Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
6.9.2013 10:07
Täytyy tarkistaa mikä mäntä tossa oli, mutta kun mittailin alkuperäistä mäntää ja tota "uutta" joka oli siis vaihdettu 600km sitten. Se oli hivenen pienempi kuin se alkuperäinen? Ja koko pyörällä on muuten ajettu 20 tuhatta.
Tilattiin briteistä mitakan sylinterisarja, jos joku vois kertoo onko siitä mihinkään
6.9.2013 16:58
Ite vaihdoin saman sylkkäsarjan tuossa heinäkuussa (sattui sopiva aika leipoa
), nyt ajeltu n. 350km (autokortti niin ei ole ajoa enää). Pari tulppaa söi parin ekan sadan kilsan aikana (enemmän öljyä ja timmi kone, ihan normaalia?), ja pelittänyt muuten hyvin. Ei tässä vaiheessa tietenkään kestävyydestä tms pysty mitään sanomaan, mutta vaikutti ihan yhtä pirteältä kuin alkuperäinenkin.
6.9.2013 18:10
juu, vähän syö miestä kun ajoluvan saamisesta ehti 2h ajaan kunnes teki pullaa
Mites muuten yleensäkki toi sisäänjo, kuinka pitkä se nyt on 500-1000km? Ja se nyt on selkee että rauhallisesti pitää ottaa. Onko jotain suositusta kuinka paljon uskaltaa antaa kierroksia ?
6.9.2013 20:16
Tuo pyttysarja on laadukas ja moni ostaa sen jos pytty menee paskaks. Itellä ollu nyt 4t km ja hyvin toimii.
Sisäänajoa tein ite noin 400km ja siinä sisään ajossa ajat vaikka ekat 50km vähän matelemmilla kierroksilla, mutta sen jälkeen vaan vaihtelevaa ajoa. Kiihytyksiä passaa tehdä kuhan et vedätä loppuun asti mutta kylällä ajelu on parasta sisäänajoa kun kierrokset vaihtelee.
7.9.2013 21:38
Mulla tuli sylinterisetin mukana ohje, että ekat sata mailia (160km) max. 8000rpm, sitten sata mailia max. 9000rpm jne. En nyt osaa sanoa onko oikeasti parempi sisäänajotapa kuin 24kantin viestissä, mutta on se ainakin todella varman päälle. Ja pari ihan perusjuttua: vaihtelevat kierrokset, ei tasakaasua pitkän matkaa, rauhallista ajoa varsinkin alkuun ja ensimmäiset kilometrit aina liikkeelle lähdettäessä, huolellinen lämmitys, ja lisäöljyä tankkiin (mulla oli aluksi +3-3,5%, joka on ehkä vähän liikaakin ja pikkuhiljaa vähentää, nyt ehkä +1%).
7.9.2013 21:39
Mulla tuli sylinterisetin mukana ohje, että ekat sata mailia (160km) max. 8000rpm, sitten sata mailia max. 9000rpm jne. En nyt osaa sanoa onko oikeasti parempi sisäänajotapa kuin 24kantin viestissä, mutta on se ainakin todella varman päälle. Ja pari ihan perusjuttua: vaihtelevat kierrokset, ei tasakaasua pitkän matkaa, rauhallista ajoa varsinkin alkuun ja ensimmäiset kilometrit aina liikkeelle lähdettäessä, huolellinen lämmitys, ja lisäöljyä tankkiin (mulla oli aluksi +3-3,5%, joka on ehkä vähän liikaakin ja pikkuhiljaa vähentää, nyt ehkä +1%).
13.9.2013 22:20
Olisi kysyttävää tuosta täystehoiseksi laitosta. Tuo kaasarin neula niin mitenkäs se oikeen otetaan tuosta dellorton vhst:stä irti kun siinä on vielä neulan ja vaijeein ja jousen välissä semmoinen "kiinnikeholkki" joka estää sitä neulaa tulemasta ulos sieltä kaasarista, että mitenkäs se pitäisi saada siitä irti? Ja miten paha on jos ei säädä sitä neulan paikkaa vaikka laittaa muut kaasarin tt hilppeet?
15.9.2013 18:41
Minkä kokoinen kierre on rs:n etujarrusylinterissä? Se mistä letku lähtee satulalle.
17.9.2013 17:55
Allupallu1 kirjoitti:Olisi kysyttävää tuosta täystehoiseksi laitosta. Tuo kaasarin neula niin mitenkäs se oikeen otetaan tuosta dellorton vhst:stä irti kun siinä on vielä neulan ja vaijeein ja jousen välissä semmoinen "kiinnikeholkki" joka estää sitä neulaa tulemasta ulos sieltä kaasarista, että mitenkäs se pitäisi saada siitä irti? Ja miten paha on jos ei säädä sitä neulan paikkaa vaikka laittaa muut kaasarin tt hilppeet?
