Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.4.2013 22:17
Vaikuttaako 23mm koropala hirveesti istuinkorkeuteen?
Mistä keksis nätimmän kilventelineen toho lapion tilalle?
20.4.2013 22:36
Kyllä se koropala yllättävän paljon vaikuttaa, vaikka onkin vaan sen 23mm.
21.4.2013 12:46
Miten 183 senttinen jamppa yltää jos on 23mm koropala?
21.4.2013 15:04
Ei sulla tuu oleen kyllä mitään ongelmia. Veli on varmaan 160cm, eikä silläkään oo mitään ongelmia vaikka silläkin on hussessa 23mm koropala.
21.4.2013 15:06
Näissä on muuten aika kova korkeusero ton hermusen ja -12 normimallin välillä
Autokoulun hermusella yls toinen jalka vaan maahan kun taas tol omalla -12 mallilla yltää helposti molemmat jalat kokonaan, vai voiko esijännityksen säätö vaikuttaa noin paljoo?
21.4.2013 18:52
Tyhmä pieni kysymys, mutta onko sillä mitään eroa jos vaihtaa tehoputken vai vaan änkän ku pitäis viikonloppuna lähtee kattomaan pari hussea jotkut jo Scalvinilla ja jotkut vakiolla ja ei oikein haluais pullittaa sitä 500 putkesta....
21.4.2013 19:09
Nelareissa ei ole tehoputkia, on pelkästään äänenvaimentimia...
Vakio vaimennin on katalysaattorilla ja jälkiasennetut vaimentimet on ilman kattia. Kun katti puuttuu, se mahdollistaa moottorin saamisen kunnolla säätöihin ilman katin vaurioitumisen riskiä.
21.4.2013 19:16
Murska Arska kirjoitti:Nelareissa ei ole tehoputkia, on pelkästään äänenvaimentimia...
Vakio vaimennin on katalysaattorilla ja jälkiasennetut vaimentimet on ilman kattia. Kun katti puuttuu, se mahdollistaa moottorin saamisen kunnolla säätöihin ilman katin vaurioitumisen riskiä.
Kiitos, Unohtu toi että ne eivät ole tehoputkia, varmaan jäänyt moposta päähän.
Hyvä no sitten ei ole suurta eroa, tulee varmaan Fmf äänenvaimentaja jos siitä ei löydy jo vaihdettu putki.
21.4.2013 21:23
Ostakaa mieluiten vakioputkella oleva, tai putkisto + kaasutin säädettynä. Ilman kaasuttimen säätöä vakioputki tai pelkkä tyhjä vaimennin toimii kaikinpuolin paremmin kuin kokoputkistolla oleva.
Perusmalli on matalemmalla iskarilla mitä hermunen-versio, siksi korkeusero.
22.4.2013 13:46
Onkos kellään tietoa mistä löytäs nopeasti nokka-akselin laakeria ei sitä isompaa vaan taaempana olevaa pientä. Toivottavasti edes joku ymmärtää mitä tarkotan
Edit: löysin jonkinmoisen kuvan.... eli siis laakeri menee tonne taakse ja merkkasin paikanki
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
22.4.2013 21:55
Hei, osaatteko sanoa paljonko nämä kestää ajoa? Ja että onko paljon sähkövikoja ollut? Olisin kiinnostunut kyseisistä malleista, eli jos jollain jää/on jäämässä ylimääräiseksi niin sopii ilmoitella privaatisti
22.4.2013 22:15
Pyörän kunto ja ajokesto on täysin omissa käsissäsi, jos huollat ja pidät hyvänä niin arvo säilyy sekä tekniikka kestää. Jos taasen ruoskit hullunlailla niin voi sitä päätellä itsekkin että mitä voi tapahtua.
lyhyesti: ei pitkiä huudatuksia, pidä kaasutin säädöissä, pese ja rasvaa paikat huolellisesti.
Toinen hyvä mietelmä on: aja ja kohtele pyörääsi samoilla kriteereillä kuin sitä olisit ostamassa.
Sähkövikoja näissä ei ole ilmennyt, paitsi muutamien omat patentit saivat ongelmia aikaan, mutta tyyppivikoja ei pahemmin ole. Töötti ja virtalukon pohja tuppaavat hapettumaan koska ovat alttiita vedelle.
22.4.2013 23:08
Lähinnä vain meinasin, ettei ole ruvennut kellään öljyjä syömään kuten yammun wr:t usein?
22.4.2013 23:31
Weeroja määrällisestikkin enemmän ja tainnut käydä weeroille vähän samoin kuin katulaiskoille husseille 2t puolella, että niitä ostaa merkin takia jengi joka ei 2pyöräisistä tiedä paskaakaan ja ajaa vain, sitten haukutaan pyörä paskaksi kun ei itse osata ja mopo hajoaa.
Tätä ei oltu suunnattu kellekkään, kuhan vain mielipiteeni ilmaisin.
23.4.2013 7:58
M1GG laitoin yv:tä, mulla ois myydä uus tollanen ku tuli ostettua 2 kpl kun kaukaa tuli tilattua osia