Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.7.2011 13:20
Onko kellään myytävänä uudemman sähköjen vauhtipyörää? Siis missä on kaasuasentotunnistin härpäkkeet yms. Missä vuosmallissa se näissä muuttuu?
20.7.2011 21:54
proppu kirjoitti:Onko kellään myytävänä uudemman sähköjen vauhtipyörää? Siis missä on kaasuasentotunnistin härpäkkeet yms. Missä vuosmallissa se näissä muuttuu?
-08 eteenpäin on kaasunasennontunnistin ym. Mutta ainakin näin äkkinäisellä googletuksella päädyin siihen tulokseen että vauhtipyörä niissä olisi sama kuin vanhemmissa, ainakin tuotenumeron perusteella.
Toki saa korjata jos virheellistä tietoa löysin.
21.7.2011 1:06
Jäi niin tyhmästi edelliselle sivulle, ni laitetaan uudestaa:
Tuli tänää haettua tommone TT Mito talliin. Nyt vaan kaipaan vähä huolto vinkkejä: miten usein ootte vaihtanu öljyjä, mitä öljyjä ootte käyttäny(2-tahti ja laatikko), miten usein ootte pakoaukonsäädintä putsannu, onko vaikee homma tuo pa-säätimen putsaus ja sitte kaikke muuta mitä kannattaa tehä/pitää silmällä?
21.7.2011 2:51
Öljy on ihan hyvä vaihdella 3tkm välein, Motulin 5100 laatikkoöljy on erittäin hyvää, vaihteisto muuttuu pehmeämmäksi ja hiljaisemmaksi. 2 tahtiöljynä jotain täyssynteettistä, vaikkapa motulin tuotetta. Pakoaukonsäätimen putsaus 6tkm välein riittää.
21.7.2011 6:54
Vähä turha kolmen tonnin välein öljyjä vaihdella, ei ne niin nopeesti huonoks mee. 2t öljyks tilaa scooter-attackista lavallinen galpin täyssyntettiistä, maksaa muistaakseni jotai 9e per puteli.
21.7.2011 13:37
Premit kirjoitti:Öljy on ihan hyvä vaihdella 3tkm välein, Motulin 5100 laatikkoöljy on erittäin hyvää, vaihteisto muuttuu pehmeämmäksi ja hiljaisemmaksi. 2 tahtiöljynä jotain täyssynteettistä, vaikkapa motulin tuotetta. Pakoaukonsäätimen putsaus 6tkm välein riittää.
Tuota kävin motonetistä hakemassa--->
http://www.af1racing.com/store/scripts/ ... oduct=1084
22.7.2011 0:51
Rossoneri kirjoitti:Vähä turha kolmen tonnin välein öljyjä vaihdella, ei ne niin nopeesti huonoks mee. 2t öljyks tilaa scooter-attackista lavallinen galpin täyssyntettiistä, maksaa muistaakseni jotai 9e per puteli.
Kyllähän niillä itteasiassa ajais vaikka kuin pitkälle kun ei ole palopuolen kanssa tekemisissä niin ei tule karstaa jne. Mutta ehkä ylihuoltoa tosiaan tuo 3tkm, huoltokirja sanoo 6. Itse vaihtelin 3tkm välein niin huomaa ainakin 2x useammin jos öljyä on kadonnut: vähillä öljyillä ajaminen se onkin sitten pahasta.
22.7.2011 10:58
wiltzameih kirjoitti:Meneekös tuohon mitoon 160 leveä nakki taakse`?
Kyllä menee, suurin mikä mahtuu.
22.7.2011 11:01
Zimppa_ kirjoitti:5 litraa 100km nätillä ajolla, sit jos lapasta antaa nii kipuaa jonnekki 8-10 ellei enemmän..
Herääs zimppasein ei vie mitään 10 litraa mito satasella! 7l korkeintaan. 5,5 vie normiajossa eli siis myös vähän kiihdytellessä. Nätisti vie alle 5l.
22.7.2011 11:06
Mitäs kaikkia koneita noissa mitoissa on aikojen saatossa ollut? Siis 1989-nykypäivään? Varmaan ainakin kaksi peruskonetta eli se 90 -luvun jossa oli se 7 vaihteinen aski ja sitte evo2kone?
22.7.2011 11:56
Pyry94 kirjoitti:wiltzameih kirjoitti:Meneekös tuohon mitoon 160 leveä nakki taakse`?
Kyllä menee, suurin mikä mahtuu.
Joidenkin valmistajien joistakin malleista menee vielä 170 leveätkin kumit. Esim. Michelinin kumit.
Pyry94 kirjoitti:Zimppa_ kirjoitti:5 litraa 100km nätillä ajolla, sit jos lapasta antaa nii kipuaa jonnekki 8-10 ellei enemmän..
Herääs zimppasein ei vie mitään 10 litraa mito satasella! 7l korkeintaan. 5,5 vie normiajossa eli siis myös vähän kiihdytellessä. Nätisti vie alle 5l.
Itsellä vie 4,5-5 litraa satasella normiajossa, ja kerran olen saanut jopa 5,5 l/100km menemään kun oikein kunnolla kenkää antoi.
Mutta se riippuu niin ajotavasta, välityksistä (ja säädöistäkin)
22.7.2011 12:56
Pyry94 kirjoitti:Mitäs kaikkia koneita noissa mitoissa on aikojen saatossa ollut? Siis 1989-nykypäivään? Varmaan ainakin kaksi peruskonetta eli se 90 -luvun jossa oli se 7 vaihteinen aski ja sitte evo2kone?
Sama peruskonstruktio näis on ollu jostain 80-luvun puolivälistä asti, 7 speedin ja 6 speedinki ero alakerran osalta on että toisesta puuttuu yks vaihde.
22.7.2011 14:10
Rossoneri kirjoitti:Pyry94 kirjoitti:Mitäs kaikkia koneita noissa mitoissa on aikojen saatossa ollut? Siis 1989-nykypäivään? Varmaan ainakin kaksi peruskonetta eli se 90 -luvun jossa oli se 7 vaihteinen aski ja sitte evo2kone?
Sama peruskonstruktio näis on ollu jostain 80-luvun puolivälistä asti, 7 speedin ja 6 speedinki ero alakerran osalta on että toisesta puuttuu yks vaihde.
On joissakin koneissa ollut toinenkin ero. Kampiakselin, kytkimen sekä tp-akselin rattaat ovat olleet vinolla hammastuksella, kun ne pääosin ovat suorahampaiset rattaat.
22.7.2011 16:29
Totta. Löytyyhän sieltä muitakin pienempiä eroja, esim. evo1 petarit on paremmat kuin evo2 made in taiwanit. Eri asia sitte monessako evo1 on tänä päivänä vakiopetarit kiinni.
22.7.2011 16:37
Pyry94 kirjoitti:Zimppa_ kirjoitti:5 litraa 100km nätillä ajolla, sit jos lapasta antaa nii kipuaa jonnekki 8-10 ellei enemmän..
Herääs zimppasein ei vie mitään 10 litraa mito satasella! 7l korkeintaan. 5,5 vie normiajossa eli siis myös vähän kiihdytellessä. Nätisti vie alle 5l.
en oo kyllä koskaan saanut kulutusta alle kahdeksan litran