Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
11.9.2014 13:00
Taitaa olla liian kuuma tulppa. Laita oikea tulppa, joka on BR9ES tai jos haluat kestävämmän tulpan niin BR9EG. Katso sitten mitä tapahtuu.
Mulla oli myös vähän samanlaisia ongelmia kun oli akku rikki. Eli kannattaa tarkastaa myös muut sytytyksen osat, tulpanjohto, akku, CDI:n liittimen, johdot yms.
11.9.2014 16:41
Mäkistation kirjoitti:Ihan sama kone, mutta sähköstartilla. Niissä vain on niin perseestä se virtapää, että itse jättäisin laittamatta. Mutta kyllä se runkoon sopii ihan tiputtamalla.
Kiitos vastauksesta,
Sopiiko myös dt:n vanhempi pytty/kansi uudempaan gpr:ästä otettuun koneeseen?
11.9.2014 23:58
Kyllä sopii. Taitaa DT:n pytty olla jopa samoilla stanssauksillakin kuin GPR sylinteri.
12.9.2014 13:26
Mäkistation kirjoitti:Kyllä sopii. Taitaa DT:n pytty olla jopa samoilla stanssauksillakin kuin GPR sylinteri.
Mahtavaa.
12.9.2014 15:32
Meneekös lohkot ja koneen kopat myös ristiin (um --> vm, vm --> um)??
12.9.2014 22:38
Kyllä muuten, mutta kannattaa huomioida, että RE/X kytkinpuolen lohkossa ei ole kierroslukittarin pyörittäjälle tehty reikää. Magneetonpuoleisessa taas ei ole staattorille kiinnityksiä, kun niissä on se ns. nurinkurinen systeemi sähköstartin takia. '88-'03 lohkot ovat keskenään vaihtokelpoisia. Niihin pitäisi RE/X kytkinkopatkin sopivan heittämällä.
13.9.2014 8:53
Hyvä tietää kun pitää ainakin oikean puoleinen lohko vaihtaa.
17.9.2014 21:03
Miltäs porukan mielestä kuulostaa vm 02 r detsi aj37tkm,mäntä vaihdettu paritonnia sitte,Alakertaa tehty remppaa 15tonnia sitte,Mukaa enskavanteet piikeillä.
tyhjätty vakioputki ja ypvs vireinä,minkälainen pyörä toi detsi niinku yleensäkkin on.Onko luotettava ja mitä tyyppivikoja on? Ilmeisesti toi pa säädin vittuilee niinku Melkei kaikissa
Osat näihin on näemmä suht halpoja
17.9.2014 21:56
Sellanen perusvarma selviytyjä on, kannen herkkä vuotaminen noissa se suurin ongelma lienee, YPVS servon takkuaminen on loppuviimein aika harvinaista, ainakaan itse en ole törmännyt nyt kuin pariin tapaukseen vuosien aikana.
Kaikinpuolin ihan pätevä pyörä, kuvauksesi perusteella sulla olisi tiedossa melko vähän ajettu yksilö.
21.9.2014 17:53
Mikähän on tuo muovikotelo imukaulan yläpuolella, niinkun siis siinä kiinni?
21.9.2014 17:55
Tomppez kirjoitti:Ilmeisesti toi pa säädin vittuilee niinku Melkei kaikissa
Eipä tuo pa-säädin ongelmia ole aiheuttanut, ainakin parempi mitä ne katulaiska hussien säädin.
21.9.2014 19:51
Maitolehmä kirjoitti:Mikähän on tuo muovikotelo imukaulan yläpuolella, niinkun siis siinä kiinni?
Resonanssisäiliö eli ns. "boost bottle"
21.9.2014 20:46
Ja saako sen siis ottaa pois iha huoletta? Ottaa nimittäin tohon yz tankkiin vähä ikävästi kiinni
21.9.2014 21:07
Kunhan tukit sen imukaulaan jäävän reijän huolellisesti. Ei minullakaan sitä ole, mutta sen kanssa kuulemma paremmat alaväännöt.
Ite olen ajatellut että jos semmosen ostaisi kun ei tuon nelari yz tankin kanssa pitäisi ongelmia olla
21.9.2014 21:31
Mjoo no mul on tuo vanhan mallin piikkinen tankki :/