Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.8.2013 21:39
Moro! Eli Vasta tuli hommattua nsr 125 ja hyväpyörä kyllä on! Sellaista vaan ihmettelin että joskus vaikka parkkirudussa kun työntää niin ratti saattaa vähän täristä ihan kuin jarru yrittäis ottaa kiinni vaikka sitä ei paina. Eli ratti vaan tärisee ainakin parikertaa tapahtunut en muista oliko ratti vinossa muta sama kai tuo. Eli mikäkähän olisi ongelma jos jokus tietävä osaisi auttaa!
2.9.2013 18:38
Mites meneekö vanhemman nassen putki suorilta kiinni uudempaan, vai onko ihan eri kiinnitykset yms?
22.9.2013 12:35
Kuinka paljo ootte ajanu männällä maksimillaan, 10-15 tkm? Nyt rullailtu männällä aiva just se 7tkm. Joten kestääköhän vielä ens vuoden reissut vai kannattaakohan talvella vaihtaa?
22.9.2013 13:11
15tkm alkaa olla sopiva vaihtoikä. Jos ajat paljon niin ei se välttämättä koko kesää kestä, mutta ei sitä välttämättä nyt liian aikaisinkaan kannata vaihtaa. Jos ei oo rahasta kiinni niin voihan sen toki vaihtaakin
Ja vaikka remppaisit valmiiksi, niin jos ajat oikein paljon niin saatat joutua remppaamaan kesän/syksyn aikana uudestaan
Jos meinasit ite rempata, niin hommaa mäntäsarja (+sylkkä jos meinaat senkin vaihtaa) ja tiivisteet valmiiksi, niin saat yhden sateisen päivän aikana pyörän rempattua. Liikkeessä saattaakin mennä sitten vähän pidempään. Ja tietysti jos löytyy yllätyksiä niin niihin menee myös aikaa lisää...
22.9.2013 22:25
Joo totanoin... Ite ostin ton niin pirun halvalla ja mittarissaki nyt aiva just 50tkm niin eisillä ainakaa yhtää voittoa tee jos panostaa remppaan 200-300euroakin ja ens kesänä tulee varmaan se 4-7tkm joten varmaankin jätän männänvaihdon väliin kokonaan ja luotan vaan nässyyn
jos sillä pääsisi sen 8tkm vielä
AapoV kirjoitti:15tkm alkaa olla sopiva vaihtoikä. Jos ajat paljon niin ei se välttämättä koko kesää kestä, mutta ei sitä välttämättä nyt liian aikaisinkaan kannata vaihtaa. Jos ei oo rahasta kiinni niin voihan sen toki vaihtaakin
Ja vaikka remppaisit valmiiksi, niin jos ajat oikein paljon niin saatat joutua remppaamaan kesän/syksyn aikana uudestaan
Jos meinasit ite rempata, niin hommaa mäntäsarja (+sylkkä jos meinaat senkin vaihtaa) ja tiivisteet valmiiksi, niin saat yhden sateisen päivän aikana pyörän rempattua. Liikkeessä saattaakin mennä sitten vähän pidempään. Ja tietysti jos löytyy yllätyksiä niin niihin menee myös aikaa lisää...
28.9.2013 18:49
Tuli tossa tänään nasse taloon. Pitää kolinaan kun pistää käyntiin. Tasapainoakselin kiila kuulemma hajonnut. Otin tossa äsken kytkimen irti, mutta en keksinyt, että missä helvetissä se akseli on. Kytkimen yläpuolella on joku akselin näköinen, mutta en saanut auki vaikka kuinka vasara/meisseli yhdistelmällä hakkasi.
29.9.2013 14:55
Kurkkaas magneeton puolelle, sillä puolella on tp-akselin toinen ratas. Sen ottaa irti niin akseli pitäs lähtä vetämällä kytkinpuolelta. Jos nyt oikein muistan.
29.9.2013 20:16
Älä turhia avaa magneeton päätä.
http://www.cmsnl.com/honda-nsr125r-1993 ... ml#resultsAvaset tuon lukkomutteri nr 17 niin saat tuon 13 rattaat irti ja samalla sen kiilan.
29.9.2013 22:26
Kannattaa ostaa siihen tehty erikoishylsy,
tämän näköinen (ei välttämättä oikea koko). Jos normaalia hylsyä haluaa soveltaa, niin sitä täytyis sorvata ohuemmaksi, jotta mahtuu ja sitten laittaa siihen hylsyyn noiden mutterin lovien kohdalle esim. jostain pinnasta pätkät, niin sillon aukeaa/menee kiinni helposti.
Tasapainoakselin rattaassa ja ensiörattaassa on sitten merkit, jotka
täytyy olla kohdakkain!Ja jotta akseli ei pyöri väännettäessä, niin sen tp-akselin rattaan ja ensiörattaan väliin voi laittaa alumiininpalasen, joka sitten jumittaa rattaat. Pitää kuitenkin muistaa ottaa se pois sitten. Varmaan joku rätti toimii myös.
29.9.2013 23:48
Tasapainoakseli ja kiila olivat ehjiä. Pistin sitten kytkimen kasaan ja öljyt ja vedet sisään. Piti lähteä testiajolle, mutta eipäs halunnut käynnistyä. Kytkimenhän ei pitäisi käyntiin lähtemiseen vaikuttaa..? Mistäs sitä vikaa lähtis etsimään
30.9.2013 9:24
Tappokatkaisin? Bensahana? Tuleeko kipinää ja bensaa? Jos molemmat on kunnossa, niin laita tulpanreiästä bensaa ja starttaa. Mun piti aluksi tehdä noin seisonnan jälkeen ekoilla käynnistyskerroilla, mutta sen jälkeen käynnisty ihan moitteetta.
2.10.2013 20:03
Tulppa oli pyörinyt irti ja oli vääränlainen tulpanhattu. Ei pysynyt paikoillaan jne. Ajelin tossa äsken 15km ja sammui kiihdyttäessä. Ei lähtenyt enää käyntiin.. Tulppa, tulpanhattu vaihdettu ja kaasari putsattu. Kipinä tulee ja bensaa saa. Mistäs etsimään vikaa?
7.10.2013 0:22
Onko kenelläkään ollu vastaavaa vikaa nsr:ssä että pyörä lähtee suht huonosti käyntiin ja sitten kun saa käyntiin käy hyvin/normaalisti n. 1minuutin ja sitten nostaa kierroksia itsekseen ja sammuun (booaa)?
7.10.2013 0:23
Wwelluu kirjoitti:Onko kenelläkään ollu vastaavaa vikaa nsr:ssä että pyörä lähtee suht huonosti käyntiin ja sitten kun saa käyntiin käy hyvin/normaalisti n. 1minuutin ja sitten nostaa kierroksia itsekseen ja sammuun (booaa)?
Onko kenelläkään ollu vastaavaa vikaa nsr:ssä että pyörä lähtee suht huonosti käyntiin ja sitten kun saa käyntiin käy hyvin/normaalisti n. 1minuutin ja sitten nostaa kierroksia itsekseen ja sammuun (booaa)? ja pyörä toimi normaalisti edellisenä iltana aamulla lähin lämmittämään konetta ja kun olin lähdössä kouluun niin sitten teki näin.
8.10.2013 22:01
Pitääkö näsärissä palaa pitkät vaan toisella puolella?