Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

31.7.2008 19:19

Miksutii kirjoitti:Hihi meikä vei viimisit 1.00mm ylikoon männät , vieläpä molemmat :) itellä meni vain jotain 2vko että sai yks firma soiteltua suomen ympäri ja löytyipä sittenki männät :P



On mullekin ylikoon männät saksasta tulossa ( mistä ne alunperin halvemmalla tilasin ;D )

Männänrenkaatkaan ei enää ongelma kun david silver alkoi myymään alkuperäisiä vastaavia 20 punnalla molemmille männille ;)

3.8.2008 15:53

Jos tohon etujarrun kasaukseen olis jollain niksejä? Ei tuu sitte yhtään mitään.


Nyt sain sen jarrupalaa painavan tapin upoksiin ja jumiin kaikenlisäksi. Miten se pitäs saaha edes siihen metallirinkulaan se puristinsysteemi kun se tappi on tiellä tai no kertokaa alusta asti ei mitään muuta tuu ku metallinpalasia :D

Räjäytyskuvia ja haynesia katteltu ei niistä mitään apua oo.

4.8.2008 7:22

Tarvihteekos kukaan tuohon Deluxe-malliin mitään osia? Melkeinpä kaikki löytyy, kyselkää.

4.8.2008 15:11

Tume34 kirjoitti:Tarvihteekos kukaan tuohon Deluxe-malliin mitään osia? Melkeinpä kaikki löytyy, kyselkää.



Ei kai alkanu cb heti kyrpimään? :D Vai teetkö raaserin?


Jarru kunnossa jau.

Kuhan männät ja muut romppeet tulee niin pääsee yrittämään jotain.

4.8.2008 15:26

Ei, päinvastoin sattuu löytymään lähes kokonainen toinen pyörä osina, niin pitäisi nyt siitä koittaa repiä rahaa raaserin valmistukseen :).

6.8.2008 19:39

joku CB:n omistaja voisi koittaa skannailla mulle ohjekirjasta yläkerran räjäytyskuvan, olisin hyvin tyytyväinen. Saisi ruveta tuota mottia kasaamaan, tiedä vaikka ottaisi savut tälle syksyä vielä.

6.8.2008 21:33

www.cmsnl.com tuolta löytyy kaikki

6.8.2008 21:45

Tume34 kirjoitti:joku CB:n omistaja voisi koittaa skannailla mulle ohjekirjasta yläkerran räjäytyskuvan, olisin hyvin tyytyväinen. Saisi ruveta tuota mottia kasaamaan, tiedä vaikka ottaisi savut tälle syksyä vielä.


CMSNL:stä nuo löytyisivät mutta ovat aika hajanaisesti, kirjassa paremmin niinpä skannasin nyt kaiken varalta siitäkin sylinterin + kannen räjäytyskuvat.

Tuollapa on, otan nuo pois kuhan tarvitsen tilaa muuhun niin kannattanee kopioida itselle jos on vielä jatkossakin tarvista.
http://koti.mbnet.fi/pppk/CB%20%20125/CB%20kansi.jpg

Voitko valaista yhtään miten projekti on edennyt? ;)

6.8.2008 22:03

Kiitän linkeistä, nuo auttaa jo tarpeeksi pitkälle :).

Projektihan ei nyt ole juurikaan edistynyt, tänään maalasin kannen mustaksi ja purin vielä vähän lisää tuota pyörää. Huomenna jos saisi aikaseksi purkaa venttiilit kannesta irti, ja hipsisi vähän noita kanavia nätimmäksi ja koittais ruveta jo kasamaankin sitä.

20.8.2008 18:05

Pistetään tähänkin ketjuun vielä tiedustelu, että löytyiskö keneltäkään alkukäyriä, mieluiten TD mallin?

7.9.2008 21:35

Eihän siinä menny ku pari kk, nyt osat himassa ja vois pikkuhiljaa alotella remonttia.

14.9.2008 22:05

Mistähän tähän saisi kireämpää nokka akselia?pyörä on b6 vm.1970-80
Tietty kanavat avarretaan isommat kaasari ja putkea värkätä.
Mutta tietäiskö kukaan mitään muuta viritys keinoa?

20.9.2008 21:24

Eloa?


Mitenkäs, mulla nyt tarvikemännänrenkaat mutta samoin kuten originaaleissa, toinen on tummempi ja jäykempi, toinen kiiltävempi ja taipuisa. Kumpi ylös kumpi alas? Molemmissa vain T merkki ja päät tasaiset.

21.9.2008 14:42

Karpov kirjoitti:Mitenkäs, mulla nyt tarvikemännänrenkaat mutta samoin kuten originaaleissa, toinen on tummempi ja jäykempi, toinen kiiltävempi ja taipuisa. Kumpi ylös kumpi alas? Molemmissa vain T merkki ja päät tasaiset.


Onko siinä toisessa ne pyöristetyt reunat? Eräs autoharrastaja neuvoi minua laittamaan sen vaaleamman ylös ja mustan keskelle, en tiedä sitten oliko tämä oikea valinta mutta kyllä painetta näyttäis pitävän, kun kerran huohottimestakaan ei tuli mitään ylimääräistä.

Nyt täytyy hieman avautua. Noniin omalla CB:llä ajettu täysrempan jälkeen ajettu noin 2tkm, palasi tuttu ongelma, 2-, ja 3-vaihteet ei meinaa lukittua. ihan rauhallisessa kiihdytyksessäkin hyppivät, kun heittää 1:ltä 2:lle, kun päästää kytkimen vetää hetken ja iskee vapaan, kytkin, jalalla pykälää ylös, kytkin ylös, taas päästään hetki eteenpäin ja taas heittää vapaan. Kun laittaa 2-vaihteen silmään, huomaa kuinka polkimesta on kadonnut tunto. Noh kytkin ja pykälää ylös jolloin luulee iskevänsä 3 silmään, mutta ei, nyt 2 vaihde on lukittunut ja sitä voidaan vinguttaa ihan miten lystää ilman vapaahyppyjä. Seuraavalle vaihteellekin pitää tehdä tämä "tuplanosto" mutta 4-vaihteelle sitten riittää kevyt normaali nosto, kyllähän tuolla ajaa mutta on se hyvin turhauttavaa ja kerran jo kone ylitti reippaasti punarajan, joka toistuvasti ei välttämättä ole kovin terveellistä.
Olenko yksin tämän ongelmani kanssa vai sattuisiko muilla olemaan vastausta tähän? Itse veikkaisin että jotenkin se vaihteenlukitsin "pipari" jäisi jotenkin väärään kohtaan ja näin vaatisi tuplanoston. Täytyy nyt öljysihdin putsauksen yhteydessä katsastaa mikä siellä voi olla vikana. Ja T-mallistahan on kyse.

21.9.2008 16:38

Se on kinkkisää kun katoin ja näin että reunat olis ihan tasaset molemmissa renkaissa.