Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

24.4.2010 22:57

Kerää kerää. 4 vaihteellakin jos vähän kierrättää niin pääsee siihen 100 pintaan, mittari-lukemia siis eli ~90kmh oikeata. Aikaisempi omistaja oli kuulemma mittariin saanut hieman päälle 120 eli oikeata olisiko 110kmh. Että ei jää jalkoihin. Rekoista ja pahimmista mummoista pääsee kunnialla ohi. 11kw antavalta 160kg painavalta piikiltä tuloshan on todella hyvä, kun tuohon vielä heitetään kuski mukaan tulee painoa lähes neljännes tonni. Ja nämähän onkin vain mukavaan ajeluun tarkoitettu, ei kisa-radoille. Ja todella mukavaa ajo onkin, ensimmäinen kesä Varjoni kanssa ja jo nyt olen rakastunut siihen.

25.4.2010 18:13

Nelosella pääsee ~110km/h mittariin ja omassa pyörässä tuo on n. 105km/h. Viime kesänä tuli ite motaria pommitettua niin mittariin pääsin lähes 130. Kaveri tuli perässä ja sillä mittari näytti 125 ja mittari on tarkistettu gps:llä. Mutta toki, eihän kaikki ole yhtä tarkkoja :D

25.4.2010 19:33

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:30, muokattu yhteensä 1 kerran

27.4.2010 17:08

Itseäni alkanut nyt mietityttämään tuo seosten määrä, kun Varjosta löytyy laserin tupla-putket ja suuttimet on 80 ja 75, mutta aina saa käynnistää ryypyn kanssa, jos haluaa ensimmäisellä painalluksella saada hereille, vaikka olisi seisonut vain 1pv ja sekin tallissa. Ja huippunopeudetkin on mittariin vain 115kmh, että onko niin, että ei saa tarpeeksi bensaa, kun ryypyn kanssa käynnistys ja huiput jää tuolle tasolle, kun muilla hipoo sitä rajottimen rajaa?

27.4.2010 21:41

http://timohapponen.net/hiontajakiillotus/

Erinomainen sivusto jos täytyy kiilottaa Varjosta jotain (tai jostain muusta). Erityisesti toi ohje "4. Kiinnikeosan hapotus ja kiillotus" olisi hyvä toteuttaa tohon taaimmaisen pytyn putken suojaan. Jos sen suojuksen vielä sähkösinkittäisi niin olisi komiaa, mutta taitaa mennä vähän turhan hifistelyksi.

28.4.2010 11:21

[ -
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:30, muokattu yhteensä 1 kerran

2.5.2010 10:59

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:30, muokattu yhteensä 1 kerran

2.5.2010 14:59

mustavi kirjoitti:Onkos Wappuajelut jo ajettu? ;)

Tollaset 100km tuli ajettua vappuna. Ei se nyt paljoa ollut mutta ei oikein jaksanut lähteä mihinkään. Perjantaina oli hieman epävakaa sää ja lauantaina sit heitin tollasen 70km lenkin. Taidankin lähteä tästä samantien ajelee. Aurinko paistaa komiasti mutta hieman ikävän paljon tuulee. Täytyneen ottaa kamera mukaan ja napsia varjosta uusia kuvia.

4.5.2010 21:10

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:29, muokattu yhteensä 1 kerran

6.5.2010 19:18

Voi jumansiivdu sentään! Vahasin äskön Varjon AutoGlymin punaisella (Super Resin Polish) vahalla, ja ai että kun tuli puhdas! Ehkä vähän turhan kallista tököttiä oli, 14.5e purkki (325ml) mutta laadusta kannattaa maksaa. Jos on oikea perfektiniosti niin pistää ton AutoGlymin punasen päälle kultasta (eli Extra Gloss Protection) niin kiiltää ihan hulluna. Tuo kultanenkin olisi tullut mukaan mutta 325ml putelli maksoi 18e!

Teki kyl tuo punainen jo ihmeitä. Näki oikeen selvästi mistä oli vahannut ja mistä ei. Musta väri "uusitui" eli vanha haalistunut lähti pois, poisti naarmuja sekä pisti kunnon blingin päälle. Nyt kyllä kehtaa ajella pyöräl! Huomenna kunnon vahaus tol punasel niin on kaverit kateellisia ;)

Toinen vaha mitä kannattaa kokeilla on Korrekin NanoShine vaha. Oli aikoinaan TM testis ollut toinen. Hävisi ainoastaan 0,1 pistettä AutoGlymin Ultra Deep Shine, tosin tuo AutoGlym maksaa lähemmäs 26e ja Korrek 11e.

6.5.2010 20:47

Bronn kirjoitti:Voi jumansiivdu sentään! Vahasin äskön Varjon AutoGlymin punaisella (Super Resin Polish) vahalla, ja ai että kun tuli puhdas! Ehkä vähän turhan kallista tököttiä oli, 14.5e purkki (325ml) mutta laadusta kannattaa maksaa. Jos on oikea perfektiniosti niin pistää ton AutoGlymin punasen päälle kultasta (eli Extra Gloss Protection) niin kiiltää ihan hulluna. Tuo kultanenkin olisi tullut mukaan mutta 325ml putelli maksoi 18e!

