Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
21.10.2012 17:27
Nyt on tähtäimessä vuoden 2010 Mito (sp525 ilmeisesti). Pitääkö paikkansa että uudemmat vuosimallit ovat tehottomimpia kuin vanhat Mitot? Eli jos tehon perässä mennään ni kannattaako ostaa vanhempi malli? Ainakin näin aluksi eroja kurittoman uuden ja vanhan välillä
21.10.2012 18:54
Ei mun tietääkseni, ellei verrata 90-luvun värkkeihin.
E: Mutta jos tehoa haluat niin 07 ja vanhemmat taitaa olla helpompia virittää koska vähemmän sähköä. Ja onhan se 94-07 ulkomuodoltaan tyylikkäin moottoripyörä mitä on ikinä tehty.
4.11.2012 13:54
kertokaa mistä saan mitoon t-palan mihin saa raiserit kii
5.11.2012 21:33
En usko että uutena ainankaan halvalla mistään. Voihan sellasen vesileikkurilla jossain teettää, mutta eikös yleensä ihmiset ole noita jotenkin modailleet vaan?
5.11.2012 22:12
Millos ois mulla seuraavaa huoltoo tiedos ja mitä siellä kannatas vaihtaa? Mittarissa 33tkm ja viime huollossa n. 5tkm - 10tkm ( en muista tarkalleen ) sitten vaihdettiin alakerran laakerit ja mäntä. Jarrupalat ja ketjut ja rattaat kunnossa.
5.11.2012 23:35
Tuskimpa mitään erikoista pitää tehdä jos kerta kaikki toimii. Ite varmaan vaan putsaisin jokaisen kolon tarkemmin, kattoisin pyöränlaakerit, liittimet hapettumien varalta, uudet öljyt, pakoaukonsäätimen putsaus ja putkesta karstanpoltto. Kaasarin ja ilmanputsarin puhdistus ja vaijerit kantsii rasvata. Uusi tulppakaan ei olisi pahitteeksi.
6.11.2012 0:05
wiltzameih kirjoitti:Meneekös tuohon mitoon 160 leveä nakki taakse`?
Kyllä menee itsellänikin on mutta 160 isompaa ei saa.
6.11.2012 12:34
Onkimato kirjoitti:Tuskimpa mitään erikoista pitää tehdä jos kerta kaikki toimii. Ite varmaan vaan putsaisin jokaisen kolon tarkemmin, kattoisin pyöränlaakerit, liittimet hapettumien varalta, uudet öljyt, pakoaukonsäätimen putsaus ja putkesta karstanpoltto. Kaasarin ja ilmanputsarin puhdistus ja vaijerit kantsii rasvata. Uusi tulppakaan ei olisi pahitteeksi.
Kiitos. Entäs millon alan mäntää uudestaan vaihtamaan? Onko se vaihtoväli 10tkm?
6.11.2012 14:53
No männänvaihto riippuu kanssa aikapaljon siitä että miten kovalla käytöllä vanha mäntä on ollut. Puristuspaineet mittaamalla saa jonkinlaisen kuvan muttei kokototuutta. Jos pyörä on perus tt ja laatumäntä sisässä niin varmaan 10tkm olisi ihan ok.
Jostain myös kuulin joskus että jos männän vaihtaa liian aikasin niin se voi syödä runkolaakereita nopeammin tjsp. Joku korjatkoon jos ihan paskaa mutuilen.
7.11.2012 16:22
2-renkanen mäntä kestää vaikka 20tkm, jos kuski tietää mitä tekee. Suurin osa ei tiedä ja haukkuu vehjettä paskaksi.
12.11.2012 22:43
Paljonkos tälläsestä mitosta saa tehoo polinin 165cc pytyllä ja siihen kansi (200h?) isompaa kaasarii (38mm?) ja teharii yms.? Mitä ton polinin pytynkaa ois hyvä et ois tehoo ?
13.11.2012 14:47
Polinin kanssa ei voi käyttää 200H kantta, vaan sille tarvitsee sorvata 200C kannesta oma kansi. Polinille ei ole mitoitettu tehoputkia, vaan kaikki tehoputket ovat mitoitettu 125cc sylintereille, toimivuus Polinin kanssa on kyseenalaista. Muutenkaan Polini ei ole mitenkään erityisen tehokas pytty, sen kanavat ovat täsmälleen samat kuin jossain Miton vakiosylinterissä, muistaakseni 73037, mutta en ole tästä täysin varma.
Tehoista kukaan ei osaa sanoa mitään varmaa. Joitain dyno tuloksia löytyy netistä, mutta niistäkään ei voi oikein mitään päätellä, koska esimerkiksi männän kuluminen vaikuttaa tehoihin.
24.11.2012 8:55
Moro, tietääkö kukaan mito pojista millanen pyörä on Cagiva Supercity?
onko siinä sama moottori kuin Mitossa? aika kiinnostavalta näyttäs tollanen supermoto mallinen Supercity kun jos on sama motksa kun mitossa niin siitähän irtoaa yli 30 heppaa...
24.11.2012 17:48
Pientä mainostusta.. Eli ainakin sp525 malliin sopiva kaasarin tt-kitti ois ylimääräsenä!
http://www.motot.net/talli/osat/id47375/
25.11.2012 22:41
ostin tollasen 2006 vuoden miton ja siin olis vähän vikaa. eli ei sammu avaimesta eikä myöskään tappokatkaisijasta, joten joutuu sammuttamaan vaihde päällä. Siinä ei myöskään toimi kierroslukumittari eikä lataa akkua ajossa.
Olisko kellään mitään tietoa mistä viat saattaisi johtua??