Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

28.9.2013 17:09

Onko kellää tietoo miten saa pakoaukosta sen "laipan" irti, joka säätelee pakokaasun ulos tulemista. Pytyn o-rengas tiivisteen alla on se tappi millä se on kiinni. Vähän vaikee selittää. :D Tässä viel kuva: http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... arstaa.jpg

Re: KTM EXC 125

28.9.2013 18:41

Pytyn sivuilta eka molemmilta puolilta pultit auki ja sitten kiertelet sitä pulttia, minkä jo löysitkin. Oisko ollu 1/4 tai 1/2 kierrosta auki. On niin monta vuotta aikaa niin ei enää tarkkaan muista, mutta kokeilemalla kyllä selviää.

Re: KTM EXC 125

28.9.2013 19:24

Sanokaas mielipiteenne. Elikkä 110h ajettu, ja männänvaihto tuli eteen. Pytyn kyljessä A-koko, eli kävin ostaa A-koon mäntäsetin. (Pyörää siis tarvitsen päivittäin, että ei ollu mahollisuutta avata ensin konetta, ja sitten ostaa mäntää...)
No sitten tossa kun konetta availin niin hämmästykseksi, siellä olikin B-mäntä sisällä. Ja on ostettu 10h ajettuna kisakäytöstä, eli edellinen omistaja oli sit näköjään vaihtanu ton B-männän, upouuteen A-koon pyttyyn :s
Eli kysymys kuuluu, minkäs kokosta tonne nyt laittaa? Toiminu tolla B-koolla kyllä tosi hyvin, että jos kävis kattoo haluuko Racingbike vaihtaa. :s

Re: KTM EXC 125

28.9.2013 23:21

Kyllä se A:kin siellä pelittää. Männänrenkaat on samat kuiteski, männässä vaan se 0,01mm ero :P

Re: KTM EXC 125

29.9.2013 13:25

Olisin kyselly, että mikä mittarissa on kun välillä näytti nopeuksia iha mitä huvitti ja nyt näyttää hetken aikaa nollaa kun lähtee liikkeelle ja sitten sammuu niin mikä on ?

Re: KTM EXC 125

29.9.2013 15:43

Tsekkaappa Se nopeusanturin liitin jarrukouran vierestä,valkoinen. Sekä magneetti jarrulevystä että on kunnolla kiinni eikä paskainen.

Re: KTM EXC 125

29.9.2013 16:59

Mulla vähän samanlainen ongelma, mittari alkoi välillä näyttämään vaan nopeutta, sitten pistin magneettia lähemmäs anturia prikan avulla (320mm jarrulevy kiekko, missä erillinen magneetti teline) no toimi hetken, lakkasi uudelleen toimimasta kunnolla, lisäsin toisen prikan ja taivutin lähemmäs koko telinettä, taas toimi hetken ja nyt ei saa millään toimimaan. Magneetti putsattu ja toista anturia koitettu. Missä ongelma ? :roll:

Re: KTM EXC 125

29.9.2013 21:45

moro, onko kellään tiedossa tota KTM oranssin RAL värikoodia eli pulveri värikoodi? esim, Kotarin oranssi runko? Ja mites saako tuolta Indy:ltä esim tota Hot Rodsin kampuraa settinä? elikkä jossa olis tiivisteet ja runkolaakerit sun muut mukana? Tai meneekö tuo BTO sportsilta Hot Rodsin kampura setti Exc:eehen vaikka lukee että olisi SX?

Re: KTM EXC 125

29.9.2013 22:49

OziBo_ kirjoitti:Kyllä se A:kin siellä pelittää. Männänrenkaat on samat kuiteski, männässä vaan se 0,01mm ero :P

Itellä oli vanhan omistajan jäljiltä A mäntä sisällä ja vedot oli kadoksissa n. 40h ajetulla männällä. B mäntä sisään ni lähti vetää paljon paremmi et kyl siinä jotai eroo oli..

Re: KTM EXC 125

30.9.2013 0:10

Atlas kirjoitti:moro, onko kellään tiedossa tota KTM oranssin RAL värikoodia eli pulveri värikoodi? esim, Kotarin oranssi runko? Ja mites saako tuolta Indy:ltä esim tota Hot Rodsin kampuraa settinä? elikkä jossa olis tiivisteet ja runkolaakerit sun muut mukana? Tai meneekö tuo BTO sportsilta Hot Rodsin kampura setti Exc:eehen vaikka lukee että olisi SX?


Koodi on ral 2009. Ainakin lähelle oikeaa. Löyty heti ensinmäisen kooklatuksen jälkeen...

Herranjesta, pistä nyt sinne sähköpostia tai ota luuri käteen ja soita.
Autetaan nyt kumminki, löytyy laakerit ja stefat indyltä.
Turhaan alat mistään bto sportilta tilaan, kun kalliimmaksi tulee + menee 3x enemmän aikaa.
Sx kampiakselin on kevyempi, mutta käy exc. Eli alavääntöjä hävii, mutta ylätehoisempi tulee.

Sakaaali kirjoitti:
OziBo_ kirjoitti:Kyllä se A:kin siellä pelittää. Männänrenkaat on samat kuiteski, männässä vaan se 0,01mm ero :P

Itellä oli vanhan omistajan jäljiltä A mäntä sisällä ja vedot oli kadoksissa n. 40h ajetulla männällä. B mäntä sisään ni lähti vetää paljon paremmi et kyl siinä jotai eroo oli..


