12.5.2011 8:05
öö oon ollu siinä uskossa että imukaulaan menevä letku on joku lämmitys mutta kaasarissakin? Pyörä on sadan kilsan päässä eli kuvia ei oo mutta muistaakseni kohokammion pohjassa oli ainaki yks nippa ja kaasarin kyljissäki ainaki 1 nippa molemmilla sivuilla...-Zone- kirjoitti:antti-boy kirjoitti:Eli löytyi tuolta jostain varaston perukoilta tuommoinen yamahan rd ypvs ja nyt koitetaan kovasti taikoa pyörää käyntiin niin heräsi semmoinen kysymys tuota kaasaria katsellessa että pitäisikö noissa jokaisessa nipassa olla jotain ja jos pitää niin mitä?
Veikkaan että ihmettelet niitä kaasarin lämmityskierron nippoja, mutta olisiko kuvaa heittää varmuudeksi mitä tarkoitat?
12.5.2011 11:08
antti-boy kirjoitti:öö oon ollu siinä uskossa että imukaulaan menevä letku on joku lämmitys mutta kaasarissakin? Pyörä on sadan kilsan päässä eli kuvia ei oo mutta muistaakseni kohokammion pohjassa oli ainaki yks nippa ja kaasarin kyljissäki ainaki 1 nippa molemmilla sivuilla...
12.5.2011 19:12
12.5.2011 21:52
-Zone- kirjoitti:Kaikki RD 125 miehet ei ole enää aivan pikkupoikia. MK3 Entisöintiprojekti meneillä http://youtu.be/hd2JxrncKUA Kysellääs nyt taas muistaessa, sattuuko myös kauniimpaa sukupuolta, eli RD125 naisväkeä olemaan yhtään kappaletta kotimaassa?
13.5.2011 1:09
RMK kirjoitti:Joopa, itsellä ei vielä noin leveää jakausta ole . Moottoripyöräilyn olen kylläkin aloittanut siihen aikaan kun Suomessa ei ollut vielä kattonopeuksia, eikä kypäräpakkoa ja 16v. sai ajaa seiskapuolikkaalla! Onhan siitä jo jonkun aikaa .
Asiasta toiseen... olihan aika putsaaminen siinä pääsylinterissä, että sai nesteen valumaan läpi.
Mikähän mahtaa sitten olla sen jarrukahvan säätöruuvin oikea säätö?
13.5.2011 1:34
13.5.2011 11:44
HepeXi kirjoitti:...Mikä tuon yamahan kaasarin mallinimi on? Alkaa olla tuo kaasarin neula jo aika kaput,pitäisi uusi saada jostain,mutta mistä? Kaasari on kuulema joku ''28mm täysiteho-kaasari'', vai onko semmosta edes olemassakaan? Ja vielä muutama kysymys : Onko nuita nikkonin putkia saatavilla mistään päin suomea? kun en itse uskalla mennä tilailemaan tuolta enklannista.. Ja onko tuo micronin putki mistään kotoisin?..
13.5.2011 19:35
-Zone- kirjoitti:Mites saiko RMK jarrun kasattua ja onnistuneesti ilmailtua?
HepeXi kirjoitti:Hehee,rd:seen tuli tuossa 50k täyteen Konetta ei ole vielä koskaan auottu muuta kuin kytkimen puolelta ja yläpäästä. Kyllä nuo vehkeet on ennen tehty kestämään,toisin kuin nykyajan vempeleet,10k ajettu ja kone aukastu jo 2 kertaa Mutta asiasta toiseen: Mikä tuon yamahan kaasarin mallinimi on? Alkaa olla tuo kaasarin neula jo aika kaput,pitäisi uusi saada jostain,mutta mistä? Kaasari on kuulema joku ''28mm täysiteho-kaasari'', vai onko semmosta edes olemassakaan? Ja vielä muutama kysymys : Onko nuita nikkonin putkia saatavilla mistään päin suomea? kun en itse uskalla mennä tilailemaan tuolta enklannista.. Ja onko tuo micronin putki mistään kotoisin? Ei oo itsellä kokemuksia ollenkaan tuosta micronista ja ei tunnu mistään löytyvän sellaista.. Ja onko micron ns. ''parempi'' kuin tuo gianneli? Giannelissa kun ei ollut tuota alavääntöä yhtään,mutta piikkiä otti ihan kivasti Nyt on vakioputki,joka on kyllä kieltämättä mukavampi kaupunkiajossa kuin tuo siankelli
13.5.2011 20:54
14.5.2011 1:35
Kuule RMK,kun nyt otit puheeksi niin pitänee kysyä et ootko koskaan miettinyt luopua micronin putkesta? Mua kiinnostaisi Ja tosiaan,Oma yamaha menee tässä nyt mitä ilmeisemmin mp-näyttelyynRMK kirjoitti:-Zone- kirjoitti:Mites saiko RMK jarrun kasattua ja onnistuneesti ilmailtua?
