Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
15.8.2011 14:59
nonii eile tuli temmi pihoile, ja nytte pienimuotoista laittelua eessä
ja ei oo kyseessä mitään uusinta uutta vaan vanha 89 vm enska . kahotaa noitte valojen kanssa et rupeenko käämittämää uusiks tuota vanhaa valopuolaa, ku on nimittäi hituse ruosteessa ja käsittääkseni kärähtänyt osa johdoista. akun hommasin kanssa, että ei valot välky kierrosten mukaan. nyt jollekin halukkaalle löytys piikkirengas eteen täältäpäin, et laittakeeha yv jos kiinnostaa.
15.8.2011 16:42
Larz kirjoitti:nonii eile tuli temmi pihoile, ja nytte pienimuotoista laittelua eessä
ja ei oo kyseessä mitään uusinta uutta vaan vanha 89 vm enska . kahotaa noitte valojen kanssa et rupeenko käämittämää uusiks tuota vanhaa valopuolaa, ku on nimittäi hituse ruosteessa ja käsittääkseni kärähtänyt osa johdoista. akun hommasin kanssa, että ei valot välky kierrosten mukaan. nyt jollekin halukkaalle löytys piikkirengas eteen täältäpäin, et laittakeeha yv jos kiinnostaa.
Öö ei ne valot mitenkään vilku vaan tyhjäkäynnillä vähän himmeämmät ja jännitteensäätimeltä tulee vaihtosähköä ja sillä ei voi ladata akkua.
19.8.2011 11:20
Öö ei ne valot mitenkään vilku vaan tyhjäkäynnillä vähän himmeämmät ja jännitteensäätimeltä tulee vaihtosähköä ja sillä ei voi ladata akkua.[/quote]
Jos hommaa kelkkalaturin ( 40e ) ja laittaa tietyt kytkennät niin saa ladattua akkua, itse kokeilin omalla pyörällä kun käämitin vähän lisää valotehoa! xenonit palo hyvin : ))
19.8.2011 21:51
seeimu kirjoitti:Öö ei ne valot mitenkään vilku vaan tyhjäkäynnillä vähän himmeämmät ja jännitteensäätimeltä tulee vaihtosähköä ja sillä ei voi ladata akkua.
Jos hommaa kelkkalaturin ( 40e ) ja laittaa tietyt kytkennät niin saa ladattua akkua, itse kokeilin omalla pyörällä kun käämitin vähän lisää valotehoa! xenonit palo hyvin : ))[/quote]
Laitatko linkkiä tuosta kelkkalaturista?
22.8.2011 20:40
juu laitatko linkkiä siitä ja vaikka vähä tarkempaa tietoo mite oot tehny sen, nimittäi xenonit ois iha jees talvela
22.8.2011 21:07
Kone auki ja osia venailen...tulis jo ja pääsis ajelee
Kohta taas kelit huononee ja päivät kylmenee..
Ps. Voisko joku heittää joitakin hyviä linkkejä, joista vois ostaa ns. koristuksia pyörään ja muuta pikkukivaa?
23.8.2011 17:18
mikähän tuli pyörään ku tulppa kastuu ja kipinä tulloo mut ei lähe käyntiin, eikä yritä, kipinässä vika?? kokeilin uudella tulpalla ja ei auta. katsoin uutta tulpan hattua jonka ostin viikko sitten purolta nii oli haljennut se kumi kyljestä vähäsen, onko vian aiheuttaja? ja vika ilmeni kaasuvaijerin vaihdettua. :o
23.8.2011 20:57
Retox kirjoitti:mikähän tuli pyörään ku tulppa kastuu ja kipinä tulloo mut ei lähe käyntiin, eikä yritä, kipinässä vika?? kokeilin uudella tulpalla ja ei auta. katsoin uutta tulpan hattua jonka ostin viikko sitten purolta nii oli haljennut se kumi kyljestä vähäsen, onko vian aiheuttaja? ja vika ilmeni kaasuvaijerin vaihdettua. :o
Ettei ois kaasuvaijeri vaan jotenki tiukalla ja nostais luistia kokoajan ihan vähän? itelllä ei lähe käyntiin jos on kaasua _yhtään_.
