Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
2.7.2013 20:30
mites tosiaa sais sillee laitettuu et nyt ku tuos on noi xenonit laitettu pitkiin kumpaankin valoon, ja lyhyis vaa parkit, ni sillee et parkit ois vaa sillo ku valot on "pois päältä" ja lyhyis palais normi polttimo toises ja pitkis xenon toises valossa?
Ja eihän oo normaalia että näsä kuluttais koko tankillisen n. 100km ajos? (suutin tosiaan 135 ja tyhjä putki)
3.7.2013 16:36
Mikä tyhjäkäyntisuutin? neulan asento?
Itellä:
Pääsuutin 135
tyhjäkäynti :42
ja neula yhden lokosen laihemmalla
ja 6: litraa sadalla vie suurinpiirtein matka ajossa, tosin välillä olen täyskaasu kiihytyksiä tehnyt huvikseni.
4.7.2013 11:35
mikä ero on nsr 125 ja nsr supersportilla?
4.7.2013 23:38
Ei mitään, tai no ilmeisesti tarrat jotenkin eroavat mutta muuten identtisiä pyöriä.
5.7.2013 13:52
Millasta takarengasta teillä on kiinni? Vanha omistaja laittanu Savan mc 25 ja eihän sellanen kauaa kestäny vaikka yritti rengasliikkekki paikata..
Mikä takarengas olis hyvä ? ja onko kellää muuta kokoa kun tuo 130/100?
5.7.2013 15:03
Itseltä löytyy Michelinin Pilot Sportyt ja hyvin toimii joka kelillä
7.7.2013 21:21
Mikäs vois olla näsärissä vikana, kun tulin n. 100km lenkiltä ja taajamassa huomasin oudon klonksahtelun kun vaihtoin 1,2,3 vaihteita ylös tai alas. Kotona sitten huomasin, että toi vaihdepolkimen akseli tulee ulospäin jos siitä vetää. Eli on siis väljää.
Mistäs toi vois johtua. Se akselin stefa multa löytyy hyllystä, voiko johtua siitä. Pitääkö vaihteisto öljyt valuttaa pois jos sen stefan vaihtaa?
7.7.2013 23:33
Siis miten paljon se akseli tulee ulospäin? Lähteekö irti jos vetää? Semmonen puoli senttiä edestakas välys on ihan normaali. Ei se siitä stefasta mun mielestä voi johtua. Ota kytkinkoppa auki ja kato onko jotain irronnut.
8.7.2013 0:33
Jep sellanen puolisenttiä se tulee ulospäin. Kokeilen huomenna että tuleeko irti jos vetää kunnolla. Millanen homma toi kytkinkopan aukaisu on? Siis jos puhutaan siitä kykimenpuoleisesta lohkon osasta?? Varmaan öljyt pitää valuttaa pois ensin ja pitääkö se tiiviste uusia sitten?
Pitää nyt tietysti tsekata ensin ketjut yms tollaset. Ei oo kyllä ikinä tollasta ääntä lähteny vaikka ketjut oliskin löysällä. Ääntä vois verrata tähän: vaihdat 1->2 vaihteelle ja et huomaa että onkin mennyt vapaalle. Antaa reilusti kaasua ja kun huomaa sen olavan vapaalla, niin laittaa 2 vaihteen silmään. Niin se ääni minkä ketjut(?) aiheuttaa.
Tässä tapauksessa tollanen ääni vaan tulee vaikka kuinka pehmeästi ja pieniltä kierroksilta vaihdat.
8.7.2013 11:21
Se vois johtua myös siitä ettei kytkin irrota kunnolla, niin se nykäsee eturatasta? Jos vaikka vaijeri vetää viimeisiään ja on vähän venynyt? Eli kokeile säätää vaijeria kireämmälle. En usko että se vika on siellä vaihdeakselissa sittenkään. Toi kytkin vaikuttais mun mielestä nyt eniten syypäältä.
8.7.2013 17:38
Kävin kokeilemassa. Autto ehkä vähän, mutta jos laitto enemmän säätöä, niin alko vaa kytkin luistamaan kiihdytyksessä. Kuuluuko eturattaan vähän heilua siinä akselissaan ja kuuluuko sen eturattaan akselin tulla joku 1mm ulos jos vetää?
Nyt tarvitsisin apua, kun otin vaihdelaatikko öljyt pois ja se em mainittu polkimen akselin stefa vuotaa. Lähin sitä sitten vaihtamaan, niin eihän se meinaa lähteä siitä irti
. Mulle neuvottu ruuvaamaan ruuvi siihen stefan reunaan ja vetämään, mutta ei meinaa ruuvit purra siihen stefaan ollenkaan...
9.7.2013 13:22
Eturattaan akselin kuuluukin liikkua pikkusen edestakas. Tosta eturattaan heilumisesta en kyllä tiedä. Onko ratas kunnolla kiinni? Boorit ehjät?
Kokeile tehä joku pieni alkureikä siihen stefaan jollain ja ruuvaa siihen sitten. Joku tosi pieni poranterä olis hyvä. Varovasti sitten ettet vahingoita lohkoa.
9.7.2013 19:53
Stefa saatu irti ja uudet öljyt laatikossa sisällä. Pienellä testillä ilman ketjuja ei kuulunut kolahduksia, joten jos kolahdukset tulee kun laitan ketjut kiinni, niin sitten sieltä jostain vikaa etsimään.
Eturatas liikkuu syvyyssuunnassa joku 2-3mm ja sivuttaissuunnassa 0,5mm. Lukitus levyssä ehkä vähän kuluneet ne hakaset. Kuuluukos eturattaan pyöriä vapaallakin (ketjut irti)?
E: Ketjut kiinni ja kolinat jatkuu, mutta ei kauaa.
Nyt vaihdettu öljyt, se stefa, pesty ja rasvattu ketjut ja kiristetty ketjut. Näistä jälkimmäinen taisi tehdä suurimman parannuksen
. Mutta olihan ne öljyt jo vaihdon tarpeessa ja siitä stefasta tiputti öljyä. Erikoista vaan, että ei ne ketjut ollut edes kovin löysällä, mutta silti sai tollasen äänen aikaan.
10.7.2013 15:46
ebin vehje tuo näsärini.. ketjut lohkosta läpi
tuota noinnniiin öh. meneekö vanhanamallin näsärin kone kuinka helposti tuohon 2000 vm näsäriin? käykö uudenmallin sylinteri vanhanmallin alakertaan? jos jollain on hyväkuntoinen uudenmallin alakerta nii ilmoitelkaa kiitos
lohkon löysin mutta aloin sitten miettimään sitä tekemisen määrää ja päätin että hommaan uuden alakerran
toki saa koko konettakin koittaa myydä, jos hinta on kohdallaan
eikä tarvi olla 125cc..
10.7.2013 18:06
Kerrohan mitä kaikkea hajosi? Multa nimittäin löytyis varaosa alakerta.. Hinta varmasti saadaan miellyttäväksi