Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
21.4.2005 19:33
Tomppade kirjoitti:hunter, mittariin vai todellista. kun oma peto menee sen reilu 155 mittarinopeutta (ei orggis rengas edessä, poistaa mittarivirhettä, 85kmh:ssä virhettä ei ole vielä ollenkaan) ja meikäläisellä on tietenkin TT putki, pipercross suodatin, 210 pääsuutin, boysenin teholäpät ja TS männästä modattu mäntä, eli helmat on nyt 2mm lyhemmät kuin orginaalissa+kansi käytetty oikasussa jossa plaanattiin 0.5mm pois. välitykset on 14/42 eli 1p pienempi eturissa kuin vakiona, lähtee muuten pirun iloisesti kun vertaa 16/42 väleihin...
Ja noista ajomääristä, itse en tajua mihin kaikki yli 40tkm ajetut katoavat, omani oli 37800km ajettu kun ostin sen, oli 0.5mm ylikoossa niin kohtuu uskottava kilometri määrä, nyt mittarissa on reilu 42tkm.
Mittariin. Hyvin on riittänyt mulle tuo vauhti, kiihtyvyys on kumminkin pää-asia. Orggis putsari (uusi patruuna) ja olikos se 170 suutin. Sillä toimii oikeen. Ja bensaa vie ihan helvetin vähän. Vaikuttaa varmaan tuo ylikoko, vapaavirtaussuodatin ja muut "viritykset" tuossa sen 15km/h.
21.4.2005 19:57
Mikähän mahtaa olla mun gammas vikana kun ei kule kun 120 km/h ja 8000rpm?? Pyörä kiihtyy hyvin mutta vauhti tyssää kuin seinään... Pyörässä on kiinni micronin tehoputki eikä vakioputki joten kureja ei pitäis enää siis olla?. Entäs mikä on gamman pääsuuttimen vakio koko? Tällä hetkellä on 175 suutin kiinni pyöräs...
23.4.2005 12:16
Luulisin että tukkonen ilmanputsari. Kokeile miten kiertää ilman patruunaa, jos paremmin niin osta uus jostaki. Makso mulle muistaakseni 5¤. Kannattava sijoitus. Mullakin oli ongelmia noiden kierrosten kanssa eka, sitte kun vaihto uuden putsarin niin alko toimimaan paremmin.
Peseminen ei auttanut, putsari tuntui pehmeältä ja hyvältä mutta vasta uuden osto auttoi. Turpoavat kuulemma jotenkin ajanmittaan nuo vaahtomuovisuodattimet, eikä virtaa enää läheskään niin hyvin. Näin vanhoihin pyöriinkin jos tuo on jätetty vaihtamatta niin ei varmasti kulje enää niin hyvin kun pitäs.
23.4.2005 19:53
Selevä pitää kokeilla... Mites on kannattaako vaihtaa suutin isommaks? jos vaihtas vaikka 200:n suuttimen 175:n tilalle, niin auttasko se kulkupuolella mitään vai söiskö se vaan enemmän löpöä ?:D
23.4.2005 20:07
Tomppade kirjoitti:ja meikäläisellä on tietenkin TT putki, pipercross suodatin, 210 pääsuutin, boysenin teholäpät ja TS männästä modattu mäntä, eli helmat on nyt 2mm lyhemmät kuin orginaalissa+kansi käytetty oikasussa jossa plaanattiin 0.5mm pois.
Mistä tilasit tuon Pipercross-filtterin ja paljonko maksoi?
23.4.2005 20:41
Pipercrossia saa mc-scatterilta. Omassa 250:ssä on tommoset mutten oo päässy vielä testaamaan kun pyörä ei ole valmis.
24.4.2005 11:39
Onkos kellään hyviä ideoita siihen että miten saan ton RG äänenvaimentimen puhtaaks karstoista, kun tässä viime syksynä poltin sen nuotiossa, mutta sitten kun rupesin sitä vähän hakkaamaan niin sinne sisään jäi sitä karstaa helisemään todella paljon, ainakin äänen mukaan. Miten ne voi sieltä saada pois?..