23.8.2011 21:43
Poutti kirjoitti:Retox kirjoitti:mikähän tuli pyörään ku tulppa kastuu ja kipinä tulloo mut ei lähe käyntiin, eikä yritä, kipinässä vika?? kokeilin uudella tulpalla ja ei auta. katsoin uutta tulpan hattua jonka ostin viikko sitten purolta nii oli haljennut se kumi kyljestä vähäsen, onko vian aiheuttaja? ja vika ilmeni kaasuvaijerin vaihdettua. :o
Ettei ois kaasuvaijeri vaan jotenki tiukalla ja nostais luistia kokoajan ihan vähän? itelllä ei lähe käyntiin jos on kaasua _yhtään_.
Sillein oli mulla että jos ei kaasua vääntäny yhtään ja polkas niin ei käynnistyny mut jos väänti kahvasta nii hörähti käyntiin. nyt sitte ee meinaakkaan.
anteeksi sekainen selitys
23.8.2011 21:56
Retox kirjoitti:Poutti kirjoitti:Retox kirjoitti:mikähän tuli pyörään ku tulppa kastuu ja kipinä tulloo mut ei lähe käyntiin, eikä yritä, kipinässä vika?? kokeilin uudella tulpalla ja ei auta. katsoin uutta tulpan hattua jonka ostin viikko sitten purolta nii oli haljennut se kumi kyljestä vähäsen, onko vian aiheuttaja? ja vika ilmeni kaasuvaijerin vaihdettua. :o
Ettei ois kaasuvaijeri vaan jotenki tiukalla ja nostais luistia kokoajan ihan vähän? itelllä ei lähe käyntiin jos on kaasua _yhtään_.
Sillein oli mulla että jos ei kaasua vääntäny yhtään ja polkas niin ei käynnistyny mut jos väänti kahvasta nii hörähti käyntiin. nyt sitte ee meinaakkaan.
anteeksi sekainen selitys
Koitappa säätää seosruuvia suuntaan tai toiseen, itellä ollu tuommonenki vika joskus ettei muuten käynnistyny kunnolla. Esimerkiksi pistä vähän enemmän auki.
23.8.2011 23:24
ite vein temelin poriin pitbike centerille ku kaverin isoveli omistaa sen ni oli mäntä ollu halki ja kampiakselissa sivuttaista välystä...
24.8.2011 20:44
Onkohan missään temmissä ollu 8 reikästä jarrulevyä? Omassani on ja tuntuu että missään ei oo ollu samanlaista ja räjäytyskuvissakin on vaan 6 reikäsiä ja 4 reikäsiä...
24.8.2011 21:31
minkälaisia välejä teilä on temmeissä, kun miula on tällä hetkellä 12- 50 ja todella tiheät, gepsiin sain 114 vingutettua. eturatas ei mahdu olemaan yhtään isompi mutta takasta voisi kyllä pienentää. eli minkäkokone ois taakse sopivanlaine että ei 30 metrin matkala tarvii olla kutone silmässä
D
24.8.2011 21:45
Larz kirjoitti:minkälaisia välejä teilä on temmeissä, kun miula on tällä hetkellä 12- 50 ja todella tiheät, gepsiin sain 114 vingutettua. eturatas ei mahdu olemaan yhtään isompi mutta takasta voisi kyllä pienentää. eli minkäkokone ois taakse sopivanlaine että ei 30 metrin matkala tarvii olla kutone silmässä
D
No itellä on takana 42.
24.8.2011 23:36
manee- kirjoitti:ite vein temelin poriin pitbike centerille ku kaverin isoveli omistaa sen ni oli mäntä ollu halki ja kampiakselissa sivuttaista välystä...
Kampiakselissa kuulukin olla päittäisvälystä. Tarkkaa arvoa en muista, mutta ei se kovin paljo tosin ole.