Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Kymco Quannon 125

6.7.2010 21:55

mun tuuri kymcolla jatkuu... lähin risteyksestä liikkelle, ketjut pomppaan pois paikoiltaan --> takapyörä lukkoon ja nurin. no onneks ei pyörään tullu mitään muuta damgaee paitsi ny on vähän ketjut solmussa. vittutti vaan vähäse ku tiesinn et ketjut on löysäl nii ajattelin kiristää ne ku pääsen kotio mut vähän kävi toisin :P

7.7.2010 10:21

Joo ehkä kannattaa vaan suosiolla se puoli laittaa kuntoon jos tietää että on häikkää :D meinas itelläki täs joku aika sitte vähä lipaasta jo lähellä. Tuli lähettyä tuosta pihasta ja kakkoselle vaihettua ketjut päättää hypätä pois rattaalta ja veti tuonne haarukan ja vanteen väliiin napsahtaen lopulta poikki :D Sattuivat kumminkin sitten vissiin olemaan molemmat ketjut ja ratas alkuperäiset ja mittarissa oli kumminkin jo 17 k :D Ja laiskuuttani en ollu vaihtanut vaikka rataskin oli jo uus valmiina :D

7.7.2010 17:50

no nyt on on pärrä taas kunnossa et ketjun vaihdolla selvittiin :D tosin vois kans alkaa kohta hommaileen uusia rattaita ku molemmat alkuperäsii ja +13k mittaris :D

7.7.2010 18:18

No vaihda jo helvetti ne uusiin, syö noita ketjuja mukavasti.. Kohta on uudetkin ketjut entiset. Mikään ei ole tyhmempää ku laiminlyödä huoltoja.

8.7.2010 23:08

^Amen

15.7.2010 10:55

Eipähän tuossa olekaan tullu kirjoiteltua paljoakaan tänne topikiin kun on jo auto alla ja isompaa pyörää haaveillessa, vaikka on täytynyt todeta, että kymco on ollu kyllä tosi hyvä peli. Pientä korjausta vaan käsityksiin, että se katti sijaitsee tossa pärrässä änkän keskellä aivan just ton rosteripätkän sydämessä, siis hankala poistaa enkä suosittele jos tahtoo säilyttää alk. per. putken. Purin itse pois ton DP-killerin vuoas sit ja putken joutuu tosiaan palottelemaan tohjoksi matkalta änkkä-sylinteri. En suosittele jos ei löydy kunnon hitsiä ja rälläkkää ja muuta yleishyöd. kampetta. No teimpä sitten uuden putken kokonaan tohon. Kävelin rautakauppaan, kävin muutaman metrin (oisko ollu läp.mit. 2") putkea ja pari kulmassa olevaa palikkaa, cromisen yleispöntön autotarvike liikkeestä ja eikun töihin. Kiinnitystapahtuu vakioputken omalla laipalla. Hintaa oisko putkistolle tullu semmoset 35-50 ekee. Ei kallis. Vois liattaa kuvia josain vaihees. Alaväännöt parantu. jonkib verran, mut vastaavast sit huippukierrokset tippu semmoset 500 rpm, sieltä 10500:sta sinne 10000:iin. 8o . No huippunopeus millä sitä nyt kukin kehtaa ajjaa niin, eipä oikkeestaan muuttunut, Suositeltavaa tietysti olisi laittaa nyt se isompi suutin pakoputkiston henkisyyden takia. (mallivarkaus muistuttaa tyyliltään Kawan EN 6:n putkea.) Toi ketjujen vaihto tosin meni hieman muöhän puoleiseksi, kun niillä oli ajettu semmoset 19500 km:ä. Kuristusvara oli jo aik loppu. 8) .Siellä ilmanputsarissa toimivalla lärpäkkeelä saattaa olla kaksi toimintatapaa. 1. Se mahdollisesti toimii, niinkuin aim. todettu imuäänien DP-killerinä. 2. vaihtoehto. mitä itse arvelen on että, se on sekä tuota äskeistä, että myös eräänlainen imusarjassa tapahtuvan paineimpulssin ns. tasaaja. (huono nimike, mutta menköön.) elikkä kun imusarjan paine heittelehtii venttiilin sulkeutumisen aikana-kiinni olessa. Tämä johtaa siihen ettei paineimpulssin kulkema matka ole niin pitkä kun se palaa kohti kaasarin kurkkua. Tavallaan se myös nyt kuristaa ilman virtausta ilmanputsarissa ja seokset ovat suhteutettuna suuttimen kokoon sopivat.( tietysti palavan seoksen suhdetta voidaan muttaa, aikaisempaan palaten ilmaruuvilla. Eli periaatteessa kun tämä lärpäke poistetaan vakiosuuttimen ollessa vielä kaasarissa ilman virtaus on on massaltaan suurempi ja kaararissa vallitsee liian suuri ilmaylimäärä= moottori käy laihalla. Eli jos vaihtaa suuttimen ja pakoputken olisi periaatteessa viisasta poistaa tämä lärpäke suuremman täytösasteen toivossa ja suoraan verrannollisesti suuremman tehon toivossa. Korjatkaa joku jos olen ihan hongikossa. Kaikki osapuolet hyötyvät. Syntyy pientä mielipiteiden vaihtoa/Topiikki kukoistaa/ihmiset viisastuvat ja kyselevät saavat vastauksia. :) .Ollut hyvä palsta kun täältä on itellekin löytynyt mielenkiintoista tietoa aihealueesta.

