Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
24.8.2011 23:46
Uudemmissa ainakin vakiovälit on 13-40 (smotoilla). Laita sitten taakse vaikka 40 tai 42, riippuen vähän siitä millaset välit haluat. Ainakin uudempiin pienin takaratas taitaa olla 38.
25.8.2011 0:07
Ihan näin mielenkiinnosta aloin miettimään että kerran siihen staattoriin sais käämitettyä lisää valotehoa niin miten se kytketään siihen oikeaan valopuolaan? Valopuolasta toinen pää siihen staattorin "lisä"käämin toiseen päähän ja valopuolasta ja "lisä"käämistä molemmista yks johto jännitteensäätimelle? vai?
25.8.2011 13:30
Nonii nyt lähtis temmi halvalla! jossei uutta halua ostaa ja haluaa oikeesti hyväkuntosen temmin niin kannattaa soitella!
25.8.2011 21:47
Poutti kirjoitti:Ihan näin mielenkiinnosta aloin miettimään että kerran siihen staattoriin sais käämitettyä lisää valotehoa niin miten se kytketään siihen oikeaan valopuolaan? Valopuolasta toinen pää siihen staattorin "lisä"käämin toiseen päähän ja valopuolasta ja "lisä"käämistä molemmista yks johto jännitteensäätimelle? vai?
Käämit sinne lankaa ja ne päät niihin johtoihin mitkä menee normisti valopuolalta. 12 ja 13 piikkistä eturatasta saa ja itellä on takana enskoilla 51/52 ja ihan hyvät menee joku vähä pääl 100 ja kiihtyy ja smotoilla 42 omasta mielestä liian raskas kokeilen 44 seuraavaksi ja tosiaan eturatas kaikilla 13piikkinen sillä 12 piikkinen kulutta enemmän ketjunlaahainta.
26.8.2011 0:00
no miulla on tuo 89 vuodden versio, ja siihen ei mahdu eteen pyörimään isompaa kun 12. takana se 50 ja noila sain huippuja sen 114, mut mietin et varmaa joku 42 iha sopivaaa luokkaa taakse
kellää sattus olee ylimäärästä ?
26.8.2011 14:39
itel 14/42 välit vai onkoha viel pienempi takana...
n.145 menee, kokeiltu gepsii, auton mittareihi ja kaverin 600cbr mittarii yms.
vois ehk hituse kevyemmät välit laittaa
27.8.2011 20:28
temmissä niin pitkät välit ku pystyy ja sigmaan vähä päälle satasta kulkee.
28.8.2011 9:05
mikä vikana ku kipinä tulee ja tulppa kastuu, kaasarin puhistin. vika tuli sen jälkeen ku kaasuvaijerin vaihdoin. tulpankin vaihdoin.
28.8.2011 13:28
Hirttääkö kaasuvaijeri mistään ja luisti olisi vedossa koko ajan jolloin se syöttää bensaa pyttyyn?
28.8.2011 14:43
Naked kirjoitti:Hirttääkö kaasuvaijeri mistään ja luisti olisi vedossa koko ajan jolloin se syöttää bensaa pyttyyn?
Lähtikin käyntiin kun polkaisin, oli päivän seissy, tuntuu liikaa bensaa saavan, liekkö mitä tapahtunu vaikka suuttimiin enkä seosruuvviin en ole koskenu. :o puol kiekkaa ruuvia avasin niin vieläkin tuntuu liikkaa bensaa saavan, ideoita?
29.8.2011 21:55
hmm mitäköhän italian pojut on keksiny. 2012 pyörämallisto ilmestyy loka-marraskuun aikana. Lisäksi TM kehittelee uutta 125-kuutioista moottoria. Uudella moottorilla varustettuja 125-kuutioisia motocrosspyöriä on saatavilla ensi vuoden puolella. TM siis panostaa edelleen voimakkaasti kilpailukykyisten kaksitahtisten kehittämiseen.
Takapaisari...entistä kireämpi kampikammion kattovalo???
29.8.2011 21:57
hmm mitäköhän italian pojut on keksiny. 2012 pyörämallisto ilmestyy loka-marraskuun aikana. Lisäksi TM kehittelee uutta 125-kuutioista moottoria. Uudella moottorilla varustettuja 125-kuutioisia motocrosspyöriä on saatavilla ensi vuoden puolella. TM siis panostaa edelleen voimakkaasti kilpailukykyisten kaksitahtisten kehittämiseen.
Takapaisari...entistä kireämpi kampikammion kattovalo???
30.8.2011 18:34
2012 piikkisiin temmeihin tulee ilmeisesti sähköinen pakoaukonsäädin jonka kuuluis antaa "merkittävästi" tehoja alhaalta keskialueelle vähentämättä ylätehoja.
30.8.2011 22:36
Haluatko laittaa lähteen näkyviin?
30.8.2011 23:17
http://www.enduro.ie/tm-gas-gas-leak-de ... 012-range/Siinäpä olis. Myös Daytonan sivuilla on maininta moottorin uudistumisesta, tosin siinä puhutaan vain crossimallista...