Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

16.8.2009 22:32

Jep.. Ja tuo 300e olis vielä aika matala hinta, näissä harvinaisemmissa peleissä ku on usein max. 1-2 putkivalmistajaa nii on varaa pitää hinnat korkeina. Esimerkkinä Hyosung Comet 125, Polinin putkisto lähes 600e.

BTW, jos joku on myymässä Sachsiaan Pohjois-Pohjanmaan, Kainuun tai Pohjois-Savon alueella niin yyveetä, olisin mahdollisesti kiinnostunut, on nimittäin yks niistä harvoista nelarikemmuista Cometin ja äMZetien kanssa mitkä sopii silmään ja kukkarolle :)

17.8.2009 17:37

Senpä takia meinasin omatekosta putkistoa, kun mitään tuningia ja viriä ei tahdo tähän pyörään löytyä edes saksasta. 180cc sylinterin tosin bongasin, en tosin enää muista mistä. Ja ota muuten ihmeessä tämä, eikä mitään comettia tai mz:taa. Omasta mielestä tää on hienoin noista ja vielä varmaan harvinaisin. Ainakin comettia tuppaa tulemaan vastaan ihan hemmetin usein. Mz:n kanssa voi taas tulla ongelmia varaosien kanssa, kun mun muistaakseni kyseinen merkki meni joku aika sitten konkurssiin.

18.8.2009 14:58

Itsekkin olen tuollaista harkinnut :) Hieno on ja tehokkaalta nelariksi vaikuttaa, mutta en löytänyt mistään valmistusmaata kun etsin netistä. Ja onko se Morinin kone tehty Italiassa?

18.8.2009 16:46

Kyllä, kone on italialainen morini ja muu pyörä on tehty saksassa.

23.8.2009 21:18

Työntämällä lähtee kyllä käyntiin, mut ei vaan toi sähköstartti jaksa käynnistää :S

24.8.2009 17:12

Vaiha akku

24.8.2009 21:59

Lähtee taas käyntiin sähköllä, oli vähän aikaa isompi suutin kiinni ja nyt on taas vakio. Ja akun pitäis ihan kunnossa olla.

16.9.2009 17:11

On tullu kivasti kilometrejä kyllä, pian 3300 km :)

16.9.2009 19:17

Pääsiskin ajelemaan tolla. Harmi vaan, että korttiin vielä reilu 2-viikkoa aikaa. (Olettaen etten ryssi mitään niistä kokeista.) Paljonko tässä muuten maksaa eka huolto? Täytyis varata semmonen jossain vaiheessa.

18.9.2009 15:33

Meinaatko viedä ihan merkkiliikkeeseen huoltoon? Tähän pyörään kuulemma kannattaa öljyt vaihtaa useemmin, mitä 4000 km välein, koska on pieni öljysäiliö. Tai me vaihdettiin jonkun 2000 km ajon jälkeen, ja oli kyl ihan vaihdon tarpeessa :D Tai siis siinä 1000 kilsassa ne kerran oli jo vaihdettu.

18.9.2009 18:45

Ajattelin viedä merkkiliikkeeseen ainakin kerran, ihan sen vuoksi, että huiman pitkä, vuoden mittanen takuu säilyy. Jatkossa vois sitten huoltaa ite, tai vaihtaa ainakin öljyt kerran huoltojen välissä. Riippuu ihan siitä, että mitä tän vehkeen huoltaminen maksaa. Btw. Bongasin muuten tänään tälläsen salossa, kun olin kävelemässä amiksesta bussiasemalle. Siinä oli joku ilmeisesti omatekonen putki kiinni ja oli kyllä hienot pörinät- Enpä muuten ole ennen tätä päivää nähny tällästä liikenteessä, jollei omaa pyörää lasketa.

19.9.2009 10:49

Niin no jos takuuta on, ni kannattaa merkkiliikkeeseen viedä. Ne vaan tosiaan saattaa ottaa pelkästä öljynvaihdosta kivoja hintoja, oisko täällä Turussa päin ollu 100€ suunnilleen.

Joo ei kyllä täälläkään päin oo näkyny yhtään samanlaista. Mut joo, tohon mun pyörän putkeen porautettiin pari reikää lisää ja on muuten paljon paremmat äänet :) Vaikka ihmiset sanookin, ettei 4-tahtien putkiin kannattais paljoa koskea, ni toi ainakin autto.

19.9.2009 12:02

Vaikuttiko nopeuteen tai kiihtyvyyteenkin, vai vaan pelkkiin ääniin?

20.9.2009 9:44

Kiihtyvyys parani. Huippuja ei tullu lisää, mut vois sanoa et nyt jaksaa ottaa huippulukemat nopeemmin. Kyllä sitä putkea vois oikeestaan enemmänkin tyhjentää, nyt aika karun näkönen. Jotenkin sellanen olo, et se läpyskä on siihen ihan kuristusmielessä laitettu :D

20.9.2009 12:02

Sama on käyny mullakin mielessä. :D No samapa se, väännän tohon jokatapauksessa uuden putken kunhan saan vaan jostain hitsivehkeet lainaan ja saan hankittua avaramman änkän. Joku auton "tuning" perävaimennin olis ehkä ihan kelvollinen ja ainakin halpa ratkasu.