Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

10.4.2010 17:19

Ei kellään sattuis olee myynnissä vähän käytettyy vakiosylinterii tai bigborekittii?
Tuli purettuu koneen yläosaa, noin seikkailun vuoksi. Vähänhän sieltä sitä öljyä ulos tuli ja oman kokemuksen mukaan tää kone kun ei oo turhan tarkka öljymäärästä, en lisännyt sinne yhtään. Pari päivää tuli vinguteltua 40km matkaa nopeus 80km/h ja sitten hyyty. Purin koneen yläosan ja totesin että mäntä on pureskeltua kauraa, sylkkäki ihan naarmuilla.
Ei kannata turhaan säästellä siinä öljyssä. Ylikokonen mäntä 100e, männänrenkaat 50e, männäntappi, lukkorenkaat ja sylkäntiivisteet 25e. Sitten vielä porautus....

10.4.2010 17:21

Kävin hakee riejun. Oli paremmassa kunnossa, kun uskoin, kun oli kaikki merkkihuollot tehty jne. :)

10.4.2010 18:17

Ite en jostain syystä luota noihi huolto liikkeisii oli sitte kuinka merkkihuolto tahansa :D
Taitaa olla tapana meinaa laskuttaa kahvitauoista sun muista ja vaihtaa sytytystulppia sun muita johtoja ilman mitää syytä, senki tekee samalla ku istuu nojatuolissa ja hörppii lisää kahvia. Kaveri vei mopoderbinsä joskus huoltoo iha kunnon liikkeesee, vaihtovat sitte tulpan ja tulpanhatun, plus koneen öljyt. Hinnaks tuli reippaasti yli 100 euroo, 15 minuutin työstä ja yli hintasista varaosista. Rahastuksen makua..

Tästä eteenpäi saa Rieju huoltonsa kotitallissa. Ja tulee muute varmasti tehtyä kunnolla :roll:

11.4.2010 12:56

No ei saatana eilen sitte lopetti nopeusmittariki toimintasa :D toissapäivänä kun ajoin nii toimi iha normaalisti. Eiku selvittämään mikä siellä on vikana

11.4.2010 14:16

Mr.X kirjoitti:No ei saatana eilen sitte lopetti nopeusmittariki toimintasa :D toissapäivänä kun ajoin nii toimi iha normaalisti. Eiku selvittämään mikä siellä on vikana

Mulla se tekee silleen että välillä toimii O_o miten tätä pystyy korottaa?

11.4.2010 18:27

Mulla ainakin oli se mittarin johto nii kireellä, et nappas sen välillä irti ku kääns tankoo tarpeeks. Etin sille sitten paremman reitin.

11.4.2010 21:30

kuinkas kova tämmönen kulkee jos laittaa isomman kaasarin ja kiihtyykö kuinka nopeesti huippuihin ku mietin että kannattaisko hommata tällanen?

12.4.2010 17:08

keimo_ kirjoitti:kuinkas kova tämmönen kulkee jos laittaa isomman kaasarin ja kiihtyykö kuinka nopeesti huippuihin ku mietin että kannattaisko hommata tällanen?


Eipä sillä kauheen kovaa pääse, itellä huiput mittarii 106 tällä hetkellä, alamäkee myötätuulee pakkasel kyrpä otas(otta kyrvässä).. Normaalisti ~90 mittarii ykspäällä jos kelit on sopivat.
Ihan hyvin se sinne 70 asti kiihtyy, siitä eteenpäi ainaki itelläni alkaa hidastuu kiihtymine.
Ota kuitenki huomioo et manuaalin mukaa kuluttaa vaa joku 3 litraa satasel, ja toi jammun kone ei pitäs iha heti levitäkkää, ellei ne huoltoliikkees jätä öljyi laittamatta... :lol:

Mut jos o varaa maksaa huollot ja bensat ja oot tehon peräs ni osta kotari tai husse.. :roll:

12.4.2010 19:30

Onko tuolta kaasarista koho irronna, kun rupes yhtääkkiä puskemaan bensaa ylivuoto letkusta? Vai oisko vaan hyvällä tuurilla se ylivuotoruuvi löystyny?

12.4.2010 19:51

Ittellä vanhan kaasarin kaa kävi samoin. Siin oli vaan neulaventiilli hirttäny kii. Eli pitäs helpottaa kaasarin hakkaaminen. Jos ei, ni eikun auki vaan. Ja tost tehost et mulla normihuiput siin 100 pintaan ja kiihtyy hyvin sinne 80-90.

12.4.2010 20:10

iirokit kirjoitti:Ittellä vanhan kaasarin kaa kävi samoin. Siin oli vaan neulaventiilli hirttäny kii. Eli pitäs helpottaa kaasarin hakkaaminen. Jos ei, ni eikun auki vaan. Ja tost tehost et mulla normihuiput siin 100 pintaan ja kiihtyy hyvin sinne 80-90.

Juu pitää käyä koputtelemassa.. :D Jos ei auta niin vähän huono ajaa 50km kotiin, kun täällä oo mitään työkaluja. :D

12.4.2010 21:44

Mr.X kirjoitti:No ei saatana eilen sitte lopetti nopeusmittariki toimintasa :D toissapäivänä kun ajoin nii toimi iha normaalisti. Eiku selvittämään mikä siellä on vikana

Vika selvis ja korjattu. mittarin pyörittäjä oli ottanu ihteesä pikkase :D Ja sähköstartinkin sain pelittää.

12.4.2010 21:46

jesemaan kirjoitti:
keimo_ kirjoitti:kuinkas kova tämmönen kulkee jos laittaa isomman kaasarin ja kiihtyykö kuinka nopeesti huippuihin ku mietin että kannattaisko hommata tällanen?


Eipä sillä kauheen kovaa pääse, itellä huiput mittarii 106 tällä hetkellä, alamäkee myötätuulee pakkasel kyrpä otas(otta kyrvässä).. Normaalisti ~90 mittarii ykspäällä jos kelit on sopivat.
Ihan hyvin se sinne 70 asti kiihtyy, siitä eteenpäi ainaki itelläni alkaa hidastuu kiihtymine.
Ota kuitenki huomioo et manuaalin mukaa kuluttaa vaa joku 3 litraa satasel, ja toi jammun kone ei pitäs iha heti levitäkkää, ellei ne huoltoliikkees jätä öljyi laittamatta... :lol:

Mut jos o varaa maksaa huollot ja bensat ja oot tehon peräs ni osta kotari tai husse.. :roll:


Kyllä mulla ainaki kulkee iha hyvin tuonne 90 asti. huiput tasasella peräti jotain 105-110 luokkaa :D mutta ei sinne kovin usein päästä. aika usein vauhti on jossai 100 lähellä, paitsi jos kovempi vastatuuli joka vituttaa suunnattomasti :D

12.4.2010 22:32

Saako näihin mistä 24mm kaasaria? Ei taija enää tiputtaa tuota bensaa kun heiluttelin tota ja koputtelin kaasaria. :)

Millä tavalla ootte tuota perää korotellu?
Viimeksi muokannut SukkaBomber päivämäärä 12.4.2010 23:04, muokattu yhteensä 1 kerran

12.4.2010 22:59

Tosiaan itteni koko voi vaikuttaa aika paljo toho kulkupuoleen. Pituutta 193(+?) ja painoaki sen mukaa sitte.