvaihde on tällä teholla aika turha matkavaihde, jos ei jaksa vetää.
11.4.2013 18:25
Senkun vaihdat, jos ei vitosella kierrä rajottimelle niin ei kyllä kierrä kutosellakaan yhden piikin muutoksella.
11.4.2013 20:17
Jos ei jaksa kutosella ollenkaan vetää niin tottakai se ratas kannattaa vaihtaa.
Sinne muuten meni yzäri, jaksoi/kerkesi sillä sen 80km ajaa
tuli pari satalappusta voittoakin pyörästä. Meikäpoika seilailee nyt takasin kakstahtimaailmoihin ja bensanhajuisiin vaatteisiin pariksi kuukaudeksi ennen autoa!
11.4.2013 20:33
älä IHMEESSÄ vaihda pienempää ratasta eteen! ajo menee huudatukseksi silloin, eikä pitemmän päälle kone tykkää
11.4.2013 20:45
|Psychosocial| kirjoitti:älä IHMEESSÄ vaihda pienempää ratasta eteen!
Joo, allaolevan linkin tietopankista näkyy löytyvän YZF-R:n tiedot suoraan mallihaulla, siihen vaan muuttelet rattaiden hampaita...
http://www.gearingcommander.com/
11.4.2013 21:16
Joo, se teoreettinen huippunopeus saa olla mitä on, jos kone ei jaksa vetää sinne saakka. Olen vähän kyllä siihenpäin, että reissulle vaihdan rattaan sitten. Tähän mennessä paras nopeus tasaisella ollu 109 km/h kutosvaihteella helvetin ison alamäen jälkeen. Vitosella se viel kelaa rajottimelle, mutta siihenpä se jääkin.
Kummin sit lie parempi; ~110 km/h hikisesti vai ~125 km/h varmasti. Ohittaessa ja liikenteen mukana pysymistä ajatellen tuo jälkimäinen houkuttelis ..
11.4.2013 21:26
Jep, itekkin vaihtaisin. Viisaintahan se on kokeilla sillä rattaalla ennen reissua että miltä tuntuu. tuskin on mikään päätähuimaava ero.