Otat vaijerin pois, aukaset sen mutterin siitä ja vaihat sen neulan..
22.9.2013 14:53
Mikähän tässä mättää, apikassa on nyt vakioputki ja kurilaippa paikallaan ja pipecross ilmanputsari ja ps 125 ja ts 70. Kutosella ei jaksa mennä kunnnolla ja vauhtia saa kelattua maksimissaan vähän päälle 100, 5 vaihteella pääsee päälle 90 ja kierrokset on jossain 9-10 tonnissa.
Kaverin aprilia vuosimalli 01, jossa pelkästään luultavasti ilmanputsariin tehty jotain kelaa vauhtia päälle 140.
Välithän tossa taitaa olla nyt 14/40-49.
23.9.2013 16:45
AapoV kirjoitti:Mulla tuli sylinterisetin mukana ohje, että ekat sata mailia (160km) max. 8000rpm, sitten sata mailia max. 9000rpm jne. En nyt osaa sanoa onko oikeasti parempi sisäänajotapa kuin 24kantin viestissä, mutta on se ainakin todella varman päälle. Ja pari ihan perusjuttua: vaihtelevat kierrokset, ei tasakaasua pitkän matkaa, rauhallista ajoa varsinkin alkuun ja ensimmäiset kilometrit aina liikkeelle lähdettäessä, huolellinen lämmitys, ja lisäöljyä tankkiin (mulla oli aluksi +3-3,5%, joka on ehkä vähän liikaakin ja pikkuhiljaa vähentää, nyt ehkä +1%).
Sitä ohjetta ei kannata lukea kuin raamattua, se on siellä vain ja ainoastaan sitä varten että jälleenmyyjä voi pestä kätensä tietyissä tilanteissa jne.
Kannattaa mielummin lukea luotettavista lähteistä ohjeita tuohon.. Se mitakan mukana tullut sisäänajo-ohje on aikalailla fiktiota eikä sillä kauheasti ole tekemistä todellisuuden kanssa, varsinkaan noiden kilometrimäärien puolesta..
23.9.2013 18:45
Sitähän minä tuossa koetinkin hienovaraisesti kertoa, että on aika hurjat vaatimukset sisäänajoa varten...
1.10.2013 21:05
Jos jollain ois myynnissä Jollymoton äänenvaimenninta piikkiseen apriliaan niin vois paiskata yv! Eli siis Aprilia rs/sx/rx/mx 125 menevä Jollymoton vaimennin.
12.10.2013 20:59
Elikkäs vedin räsällä ojaan eilen ja sen jälkeen ei lähtenyt enään käyntiin. Tänään kattelin että kipinää ei tule. ON-OFF nappi oli löysä joten avasin sen ja sisältä paljastui joku pieni metallipalanen ja jousi, löysänä siis. Nyt yritän koota tätä mutta vaikeeta on sillä en tiedä ollenkaan mihin osat kuuluvat. Löytyykö tähän räjäystyskuvia tai jotain muuta apua? tai kantsisko ostaa vaan kokonaan uuden oikeanpuoleisen hallintalaitteen?
15.10.2013 23:11
flimmeri kirjoitti:Mikähän tässä mättää, apikassa on nyt vakioputki ja kurilaippa paikallaan ja pipecross ilmanputsari ja ps 125 ja ts 70. Kutosella ei jaksa mennä kunnnolla ja vauhtia saa kelattua maksimissaan vähän päälle 100, 5 vaihteella pääsee päälle 90 ja kierrokset on jossain 9-10 tonnissa.
Kaverin aprilia vuosimalli 01, jossa pelkästään luultavasti ilmanputsariin tehty jotain kelaa vauhtia päälle 140.
Välithän tossa taitaa olla nyt 14/40-49.
Ei mätä mikään ihan normaalia että on nuin nuhanen vakioputkella ja jos vielä kurilaippakaan ei ole koskettu. Oma räsä kulki vakiopukella ja ilman kurilaippaa sen max 110km/h. Heti kun löi arrowin kiinni nii alko naukumaan sinne 140 - 150
, joten vähän epäilen että kaverisi pyörässä ei mahda olla ihan vakiohilppeet pakoputkistossa, sillä eise ihan helposti pelkällä ilmanoton parantamisella se vauhti nouse nui paljoa.