Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
12.5.2013 21:09
Mitenkäs teillä tuo derbin rajoitin toimii itsellä (yamahan koneellinen) aloittaa rajoittamisen n 9000 kohdalla muttakun hetken antaa huutaa niin kierrokset saattavat nousta yli 12k. Onko muilla sama juttu?
12.5.2013 23:33
Mulla ei kyllä rajota missään vaiheessa. Johki 12000 oon uskaltanu huudattaa, eikä merkkiäkään rajottimesta
Mullaki siis Yamahan koneellinen.
12.5.2013 23:35
Omassa hussessa (sama kone?) rajotin nappaa muistaakseni vähän reilu 13krpm, joten kierrättäkää vielä
12.5.2013 23:40
Hussessas Yamahan ilmajäähykone vai? Eikös niissä oo toi Minarellin nestejäähymylly? Ja kaverin hussessa taitaa ottaa rajotin vastaa jossai 10 500 rpm kohilla (?)
13.5.2013 7:54
Juu ei näissä kyllä rajoittimesta ole tietoakaan, mites pitkälle muuten uskallatte kierrätää ennen vaihteen vaihtoa, mulla käy aina sielä punarajoilla asti, ennenkun vaihdan sen.
13.5.2013 12:16
onkohan mulla sitte kaasaris tai ilmanputsaris jotain häikkää kun selvästi 9tonnin kohdalla alkaa pätkimään vai mitä sanotte? Ja luistaako teillä kytkin ku ite oon huomannu että se luistaa vähän ja mistä saisi hyvät kytkinjouset yamahan koneelliseen ja onko vaikea vaihtaa
13.5.2013 15:50
K101 kirjoitti:onkohan mulla sitte kaasaris tai ilmanputsaris jotain häikkää kun selvästi 9tonnin kohdalla alkaa pätkimään vai mitä sanotte?
Voisiko olla että ei saa ruokaa tarpeeksi yläkieroksilla. Siinä tapauksessa isompaa suutinta tai seosruuvia hieman auki
13.5.2013 16:49
Ite yleensä kierrätän siihen 8000-9000 kierrokseen, ku ei ton 8000 kierroksen jälkeen tapahdu oikeestaan yhtään mitää
ainakaa yamahan koneessa Sullahan oli K101 toi jamahan kone, nii parhaiten varmaan löydät siihen osia Yamaha XT:n tai Yamaha TT-R:n (?) nimellä
13.5.2013 20:28
Joo minäkin yleensä juuri sinne 9k rpm asti kierrätän, kaverit ku ajavat derbilläni vaihde vaihtuu jo siinä 4 - 6k vaiheessa ja sitten ne ihmettelee kun kiihtyy ku mopo
Jätätin muuten eilen kermaperse-Wr -kuskin, se oli tosin kahella päällä ja täysiä näytti kiihtdyttävän. Ehkä maailman paras fiilis
14.5.2013 17:10
Siinä vasta oliki fiilistä, ku otettii jonku Skoda Favoritin kaa skabaa valoissa, nii eipä pärjänny Skeida Derbille, mahto hävettää sitä jätkää
Tämmösestä pelistä siis kyse:
http://www.nettiauto.com/skoda/favorit/5591508
14.5.2013 19:43
Vitutuksissaan heitti sitte tölkin päin meitä
14.5.2013 22:53
Olen kokematon näissä kaasarin säätöhommissa eli mitä kannataa tehdä kun ei kierrä yli 9k kaasari on vakio mikunin 22 suutin on 115 ja "viriä" on remuksen vapaastivirtaava änkkä? Suuttimen ny tuskin tarttee olla isompi eli mitä ruuvia ruuvaan ja mihkäpäin?
14.5.2013 23:34
alota puhistamalla kaasari ja kannattaa koittaa jos röpöttää kovilla kierroksilla ni säädät ilmaa auki päin ja jos käy laihalla ni ilmaa kii päi
15.5.2013 23:46
Tuosta sellasta apua tarvitsisin kun olisin ostamassa Sendaa jossa 250cc mikilon ja USD keula,mutta omistaja ei osaa antaa pyörästä MITÄÄN tietoa eikä omista muuta kuin vain avaimet ja pyörän eli ei siis mitään vakio osia =S
Kuitenkin itse kysymykseen. Tuohon pitäisi uusi jarrusatula ja jarrulevy ostaa, koska tuo omistaja oli vaihtanut palat ja unohtanut kiristää satulan joten oli pistänyt koko helahoidon "päreiksi".
Mistähän kannattaisi alkaa etsimään näitä osia ja paljon mahtaisi olla hintaa?
Pyörän vuosimalli on 09.
16.5.2013 17:12
Jostan purkuosista saattaa saada halvalla.