Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT 125R

21.9.2014 21:39

No tuo nelarin tankki on niin pieni että max. 120km pääsee vaikka vie n. 5l/100km..

Re: Yamaha DT 125R

21.9.2014 23:18

Käyköhän toi detsi liian rikkaalla,Ilman ryyppyä meinaa sammua eikä tahdo kiertää ja tuntuu vähän booavan,Mutta kun ryypyn laittaa toimii suht ok? :itku:

Re: Yamaha DT 125R

21.9.2014 23:51

Jos ryypyn kanssa toimii paremmin kuin ilman niin silloinhan se käy liian laihalla.

Re: Yamaha DT 125R

22.9.2014 16:23

Tietääkö porukka että onko minkälainen homma laittaa RE detsiin smotodetsin excelin vanteet ko niissä smotovanteissa on ilmeisesti isompi etujarrulevy?

Re: Yamaha DT 125R

22.9.2014 18:51

No jos on isompi laikka, tarttet adapterin satulaan. Muuten luulisi menevän helposti.

Re: Yamaha DT 125R

22.9.2014 21:07

Maitolehmä kirjoitti:Ja saako sen siis ottaa pois iha huoletta? Ottaa nimittäin tohon yz tankkiin vähä ikävästi kiinni 8)

Kannattaa metsästää RD:n boostbottle, se nimittäin tulee n. 40cm letkun perään kiinni, sen voipi viritellä sitten vähemmän ahtaaseen paikkaan. Se purnukka parantaa kaasuun vastaavutta, tiputtaa hieman kulutusta ja ehkäisee sitä röpötystä, jota muissa vehkeissä yleensä tapahtuu, kun kunnolla kiihdytetään kylällä jurnuttelun jälkeen. Taitaa se hieman alavääntöäkin antaa. Ihan turhaan Yamahan insinöörit sitä eivät ole laittaneet.

Re: Yamaha DT 125R

22.9.2014 23:16

Joo,Ehkä täytys ruveta vähä kattelemaa tarkemmin mikä tossa on.

Tuli tänään ostettu toi koson db-01r mittari.Vilkun merkkivalot sain toimimaan näin aluks mut ongelmaks muodostu se että kun laitoin + piuhan virtalukon piuhoihin rosvarilla ja mittarista tulevan maapiuhan runkoon,Niinku ohjeissa lukee,Ei mittari sammu vaikka kääntäis virrat pois.Kaikkea kokeilin muttei ollu mitään apua.Kertokaa toki miten ootte noita ite asennellu?

Re: Yamaha DT 125R

22.9.2014 23:34

Yleismittarilla tutkimalla sieltä virtalukon perästä luultavimmin kyllä löytyy johto jonne tulee akun jännite vain ON-asennossa. Sytytyspuolesta taas, että virtalukko ainoastaan maadottaa sytytyspuolan. Eli jos otat virtalukon liittimen irti saa koneen polkasta käymään vaikka pyörä onkin "lukossa". Nämä kun on äärihelppoja varastaa.

Re: Yamaha DT 125R

24.9.2014 11:08

Joo nyt se ongelma selviskin,Virtalukon kelta mustaan piuhaan rosvotin ton maan ni alko pelaamaa :D

Ei kellään sattuis olee vakiokoossa olevaa sylinteriä? kun katkes se ypvs:n päätypalaa pitelevä ruuvi sisään ja sitä pois poratessa vedet syliin :lol: :lol: Sain sen jotenki paikattua kun tein uudet kierteet>Tiivistemassaa ruuvin ympärille ja ruuvi persmomentilla sisään ja varuudeks vielä vähän päälle tiivistemassaa :nolo:

Re: Yamaha DT 125R

24.9.2014 21:15

Ei tahdo vakiokokoisia sylintereitä löytyä. Tuurilla onnistuin serkun DT:seen löytämään +0.4 ylikoossa olevan sylinterin, sekin tosin piti porata. Jos alle 57mm porauksella olevan löydät niin kannattaa investoida.

Re: Yamaha DT 125R

24.9.2014 22:47

joo o.Kai se on sitte otettava toi pytty irti ja viiä koneistamolle täytehitsattavaks.Tulee muuten +200 euron sylinterinvaihto :D

Re: Yamaha DT 125R

30.9.2014 14:50

Mitä pääsuutinta porukka on käyttäny talvisin?
Mulla on nyt omassa pyörässä athenan kokoputkisto ja johtokikka tehty, 240 pääsuutin ja neulan sokka alimmassa, niin kuinka paljon kannattais laittaa isompi suutin talveksi?

Re: Yamaha DT 125R

30.9.2014 20:17

250-260 lienee ihan hyvä, yleensä siis numeron/kaksi suurempi kuin mitä käyttää kesällä.

Re: Yamaha DT 125R

1.10.2014 22:24

Hohhoijaa menee taas hermot,Purin kaasarin tänää,Putsasin läpikotasin liuottimella ja paineilmalla.Kun löin takas nippuuun jatkui toi sama Booaus ongelma.Eli kun tyhjäkäynnillä annan vähän reilummin kaasua,Alkaa booata ja sammuu.Mutta kun ajaa keskikierroksilla niin lähtee kyllä ihan hyvin,Ottaa piikkin ja kiihtyy ihan hyvin.Ylämäissä taas tuntuu hyytyvän heti kun kierrokset alkaa laskea.Neulan sokkaa jos nostaa yhtään ylöspäin alkaa tulppa vaaleentua,Tuossa alimmassa tulpan väri on sellainen Musta/ruskea

Pyörässä 240 suutin,neulan sokka alimassa lovessa,Vireinä tyhjätty putki ja ypvs käytössä.Auttakaa tyhmää.Nyt ei vaan keksi mikä tossa on,Normaalisti nää on itelläni selvinny vaan pienellä säädöllä

Re: Yamaha DT 125R

1.10.2014 22:39

Otitko suuttimet ihan irti ja tsekkasit ne valoa vasten katsomalla? Myös neula/suutinputki kannattaa ottaa ihan irtiasti ja putsata. Jotain siellä nyt on häikkää ala/keskialueen besansaannissa.