Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
7.4.2013 13:44
Hatamotoissa on ihan hyvät äänet, eikä hintakaan ole mikään kovin hirveä.
7.4.2013 15:24
Eipä kytkinvaijeri pääsääntöisesti kovin vaikea ole vaihtaa. Yzärissä tietysti joutuu varmaan ainakin toisen puolen katteet pois, mutta muuten se on aika helppo homma ja kuka vaan pystyy sen tekemään. Säästä ne huoltorahat ja laita ne kesällä tankkiin
7.4.2013 15:28
PenaV8 kirjoitti:Hatamotoissa on ihan hyvät äänet, eikä hintakaan ole mikään kovin hirveä.
Hatamotoa harkittin ittekkin entiseen Yamahaani, tietääkseni vain
Motomaster Kurikassa myy niitä. Välillä on moni noista loppu, mutta nyt näyttäis olevan aika hyvin varastossa niitä. Tai sitten teet sellaisen virityksen kuin käyttäjä Tuppuman täällä foorumilla eli Bilteman äänenvaimentimen hitsailee vakioputkeen. Komeat äänet
7.4.2013 16:58
AceFin kirjoitti:Eipä kytkinvaijeri pääsääntöisesti kovin vaikea ole vaihtaa. Yzärissä tietysti joutuu varmaan ainakin toisen puolen katteet pois, mutta muuten se on aika helppo homma ja kuka vaan pystyy sen tekemään. Säästä ne huoltorahat ja laita ne kesällä tankkiin
kurkkuun *köh
Tosiaan joudut purkaan oikean puolen ne kaks päälimäistä katetta, alakatetta ei tartte ottaa tuohon operaatioon, välttämättä. Kuitenkin max kolmen katteen purku ja sit normi vaijerinvaihto, ei ole iso homma.
Nyt kun itse oon nuo katteet purkanu muutamaan otteeseen, niin itseltä menis abouttirallaa puolesta tunnista tuntiin ku on homma tehty, eli hinnaksi projektille tulis ainaki se 60€ liikkeessä.
7.4.2013 22:27
Varmaan aikasemmin kysytty jo tätä, mutta uskallan kysyä nyt kuitenkin.
Onko kukaan vaihtanut taakse leveämpää rengasta? Jos on nii minkä kokoista ja kuinka hyvin sopi paikoilleen? Muuttuiko ajo ominaisuudet?
8.4.2013 1:02
Sanokaapa mielipiteitä, onko alla olevan videon nakutus asiaankuulumattomasti liian kova (venttiilit säädetty juuri ITSE, eli ei välttämättä aivan täydelliset väljyydet mutta sinne päin ainakin,), vai onko normaali yzärin nakutus?
Meinaan nyt siis tuota terävää "tik tik tik tik" ääntä, joka on enemmänkin vihellystä isommilla kierroksilla. Kuuluu parhaiten viimeisen 6 sekunnin kohdalla.
Pitääkö viedä venttiilit liikkeeseen säädettäväksi ennen ajokauden alkua? Vanhoissa pyörissä ollut puolet tahdeista vähemmän joten en näistä nelareiden normaaleista nakutuksista tiedä itse, help!
http://www.youtube.com/watch?v=Ti5ZZuhqOh0Onneksi lumisade tuli ja antoi lisäaikaa miettimiselle että pitääkö viedä huoltoon vai ei
8.4.2013 1:07
Aivan tavanomainen ääni. Omasta YZF-Rstä kuuluu samanlainen pieni tikitys. Ei kannata huolestua, sillä nämä ovat niitä ominaisuuksia.
8.4.2013 1:09
Tavkastaja kirjoitti:nämä ovat niitä ominaisuuksia.
Ovatko siis "niitä kuuluisia..."
...pikkuvikoja?
8.4.2013 1:11
Joo, kuuluu näitten pikkuvikojen kategoriaan. Niitähän tässä pyörässä löytyykin aika suuri määrä. Kokemuksesta voin sanoa, että aivan paska mopo, joten tuosta tikityksestä ei kannata olla moksiskaan.
t.Vepsi
8.4.2013 1:14
Noniin, lopetetaas nyt se pelleily
Siis jotain tosissaan otettavia mielipiteitä yzärini nakutuksesta jollain?
8.4.2013 2:18
Aika voimakkasti toi sun pyöräs kyllä nakuttaa... Kannattanee avata kansi ja tarkastaa välykset uudestaan.
8.4.2013 15:54
Yaaamaha kirjoitti:Aika voimakkasti toi sun pyöräs kyllä nakuttaa... Kannattanee avata kansi ja tarkastaa välykset uudestaan.
Samaa mieltä =)
8.4.2013 16:49
Homma uusiks toi nakuttaa, ja huolella.
Kaverille säädettii venttiilit weeraa ja tuli hiljaisempi kuin hiljainen!!
vaikka wr kone on avoimempi ku ysärin!
Viimeksi muokannut Alexir päivämäärä 8.4.2013 23:58, muokattu yhteensä 1 kerran
8.4.2013 23:22
Mietin vain, että mitenköhän vaikuttaa ääneen ja "tehoihin" kun putken halaisija on 42mm ja hatamoton on muistaakseni jtn 25mm luokkaa?
8.4.2013 23:31
Huomenna siis vielä yksi yritys itse säätää venttiilit, sitten menee huoltoon säädettäväksi jos ei onnistu
Onko teillä jotain niksejä/vinkkejä
miten ne kannattaa tarkistaa? Viimeks kun säädin niitä niin oli niin tuskasta käännellä ja väännellä rakotulkkia monelle mutkalle että mahtuu tunkemaan sen sinne väliin, ja jostain kolosta pitäis mahtua myös näkemään menikö se sinne väliin vai ei.