Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: HM CRE 125 R / CRM 125 r

1.10.2014 18:16

eiköhän niissä samat tehot oo jos kone vaan kunnossa. Samassa sarjassahan niillä crossiaki ajetaan :D

Re: HM CRE 125 R / CRM 125 r

1.10.2014 22:07

Jep :lol: Mutta vieläkään ei ole kukaan vastannut että onko Rotaxilla varustettu Hemmi lussumpi kuin Cr:llä :D ?

Re: HM CRE 125 R / CRM 125 r

2.10.2014 11:14

On se uudempi Rotaxi lussumpi, alunperin kyseiset koneet suunniteltu vähän eri käyttötarkoituksiin :roll:

Re: HM CRE 125 R / CRM 125 r

23.7.2015 18:36

Kuinka kovaa teidän hemmit kulkee ja millä väleillä :) ?

Re: HM CRE 125 R / CRM 125 r

24.7.2015 22:06

Heips. Juniorin mopo aika lopuillaan ja tuli hommattua kevariksi tuollainen HM CRM -12
Nyt aletaan perehtyä kyseisen mallin sielun elämään ja ensiksi kysyisinkin että:
Olenko ymmärtänyt oikein, että siinä on ECU joka haistelee kaasun asentoa sekä ilmeisesti kahta lämpötila-anturia ja näiden perusteella "ohjaa" sähköistä öljypumppua ( 2-T ) ja sytytyskarttaa?
Ymmärtääkseni sillä ei ole tekemistä seoksien kanssa vaan ne on hoidettu tavanomaisesti suutin / neula periaatteella?
:eek:

Re: HM CRE 125 R / CRM 125 r

25.7.2015 19:45

Ensinnäkin keskustelu 2011-xxxx mallisista toiseen ketjuun: viewtopic.php?f=100&t=80672
Hiukan hämäävästi nimetty, tämä ketju on kaiketikin tarkoitettu 2007-2010 mallisille hiukan tehokkaammille vehkeille.

Sitten asiaan vaikka vähän väärän ketjuun meneekin:
Kaasarin päällä on TPS-anturi, joka haistelee kaasun asentoa. Tämä anturi ohjaa öljypumppua jotenkin ECU:n kautta (ei varmaa tietoa miten) ja pumppu pumppaa öljyä kaasun asennon (ja ehkä kierrosten) mukaan. Käsittääkseni lämpötila-anturit ovat vain ylikuumenemisen estämiseksi. Itse kyselin sytytyskartasta maahantuojalta eikä se heidän mukaansa muutu mitenkään. Seokset on hoidettu ihan tavallisesti suutin/neula periaattella.