15.7.2010 11:50

mitäs siihen siihen lisäämään:D huomasin sellaisen pikkujutun tuon läpän poistamisella että ilmanputsari kastui normaalia enemmän, liekö sitten juuri tuon seoksen edestakaisin sahaamisen takia, entinen Lc4 kotka ainakin sylki bensaa ja joskus öljyäkin kaasarista, yksmukisen seokset nimittäin seilaavat sitä väliä aikalailla ja mitä isompi tuoppi on niin sitä suuremmalla voimalla ja matkalla.

18.7.2010 23:10

Onko tää ihan saman tehonen ku cbr?

19.7.2010 8:58

Thelow kirjoitti:Onko tää ihan saman tehonen ku cbr?


Ei, mutta melkeen. Quannonissa on 9,6kw, kaasari separissa (04-06) on 9,7kw ja ruisku separissa (07->) on 10kw.

19.7.2010 13:37

ja tuo 0.4kw ero uuteenkaan separiin ei perseessä tunnu kyllä juuri mitenkään :D

20.7.2010 16:22

Huvittavia tuollaiset kommentit millä pädetään noilla teholukemilla, mitä valmistaja on ilmoittanut :D Penkissähän se todellinen teho vasta näkyy ja penkeissäkin on eroja, jos penkkituloksia vertaa niin pyörät on oltava penkitetty samassa paikassa. Viivat on kans ihan hyvä mittari. Kaverin CBR meni GPS:n 111 km/h mittarin näyttäessä 120 (parhaimmillaan kuulemma päässyt mittariin 130) ja Kymco menee vähän yli 120 (mittari näyttää tuolloin 124). Kummatkin muna-asennossa ja armoton kiihdytys takana, tasaisella kuitenkin ajettu eikä alamäessä.

20.7.2010 20:40

kyllä näin on, plus renkaiden koko, välitykset, laakerit, ketjujen kuluneisuus ja kaikki vaikuttavat jos nyt oikeen pilkkua pannaan. :D
hyvä sääntö on että ruisku nelari on noin 5kmh nopeempi ja suhteutettuna tehokkaampi ku kaasarivärkki.
ja sekään ero ei tunnu missään. toinen hyvä sääntö on että jos tehoa etsii niin ostaa kakstahdin :D
jos luotettavuutta niin nelarin ja jos huippuja niin joutuu odottamaan kunnes saa ison pyörän :D

21.7.2010 9:27

Myös kuun asento vaikuttaa huippunopeuteen. TM penkitti ruisku separin ja yzärin, separissa oli tasan se 10kw, yzärissä oli 10,7kw. Jos tuo nyt jotain osviittaa antaa jollekkin.

22.7.2010 19:23

moro!

Mulla olis Kawasaki Ninjan putkisto myynnissä, joka on muotoiltu juuri Quannonia varten! : D Toi mulle ainakin piristystä ajoihin, kun sai kunnon murinat yms.! : ) kysykää jos jotain kiinnostaa!

25.7.2010 18:12

elikkäs ninjan änkkä ja ite väännetty putki? ihan vaan varmistan asian...