24.4.2005 12:18
Se koostuu kahdesta kammiosta, alkupäässä on vaan semmonen kuoren halkaisijan kokoinen ja öbaut puolet vaimentimen pituudesta oleva kammio. Sen reunoilla on jotain vaimennusainetta. Sitten siinä perässä on huilu jossa on reikiä, ja ympärillä villaa. Omasta vaimentimesta villat oli palanut ihan koppuralle, ja toisesta vaimentimesta joku oli ottanut ne kokonaan pois (sain 2 pyörää sillon kaupassa). Heitin molemmilla vesilintua ja hommasin aprilia RS:n vaimentimen, tehot ei alentunut ja äänet on hyvät nyt.
Paras vaimennin on semmonen läpi menevällä huilulla oleva, missä on villat ympärillä. Ja vielä kun ei pistä liika isoa putkea huiluksi niin se vaimentaakin melko hyvin. Ja jää vaan matalimmat äänet asuman.
Minusta nuo Suzukin orkkis vaimentimet on semmosia paskoja ettei niitä siinä kannata pitää. Jos on laitteet millä tehdä uudet vaimentimet, niin kannattaa ehdottomasti. Vielä kun hommaa jotain alumiiniputkea kuoreksi, ja läiskii poppareilla kasaan niin saa ihan asiallisen vaimentimen tehtyä. Tuon tapaiset olis siis tarkoitus tehdä 250 gammaan.
Sun vaimentimessas luultavasti kalisee ne "villat" siellä. Ne villat taisi olla (muistaakseni) siellä päässä mistä savut tulee ulos. Ei kait siinä ole muuta vaihtoehtoa kun vetästä rälläkällä pää pois ja hitsata takas kasaan jos meinaa sen vakio vaimentimen pitää.
24.4.2005 12:49
Jeps, vakiovaimentimella voi heittää sorsaa, pitää kauheaa ääntä ja antaa huonot tehot+pirun rumakin vielä. itelläni on rosterista tehty läpivirtaava malli ja äänet ja väännöt on aika mukavat.
jeps, piperin hain moposportista taisi olla koodi c1050 tjsp, yleismallinen maksoi about 13e. vakiofiltteriä en ole koskaan nähnyt sillä pyörässä oli powerfiltteri kun sen ostin.
24.4.2005 15:19
en tiedä että onko nyt ihan oikea paikka kysyy tätä mutta kyllä se ratkaisu varmaan täältäkin löytyy....
eli ku pitäis maalaa noi RG katteet ja pitäis ostaa kompura, niin kuinka iso säiliö siinä kompurassa pitäis olla(l)ja kuin paljon sen pitäis sitä ilmaa tuottaa(x litraa/minuutissa) että sais ne katteet maalattuu..Ettei sit kävis silleen että ilma loppuu kesken maalauksen
24.4.2005 15:37
sellainen ~150litran tuotto pitäisi riittää, ellet millään megaisolla ruiskulla maalaa, isosta säiliöstä ei ole koskaan haittaa että tietenkin mielellään kohtuu iso, eikä mikään 7l
. tosin on täälläkin tallissa ylimaalattu autoja pienellä kompuralla, sai vaan odotella aina hetken että ilmaa alkoi taas tulemaan
27.4.2005 23:01
Sanokaas te viisaat että millä tavalla ton RG sais kuulostaa semmoselta siedettävältä, ku ei toi vakio änkkä pidä mun mielestä mitään "nättiä" ääntä
27.4.2005 23:58
Hommaa/tee läpivirtaava vaimennin uusilla villoilla.
28.4.2005 12:40
minkä kokonen sisäputki o hyvää pitäs koulussa rakennella oisko 2-3 tuumasta ja sisäputki 2,5-3cm hyvää mikä o parasta rosteriputkee suunnittelin...
28.4.2005 12:44
niin ja voiko rg pyttyä porata ja mistä kannattaa ostaa mäntä moposportista?ku joku sano et jotkut männät on ihan paskoja...