Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

10.7.2013 13:10

-unknown kirjoitti:
Lave kirjoitti:
Lave kirjoitti:Voi vitun vittu. Tänää teki säxä lämppärit satasen vauhista. 19000 ajettu, 8000 tolla männällä. En tiiä miten se noin teki mutta kone kuumenee paljon, ja syyläri ei yhtään... Putkessakin huomasin että oli tullut aika paljon väriä siihen tän päivän aikana. Voisko olla vesipumppu tai termostaatti menny rikki?

Kyllä se vielä viilettyään käyntiin lähti jne, mutta ajaa ei kehtaa.

Ainiin ja inssikin ois ens viikolla........



Päivitystä... Termostaatin keitin, aukesi kyllä, mutta en tiedä onko tarpeeksi auki? Vesipumppu näytti toimivan kun rattaasta pyöritti, en siitä sitten tiedä. Seuraavaksi pitää syylärit kattoa, kiertääkö niissä edes vesi.. Jos noista ei vika löydy niin mistäs helvetistä sitten? :eek:


Ota se vesipumppu kokonaa irti ja auki. Jos sinne on öljyä päässy, niin ei ihme oo jos ei jäähdytä.
Termostaatti joutaa kokonaan pois, jos et talvella aja.
Kannen tiivisteet missä kunnossa?



Otin vesipumpun irti, kaikki oli ok. Kannen tiivisteet myöskin ok. Pitänee koittaa ilman sitä termostaattia.

Re: Aprilia SX/RX125

10.7.2013 19:58

Ei sieltä välttis tarvii mitää vikaa löytyy.
Kasaan vaan, nesteet sisään ja letkuista ilmat pois. Sit vaan käyntiin,korkki auki puristelet viellä letkuja, kokeilet että kaikki letkut ja molemmat syylärit lämpeää.

Re: Aprilia SX/RX125

11.7.2013 3:59

-unknown kirjoitti:Ei sieltä välttis tarvii mitää vikaa löytyy.
Kasaan vaan, nesteet sisään ja letkuista ilmat pois. Sit vaan käyntiin,korkki auki puristelet viellä letkuja, kokeilet että kaikki letkut ja molemmat syylärit lämpeää.


Jees, kunhan osat saapuu niin teen niin. Suuttimen vaihdan kaasarista kuitenki isommaksi, koska näytti että olisi käynyt laihalla(tai säädän neulaa).

Re: Aprilia SX/RX125

11.7.2013 13:16

Kysyin aikasemmin, että miten tuo jakoavaimen kuva lähtee näytöstä niin onko kenelläkään tietoa?
E: Kattos löysinki vastauksen ko vihti käyttää googlea :)
MODE nappi pohjaan ja virrat pois ja samantien päälle, kokoajan mode pohjassa. Kun virrat ovat taas päällä pidä modea niin kauan pohjassa että alareunaan ilmestyy WS (?). Kun päästät moden niin näytössä alkaa vilkkua eri valintoja joita voit selata painelemalla modea, ja sitten kun osut jakoavaimen kohdalle mode pohjaan muutamaksi sekunniksi. Näyttöön ilmestyy teksti NO CLEAR, napauta modea kerran niin se muuttuu YES CLEAR. Sitten vain virrat pois ja päälle

Re: Aprilia SX/RX125

11.7.2013 17:28

Oisko kellään tieto mikä osa on tossa rave telineen takana ja mitä virkaa sillä osalla on, kun mietin, että uskaltaako sitä ottaa pois? Siitä lähtee yks pieni sähkö johto ja putki.

Re: Aprilia SX/RX125

12.7.2013 2:10

Voi vittujen kevät ja kyrpäin takatalvi, nyt palo hermot tohon korolaippaan!! TT-putken kaa oli vielä ihan OK, mutta että Giannellin kanssa? Kait se on pakko tilata jo vihdoin se rave 2-radilta ja varalle laippoja ja vaijereita niin maan perkeleesti, eikös vaan? Ja tilisiirrolla maksaminen? :seko:

Re: Aprilia SX/RX125

12.7.2013 8:52

Rave1 on pelannu ihan mainiosti, ko on alkuperäset osat ja se rautalaippa ;)