Teki kyl tuo punainen jo ihmeitä. Näki oikeen selvästi mistä oli vahannut ja mistä ei. Musta väri "uusitui" eli vanha haalistunut lähti pois, poisti naarmuja sekä pisti kunnon blingin päälle. Nyt kyllä kehtaa ajella pyöräl! Huomenna kunnon vahaus tol punasel niin on kaverit kateellisia ;)

Toinen vaha mitä kannattaa kokeilla on Korrekin NanoShine vaha. Oli aikoinaan TM testis ollut toinen. Hävisi ainoastaan 0,1 pistettä AutoGlymin Ultra Deep Shine, tosin tuo AutoGlym maksaa lähemmäs 26e ja Korrek 11e.

itsekkin suosittelen tota NanoShinea, nyt varre kiiltää ;)

9.5.2010 12:42

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:28, muokattu yhteensä 1 kerran

Varjo ongelmia

10.5.2010 19:28

Rupesin viikonloppuna herättää Varjoa henkiin talvi unien jälkeen ( vihdoinki aikaa).
Bensat oli jäänyt tankkiin joten irroitin vasemmasta kaasarista kohokammion tyhjennys ruuvin ja bensat tyhjensin chopatulla letkulla kanisteriin( alkupäästä poistin letkun yläpään parin sentin matkalta jotta siitä tuli U-muotoinen) .
Kävikin niin kun bensa hanan avasin tuli lätäkkö tallin lattialle.Bensa siis tuli ulos myös siitä paksummasta huohotin letkusta pyörän alta ( takarenkaan etupuolelta),( astia alle sinnekkin).
Onks tää normaalia?
Toisen kaasarin (ilmanputsarin takana oleva) kohokammion tyjennys ruuvia en avannut, johtukohan se siitä tää huohotinputken bensa. Tankin korkki oli myös kiinni siinävaiheessa ja avasin sen sit lopputyhjennyksen ajaksi.
Tää bensan kulku tankista kaasariin ja johonkin muuaalle on jotenkin epäselvää, pitäis kai tankki irroittaa jotta näkis paremmin.
Varjo on muutenkin ollut vähän huono lähtemään käyntiin- ryyppyä jonkin verran päälle ja toisella tai yleensä kolmannella starttauksella lähtenyt käyntiin. Kuumana kylläkin ekalla starttauksella.
Kipinää tulee tulpille ja ilmansuodatin vaihdettu viime kesänä.

Sit tuli myös venttiili välykset tarkistettua. Jäähdytin ja kaatumarauta piti irrottaa (yläpultit) jotta etupytyn venttiilikopan sai pois, takimmaisessa pytyssä kopan irrottamisessa tarpeeksi tilaa.
Venttiilivälykset oli etupytyssä ok ja takapytyssä ainoastaan pakoventtiili kaipas säätöä (oli 0.15 ja säädin sen 0,20 ) . Säädön jälkeen vedin momenttiavaimella venttiili kopan kiinnityspultin 10 Nm tiukkuuteen ohjeiden mukaan MUTTA SITTEN VENTTIILIKOPAN PULTTI MENIKIN POIKKI!
Kiinnityspulttia on luultavasti jossain vaiheessa joku vetänyt liian tiukalle eikä se enää kestänyt momenttia eli kannattaa vetää varovasti venttiilikopan kiinnityspultit käsin jottei kiristä liikaa niitä.
Toimitusaika maahantuojalla uudelle pultille 4-5 päivää, tulee jostain keskieuroopan varastolta.
Nokka akselin laakeri tuki , johon pultti katkesi , oli onneksi kahdella pultilla kiinni ja helposti irrotettavissa. Katkennut osa lähti pylväsporakoneella ja taltalla pyörittämällä pois.

Eipä oikein hyvin alkanut keväthuolto tälläkertaa. :paha:

11.5.2010 21:29

watevo kirjoitti:Kävikin niin kun bensa hanan avasin tuli lätäkkö tallin lattialle.Bensa siis tuli ulos myös siitä paksummasta huohotin letkusta pyörän alta ( takarenkaan etupuolelta),( astia alle sinnekkin).
Onks tää normaalia?


On normaalia, itseasiassa se letku on sitä varten, että sinne tulee kaasuttimista bensa kun ruuvin avaa, niin ei bensat valu koneen päälle :)

19.5.2010 14:34

Nyt Varjokin alkaa saavuttaa sen kesä-teränsä. Mittariinkin kerää sen 120 tasaisella, tyynellä kelillä joka on näköjään lähes +-2km/h verralla oikein. Gepsin kanssa katsottu nopeudet. Se 110kmh 4 vaihteella on itselläni oikeata nopeutta 108-111km/h. Kohta puoliin pitäisi huoltoon viedä, että jos se siitä vielä pirityisi ja nappaisi sen 130. Itse päätin lyhentää reissua vain Saksaan tai Tanskaan. Ranskaan sitten, kun joku kaverikin uskaltautuu mukaan omalla pärrällään tai taakse istumaan.

Hyvia ajokelejä jokaiselle, nyt jo olevalle kesälle.

E: No tämä kesähän lähtikin hyvin käyntiin. Olin lenkin käynyt ajelemassa ja huomasin sitten valoissa kotia päin, että vittu takajarru ei toimikkaan. Nyt sitten selvää ottamaan missä mättään, koitin säätää takajarrua ei mitään vaikutusta. Poljinta kun painaa, ei mitään, menee niin pohjaan kuin jalka kääntyy ilman minkäänlaista vastustusta.