Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
2.7.2014 16:03
Itekkin mietin tk säätöjä. Jos siinä kaasarissa on seosruuvi niin voi koittaa siitäkin säätää hieman rikkaammalle jos vaikka auttaisi.
Jos taas sytkäpuolessa olisi jotain niin luulisi että muutenkin oireilisi, mutta mene ja tiedä
Mulla entinen pyörä sammu kerran just tuollein keskellä kaupunkia kun heitti nopeasti laihalle, joten kokeile aluksi säätää kaasaria.
8.7.2014 22:28
Moi.
Minkä kokoista suutinta pitäisi laittaa? Derbi nyt täysin vakio. Tai kannattaako sitä vaihtaa ollenkaan? Ja voisiko joku ystävällisesti mitata putken pakuuden kohdasta josta änkkä tulee kiinni. Tietäisi että meneekö vanhempien derbien änkät tohon uuteen 2014 malliin. Sitten mistä saa tilattua derbiin änkkää? Mielellään suoraan menevä. Linkatkaa tähän alle niitä. Sitten niistä välityksistä. Minkälaiset välitykset kannattaa laittaa? Luin jostakin että olisi vakiona 14-50 välit. Kokemuksia?
Kiitos jo etukäteen.
9.7.2014 1:20
Ei sitä suutinta tarvii vaihtaa jos ei änkkää vaihda.
10.7.2014 23:00
No ei varmaan tartte, mutta kyllä mulla vaan kiihtyvyys/huiput parani kun jätin talvisuuttimen paikalleen (108) vapaasti virtaavalla änkällä sais olla vielä isompi koska ei saa säätöihi tollakaan.
22.7.2014 12:28
Onko muitten kaasu ollut tiukka? Mulla aika kovaa pitää vääntää mutta palautuu kumminkin ihan hyvin. Ideoita mikä siinnä voisi olla?
23.7.2014 17:40
Kannattaa kattoo että vaijeri pääsee liikkumaan hyvin ja ettei kaasukahvassa ole mitään vikaa. Usein jo pelkkä vaijerin rasvaus auttaa
2.3.2015 2:06
Voi olla bensansuodatin tukossa, tai käy liian laihalla.
15.3.2015 3:57
morjesta!
mitkä välit teil näissä on? mulla on 14-50 menee 125kmh, painoo 70kg.
paljonkoha menis 13-57? meneeks näihi jt rattaat?
23.3.2015 0:57
Mikähän vikana derbi drd 125 2010 pyörässä ku lähtee huonosti käyntiin käy pari tahtia ja kastelee tulpan. Kun tulppa käytetty irti ja laitetaa uudelleen käyntiin sama toistuu.
10.5.2015 15:10
Oisko kukaan kiinnostunut ostamaan g.p.r pörinä pönttöä? Laittakaa yv:tä
13.5.2015 20:15
Multa löytyy tuollainen 2011 vuoden drd, josta katteet yms. vähän solmussa ja avain katkennut virtalukkoon.
Sellaista kysyttävää olisi, että mistä tähän saisi varaosia, mielellään suomesta? Ja käyköhän tähän muunkin mallin osat? Lukkopesälle tässä eniten on tarvetta, muttei tahdo mistään löytyä.
Onkohan tuo lukkopesän vaihtaminen/irrottaminen miten hankalaa? Mitä vähän olen silmäillyt, niin näytti olevan katkopulteilla kiinni, eli rälläkkää ainakin tarvitaan.
8.6.2015 13:36
Tuli itekkin liityttyä tähän Derbikerhoon, muutama askarruttava juttu ois mielessä.
Kuinka paljon seosruuvi on auki vakiona, mulla on noin 2,5 kierrosta, käyntiin lähtee hyvin kun vähän kaasua avaa.
Pääsuutin vissiin vakiona kokoa 100, onko tätä vara suurentaa esimerkiksi 105 kokoon ilman muutoksia tekniikassa, mulla saattas itellä olla muutama m5 kierteellä oleva suutin.
Kolmas juttu, paljonko tähän 41mm Paiolin USD keulaan menee öljyä, Derbin jostain säätöarvotaulukosta katsoin että etujousituksen öljytilavuus on 3,9dl, per pumppu?
10.7.2015 19:03
Seosruuvista en osaa sanoa mutta tuntuu että kaikki tämmöstä derbit vaati kaasun antoa käynnistäessä.
Itellä on 105 suutin ja änkkä on vaihdettu ja tuntui olevan hyvissä säädöissä.
Ja kyllä 3,9 desiä per pumppu.
Sitten oma kysymys. Onko kukaan säätänyt venttiilejä pyörästään?
29.9.2016 19:26
Arska168 kirjoitti:Seosruuvista en osaa sanoa mutta tuntuu että kaikki tämmöstä derbit vaati kaasun antoa käynnistäessä.
Itellä on 105 suutin ja änkkä on vaihdettu ja tuntui olevan hyvissä säädöissä.
Ja kyllä 3,9 desiä per pumppu.
Sitten oma kysymys. Onko kukaan säätänyt venttiilejä pyörästään?
jep tätä venojen säätö oon itekki miettiny että olis kiva tietää et onko kukaan niitä säätäny ja millä kilsoilla niitä kannattasi kattoo