Re: Aprilia SX/RX125

12.7.2013 17:20

Nonii, nyt se ite väliaikaseks laitettu vanha vaijeri tinatulla nipalla(nippa oli kulunu, tinasin lisää tavaraa, ei kestäny tina) tuli laipan läpi.. Pitäs uus vaijeri tilata, miten toi mpt:ltä 19e maksava kestää? 2radin vaijeri kesti 600km. Kovasti on väitetty et kannattaa tinata nippaa ettei heilu, mutta eipä tuo tina tunnu kestävän.
Derton lähetä mulle ne raven osat ni ei tarvii kokoajan täällä kirota että miten paska se rave on ;)
Vois laittaa rattaat ja sen raven vaijerin tilauksee mpt:ltä.. Aattelin laittaa 16-49 välit, ois varmaan ihan hyvät..? :) Tällä hetkellä on 15-45 ja ihan hyvät on, ei voi samoja tilata kun mpt:llä ei oo 15 piikkisiä eturattaita . :)

Re: Aprilia SX/RX125

13.7.2013 16:10

Derton kirjoitti:Rave1 on pelannu ihan mainiosti, ko on alkuperäset osat ja se rautalaippa ;)


i feel u bro ;)
Tosin nyt kun pääsin sanomaan, niin jotakin varmaan kilahtaa.

Hieman jännittää, koneremppa tehty 500km sitten. Niin oon tässä huomannu, että vaihteistosta häviää öljyy (ei paljoa, mutta kuitenkin), eikä se ainenkaan lätäköksi pyörän alle tule :o hmm

Re: Aprilia SX/RX125

14.7.2013 15:27

Itelläki häviää öljyy, YLI puolet oli hävinny ku vaihoin öljyt tässä.. :s Ja vaihtoväli oli jotaki tonnin luokkaa. Ei vuoda mitään ja hyvin toimii,yhtenä päivänä tosin rupes savuttamaan normaalii enemmän ja sitten kun vaihoin öljyt nii loppu. palaako ne öljyt siellä sitte vai... :roll:


Mutta hyvin toiminu rave1 jo monta tonnii ja ei oo mitään ongelmaa ollu. ^^ ;)

Re: Aprilia SX/RX125

14.7.2013 15:41

Itekki oon ihmetelly ku ei oo tullu vaihdon aikana vanhoi ulos ku 5dl, sitä pyörää sai kallistaa ihan kunnolla että tuli ne loput 3dl ulos! Viimeset 1,5dl tulee sillee et liruttaa niitä jonku 10min :s :D

Re: Aprilia SX/RX125

14.7.2013 18:18

Itellä oli tiputtannu ylivuotoletkusta pihalaatoilla ja nyt välillä kuuluu isompi loksaus ko vaihtaa vaihteen ja tuntuu jäykemmältä. Vois laittaa uuet 8dl sisää :)

Re: Aprilia SX/RX125

14.7.2013 20:24

Kokeillaan ravee paremmalla onnella, kun saapuu mpt:ltä uus vaijeri..
Onko se oikeeoppinen säätö siis näin: Solenoidin tappi sisään -> säätää vaijeria niin että laippa on pakoaukon tasolla tai pikkasen sisempänä -> radalle?
Miten muuten noitten osien(vaijerin kiinnitys yms) ja säätömuttereitten kuuluis oikeesti olla siinä solenoidin telineessä? :D Näistä entisistä omistajista ei tiiä että onkoha oikei ollu.. :lol: Jos joku viittis kuvan napata ni ois kiva, ei sillä varmaan mitää suurta merkitystä oo mutta kuitenki.. :)

Re: Aprilia SX/RX125

15.7.2013 8:09

Jep ja sitte kattoo, että ala asennossa se laippa kans on ala asennossa.
Sillain että toinen mutteri on toisella puolen sitä kiinnitys rautaa, ei sitä väärin siihen voi ees laittaa, muute ei pystys säätämään vaijeria.

Re: Aprilia SX/RX125

15.7.2013 20:21

nyt loppuu hermot ja ymmärrys tuon paskan kanssa. kipinä hukassa. akkua lataa tulee kipinä takas. vähänaikaa ajoa niin taas kuolee kipinä. missä vitussa on vika?! kaikki johot katottu. maadotus katottu. puolanjohon läpi kulkee virta yms yms. se siitä sisäänajosta saatika myymisestä ku ei pyörä toimi.