Kasattu on ja järjestelmä on nyt puhdas. Ilmaamaan en vielä ehtinyt, mutta ei siinä varmaan mitään ongelmia tule kun neste liikkuu nyt hyvin.HepeXi kirjoitti:Hehee,rd:seen tuli tuossa 50k täyteen Konetta ei ole vielä koskaan auottu muuta kuin kytkimen puolelta ja yläpäästä. Kyllä nuo vehkeet on ennen tehty kestämään,toisin kuin nykyajan vempeleet,10k ajettu ja kone aukastu jo 2 kertaa Mutta asiasta toiseen: Mikä tuon yamahan kaasarin mallinimi on? Alkaa olla tuo kaasarin neula jo aika kaput,pitäisi uusi saada jostain,mutta mistä? Kaasari on kuulema joku ''28mm täysiteho-kaasari'', vai onko semmosta edes olemassakaan? Ja vielä muutama kysymys : Onko nuita nikkonin putkia saatavilla mistään päin suomea? kun en itse uskalla mennä tilailemaan tuolta enklannista.. Ja onko tuo micronin putki mistään kotoisin? Ei oo itsellä kokemuksia ollenkaan tuosta micronista ja ei tunnu mistään löytyvän sellaista.. Ja onko micron ns. ''parempi'' kuin tuo gianneli? Giannelissa kun ei ollut tuota alavääntöä yhtään,mutta piikkiä otti ihan kivasti Nyt on vakioputki,joka on kyllä kieltämättä mukavampi kaupunkiajossa kuin tuo siankelli
Noita Microneita oli pari vuotta sitten Stormin poistomyynnissä 30€/kpl, ostin silloin kun halvalla sai . En tiedä tuleeko sitä koskaan kokeiltua, vakioputkella on paljon parempi kierrosalue. Rompetoreilla näkyy silloin tällöin joppareilla noita samoja Microneita. Hinnat on vaan pompsahtaneet.
Neulasuuttimen (kannattaa vaihtaa myös suutinputki) luulisi löytyvän lähimmältä Yamahakauppiaalta tilaamalla. Katso faktan partslistasta osanumerot, niin saat mitä tilaat! Suosittelen ostamaan jostain purkuRD:stä vakiokaasarin, jos on vaihdettu!
14.5.2011 4:37
14.5.2011 18:12
RMK kirjoitti:Pidän tuon Micronin toistaiseksi ns. RD-rekvisiittana. Ensi lauantaina VMPK:n kevätromppeilla pirkkahallissa sellainen saattaisi löytyäkin.
14.5.2011 18:35
14.5.2011 19:05
antti-boy kirjoitti:Noniin nyt on rd saatu ekaa kertaa tulille ... Pyörä savutti oikein mallikkaasti ja ryypyllä otti kierroksia mutta kun pytty oli lämmin ja ryypyn ottaa pois niin ei lähde enää käyntiin edes ryypyllä tai ilman ja teki saman pari kertaa kun pyörän antoi jäähtyä. Eli mistä vikaa etsimään?
14.5.2011 19:13
RMK kirjoitti:antti-boy kirjoitti:Noniin nyt on rd saatu ekaa kertaa tulille ... Pyörä savutti oikein mallikkaasti ja ryypyllä otti kierroksia mutta kun pytty oli lämmin ja ryypyn ottaa pois niin ei lähde enää käyntiin edes ryypyllä tai ilman ja teki saman pari kertaa kun pyörän antoi jäähtyä. Eli mistä vikaa etsimään?
Aika paljon on mahdollisia syitä... Mitä kaikkea olet pyörälle tehnyt? Onko kaasari ollut auki? Oliko tulppa kuiva vai märkä? Kokeilitko toisella tulpalla? Tuleeko kipinä? Kerrotko vähän lisää, niin arvaillaan lisää .