Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

15.7.2013 20:51

NiiN-Aina kirjoitti:nyt loppuu hermot ja ymmärrys tuon paskan kanssa. kipinä hukassa. akkua lataa tulee kipinä takas. vähänaikaa ajoa niin taas kuolee kipinä. missä vitussa on vika?! kaikki johot katottu. maadotus katottu. puolanjohon läpi kulkee virta yms yms. se siitä sisäänajosta saatika myymisestä ku ei pyörä toimi.


Jännitteensäädin? Kokeile toisella cdi-poksilla

Re: Aprilia SX/RX125

15.7.2013 21:42

ei oo toista cdi boksia :/ tuskimpa tuo jänniteensäädin on. eiköse oo vaa valoille yms? vitun outo kun akun lataa niin toimii taas. eli vaikuttas vähä että ei tuu virtaa staattorilta. akku tyhjenee muttei lataudu pyörän käydessä. toisaalta vois se ollakki sitte jännitteensäädin. pitää vaan jaksaa noitua tuon kans tarpeeksi kauan ni jos se siitä vituiksi menis :)

Re: Aprilia SX/RX125

17.7.2013 16:09

Eikö toi rave tosiaan toimi ellei poksia poraa? :/

Re: Aprilia SX/RX125

17.7.2013 17:41

ei. Ja mikä siinä poraamisessa on ongelmana? :DD TT-ksi muuttamisen helpoin juttu.
Et sie sitä voi mokata, ecu vaa irti ja katot sinne alapuolelle. Merkitystä kohasta vaa päräytät 3mm terällä, ja vaikka kuumaliimaa reikä täytee.

Re: Aprilia SX/RX125

17.7.2013 18:25

Joo muttaku oon mökillä ja lähin pora varmaan perkele 30km päässä pienkonekorjaamolla :s :D

Re: Aprilia SX/RX125

18.7.2013 15:25

Mikäköhän vikana ku rave ei nouse täysilläkään kiekoilla? Tai kyllä se sitä "putsausta" tekee, silloinki ku mylly pyörii täysillä? Voisko johtua jostain kierrosanturista ku about 6000rpm jälkeen kiekkamittarikin sekoaa täysin, heittää kehiin lukemia väliltä 0-20 000 rpm? :|


E: sainkin jo toimimaan, siellä anturissa (joka on lohkossa ja ui siis vaihteistoöljyssä) oli nii paljo metallihilettä ni otti jotenki häikkää :D

Re: Aprilia SX/RX125

22.7.2013 16:06

Nonii, katoin taas raven tilanteen ku vähä aikaa rullailtu, vaijerin nippa on aika kulunu, tulee melkein laipasta läpi. Mitä mun pitäs tehä ton kaa? :D Viikon välein sais näköjää vaijeria vaihella, tinakaan ei nipassa kestä... laippaki näyttää olevan aika kulunu...
Jos jollain on rave1:n hyväkuntosta alkup. rautasta laippaa ja vois luopua siitä niin saa laittaa yv:tä!

Re: Aprilia SX/RX125

23.7.2013 19:17

Aap- kirjoitti:Nonii, katoin taas raven tilanteen ku vähä aikaa rullailtu, vaijerin nippa on aika kulunu, tulee melkein laipasta läpi. Mitä mun pitäs tehä ton kaa? :D Viikon välein sais näköjää vaijeria vaihella, tinakaan ei nipassa kestä... laippaki näyttää olevan aika kulunu...
Jos jollain on rave1:n hyväkuntosta alkup. rautasta laippaa ja vois luopua siitä niin saa laittaa yv:tä!


Käy jostaki rautakaupasta messinkisiä nipan suurentajia. Veikkaisin että alkaa kestämään.

Re: Aprilia SX/RX125

24.7.2013 13:32

Milläs ootte saanu O-renkaan pysymään vesikannessa? Itellä ainakin tuntus olevan liian pitkä se, eikä kestä urassa edes sen aikaa, että saisi kannen paikoilleen....

Re: Aprilia SX/RX125

24.7.2013 17:14

laita vaikka jotaki tiivisteliima sinne o rengas uraan ja painelet sitä sitte

Re: Aprilia SX/RX125

24.7.2013 22:48

no laita se siihen toiseen kanteen eka... sitte lasket vaa vesikannen päälle

Re: Aprilia SX/RX125

25.7.2013 23:35

Nopeita vastauksia kiitos! Lukeeko vakiomännän koko laessa vai siellä "sisällä"?

Re: Aprilia SX/RX125

25.7.2013 23:51

laessa sen pitäs lukea. huom "pitäisi"

Re: Aprilia SX/RX125

26.7.2013 0:19

Kattelin samoja kysymyksiä apriliaforumilta ja siellä pitäis olla joku noista kirjaimista A,B,C etc. Hoonaustahan toi 10tkm ajettu pytty ei varmaan tarvii jos ei mitää jälkiä oo? en ainakaan usko että ois ku aina laulanu niiku pitääki

E: sain nyt jonkinlaisen olettamuksen että alkup. männät (joita siis tehtaalta asennettuna ja varaosakatalogeissa) lähtee koosta 53,98mm ja siitä jatkuu sadasosa kerrallaan 4kpl, eli A(53,98)->B(53,99)->C(54,00)->D(54,01)!? Eli jos pienin mikä vakiona voi olla on tuo 53,98 niin esim. Wiseco on siis sitäkin pienempi 53,95mm? :eek: vai haittaako tommoset millin kolmaskymmenesosan heitot suuntaan tai toiseen? PJME:ltä löytys Wössnerissä, Vertexissä ja yllätys yllätys, orkkiksessa ainaki noita kokoja. 2-radilla vaan tuota Wössneriä! Mitä pidätte edellämainituista parhaana vaihtoehtona jos tuo Wiseco jätetään pois? Ja kannattaako suosiolla jättää PJME:n tuotteet pois jos on kiire toimitusaikojen kanssa? :nörtti: Ohhoh, tulipas taas tekstiä ku väsyneenä ei oikee pääse asian ytimeen, koittakkee ymmärtää :D

Re: Aprilia SX/RX125

26.7.2013 11:08

wisecossa pitää olla löyhempi välys koska takomäntä laajenee jonkunverran enempi ilmeisesti kun normaali mäntä :P ja ei todellakaan vaadi 10k ajettu pytty hoonausta ellei oo leikannu kiinni.