Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
7.7.2015 3:15
Oon ostamassa käytettyä yamaha wr125x:ää, että voisitteko kertoo että mikä se huoltoväli niissä on? Kiitos!
7.7.2015 12:31
Öljyt 3000km välein ja venttiilien tarkastus / säätö 6000km välein. Kannattaa kuitenkin öljyt vaihtaa esim 2000km välein niin pysyvät parempana.
7.7.2015 17:42
Tietääkö joku sinisen weeran rungon värikoodia.?
8.7.2015 3:13
Juu, tiiättekö että millon siihe alakertaan pitäs tehä huolto ku sillä pyörällä on ajettu sen yli 34tkm?
8.7.2015 7:19
Kellarin remontti kannattaa tehdä vasta sitten kun sielä alkaa kuulua ylimääräistä ääntä laakereista.
9.7.2015 20:37
naksu007 kirjoitti:Ebaysta löytyy kans. Englannista aikoinaan omat smotoni ostin.
Ota sit huomioon että joudut tekemään etujarrulle adapterin tai hommaamaan X mallin keulan koska smotossa isompi levy ja levyt ei käy ristiin.
Aaa, no pittää katella jos sattuu sopiva X kohalle, ja jos ei löydy niin sitte tollanen ärrä ja siihen jos tuntuu siltä nii tehä se adapteritsydeemi siihe.
tonij kirjoitti:Tietääkö joku sinisen weeran rungon värikoodia.?
Tietopankissa näkyy olevan aika alussa;
http://www.motot.net/wiki/Yamaha_WR125X/R
10.7.2015 13:06
Osaisko joku auttaa että kuinka ne venttiilit oikein säädetään. Olen yrittänyt lukea täältä mototnetistä ohjeita, mutta en oikein tajua, kun ne kuvat ei toimi tuolla.
Onko väliä missä kohdin ne vauhtipyörän urat näkyvät siitä reiästä, kunhan vain näkyvät? Ja sitten vielä että minne väliin se rakotulkki kuuluu laittaa, kun ei tunnu löytyvän oikeaa rakoa vaikka kuinka yrittää
11.7.2015 12:34
Venttiilinjousen päällä sen mutterin alla on se rako. Pitäisi kyllä löytyä helposti (tai sitten välys on niin pieni, että rakotulkki ei mahdu sinne)
Ei sinäänsä väliä kumpi vauhtipyörän merkeistä näkyy, koska ovat niin lähellä toisiaan.
Sitten rakotulkilla vaan välystä tunnustelemaan ja säätämään naftiksi (liikkuu tahmaisesti).
Imu 0.10 ja pako 0.20
11.7.2015 16:40
Osaisko joku kertoo mitä kytkinkahvassa oleva mikrokytkin tekee?
11.7.2015 17:11
Mikä weerassa vikana ku kytkin tavallaan koko ajan pohjassa?
12.7.2015 13:30
NelaritVie kirjoitti:Osaisko joku kertoo mitä kytkinkahvassa oleva mikrokytkin tekee?
Sen avulla voit käynnistää pyörän vaihde päällä kytkin pohjassa.
samzaz kirjoitti:Mikä weerassa vikana ku kytkin tavallaan koko ajan pohjassa?
Yritä säätää vaijeria löysemmälle, ottaa kiinni aika helposti.
Tietenkin mahdollista, että kytkinlevyt kuluneet / kytkinjouset venyneet.
Paljon ajettu pyörä?
15.7.2015 0:34
Mistä porukka on ostanu jarrupalat eteen ja taakse?
Ja mitkä on parhaat keraamiset,sintteriset vai carbon palat?
15.7.2015 15:48
Mikähän weerassa vois olla ku ykköseltä kakkoselle vaihtaessa aina (vielä pahemmin lämpimänä) niin tulee kauhea välivapaa ja todella vaikee saada vaihde vaihdettua.. Pitää ränkätä sitä poljinta monta kertaa väkisin ylöspäin että vaihde menee silmään.. Osaisko kukaan helppiä??
16.7.2015 3:59
Ihan vapaahan siinä välissä on
Mutta koska öljyt vaihdettu? Kytkin säädöissään?
Meneekö muut vaihteet helposti sisään?
16.7.2015 22:56
No kyllä kyllä vapaa siinä on mutta kun koko vaihdetta ei saa miltei ollenkaan silmään, joka ei ole normaalia.. Ennen toimi normaalisti. Sitä siis joutuu oikeesti vänkäämään monta kertaa jalalla oikein voimaa käyttäen ylöspäin että menee hikisesti sisään..
Öljyt vaihdettu ja muut vaihteet toimii normaalisti.
Ja mitäs meinat kytkimen säädöillä? Sillä pyörän kytkimessä kylläkin on kai jotain häikkää sillä aina kun pistää kytkimen pohjaan ja rullailee niin kuuluu ja tuntuu sellainen hankaava ilmiö.. Siitäkin saa ehdotuksia heittää että mikä vois olla vikana!