Mäntä ku mäntä, niin aina uuden jälkeen enemmän vetoja. Vaikka laitatki A jälkeen A.

tomppamo kirjoitti:Olisin kyselly, että mikä mittarissa on kun välillä näytti nopeuksia iha mitä huvitti ja nyt näyttää hetken aikaa nollaa kun lähtee liikkeelle ja sitten sammuu niin mikä on ?


Kato johtojen kunto. Varisnkin mittarin tyvestä olevasta nipusta. Vedä harmaa kutistesuoja auki ja tsekkaa johot. Hyvin yleinen vika.
popo kirjoitti:Joo eli ohjauslaakereita vaihtamassa ja uusien laakereiden mukana tuli 2 kumista O-rengasta mutta en löytäny sellasia kun otin vanhat laakerit pois niin mihinkähän noi kuuluis?

O-renkaat tulee laakereiden+ runkojen väliin.
Ps. miksi vaihdoit laakerit? Muista laittaa laakerirasvaa KUNNOLLA. Ei mitään sormen päällä hipasuja.

Re: KTM EXC 125

30.9.2013 0:23

weeto269 kirjoitti:Ps. miksi vaihdoit laakerit? Muista laittaa laakerirasvaa KUNNOLLA. Ei mitään sormen päällä hipasuja.


koska olivat väljät, kunnon urat kulunu ulkokehiin yms.

Re: KTM EXC 125

30.9.2013 8:23

Moro, eli se ois mullaki tässä piikin hommaamine eessä, kotaria siis aatellu ja ei nyt muutakaa aluetta tälle löytäny... Eli, mitenkäs nää vanhemmat kotarit kestää (2003-2006 ja ihan vaan sen takia ku sillä tulee rässittyä nii ei kovin v*tuta ku nakkaa sen muutamankerran ympäri.. :D ) ,kun semmosia oon kattellu ja kavereilta kysyny mielipiteitä, tullu semmosta kommenttia että ei noi kestä, ei voi kestää ku on nii vanhoja.. Aattelin nyt siis kysyä teiltä, että minkälaisia nuo on nuo huoltovälit, eli öljynvaihot ym, kestääkö kovinki keulimista ja muutenki vähä rajumpaa ajoa jos huolta pitää ? Ja tärkeiimpänä, miten hörppii pentsiiniä satasella ? Kiituksia jo etukäteen asiallisista vastauksista ! :)

Re: KTM EXC 125

30.9.2013 12:25

takanakki15 kirjoitti:Eli, mitenkäs nää vanhemmat kotarit kestää (2003-2006)?

Koneen osalta kestää siinä missä uudemmatkin kun vaan huoltaa/on huollettu ajallaan, keulan ja takaiskarin huolto saattaa tulla kysymykseen ja olis ihan suotavaa vaikka ne hyvin toimiskin. Ja pyöränlaakereita/swingin laakereita/iskarin nivellaakereita kannattaa tarkistella aina välillä.
takanakki15 kirjoitti:minkälaisia nuo on nuo huoltovälit, eli öljynvaihot ym.?

öljyt ~10h, mäntä ~50h, veivi+laakerit 200-250h
takanakki15 kirjoitti:kestääkö kovinki keulimista ja muutenki vähä rajumpaa ajoa?

http://youtu.be/_HmIhBFXWRs?t=1m43s
takanakki15 kirjoitti:miten hörppii pentsiiniä satasella?

jotain 7-10l, riippuu aika paljon kaasukädestä

Re: KTM EXC 125

30.9.2013 12:35

Ite ainaki tykkäsin tosi paljo tosta vanhemmasta kotarista (04), toimi ja kesti kyllä kovaa ajoa, kyllä nuo vanhat kestää ihan siinä missä uudetkin, kun vaan ajaa ja huoltaa oikein. Mullakin tuolla alkoi olemaan tunteja reilusti, mutta niin se vaan toimi.
Kyllä männällä nyt vähän pidempään menee, 80h kohdilla varmaan itse vaihtelisin. Öljyilläkään katuajossa niin tiukkaa, 20h ei oo paha, samalla sitte ilmanputsari tsekkaus.

Osta ihmeessä vaan joku vanhempi kotari paljon mielummin kun joku parin tonnin husse, et pety :D
Viimeksi muokannut Fooni päivämäärä 21.10.2013 18:08, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: KTM EXC 125

30.9.2013 15:18

Noniin kävin vaihtaa sen B-männän tilalle, ja sen nyt isken sisään. Joku jolla on käyttöohjekirja, niin paljonkos sylinterin kiinnittys muttereihin newtoneita? Ja mites tällasessa jäähynesteiden ilmaus?
Kun mopossa ilmasin aina silleen, että vesipumpusta valutusreikä auki, ja lisäilin paisuntasäiliöön sitä mukaan, kunnes se noro mitä siitä reiästä tuli, oli tasanen eikä ollu enää ilmaa? Niin onnistuuko samanlainen ilmaus täs kotarissa, vai nesteet sisään, kone käyntiin ja letkuja puristelemaan? :)