Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

19.10.2016 15:38

Pinnoitus maksaa n. 300€ muistaakseni. Uusi pytty muistaakseni 750€. 450€ säästöä mun mielestä on jonkin verran. Oma pyttyni vanhemmas kotaris oli aprillian tehtaalla käytetty pinnoitettavana. Annoin vanhan pois liikkeelle ja ne anto "uuen" pinnotetun mulle samalla ja makso n. 380€ muistaakseni koska en jaksanu paria viikkoa nopeimmillaan kesällä oottaa että oma pytty ois italiaa, britteihin tai jenkkeihin lähetetty.

Re: KTM EXC 125

19.10.2016 16:53

Noita palvelujakin alkaa jo olla. Ei itellä kokemusta mutta:

http://www.milkolehmus.fi/8

https://tos-service.com/tuotteet/vaihto-sylinterit/

Ekat mitkä tuli googlella vastaan.

Eipä tuosta murehtia kannata ennenkuin näyttää että sille pinnoittamiselle on tarve.

Re: KTM EXC 125

19.10.2016 17:50

Sopiiko 320mm jarrulevy 2-sylinteriseen Brembon jarrusatulaan sen jarruadapterin kanssa?

Re: KTM EXC 125

19.10.2016 18:01

Jos tarkotat vakiosatulaa, niin kyllä.

Re: KTM EXC 125

19.10.2016 18:11

Joo vakiosta onkin kyse. Kiitti tiedosta :D

Re: KTM EXC 125

31.10.2016 23:53

Mitä öljyä laitatte tankkiin? Ja laittakaas samalla mistä tilaatte

Re: KTM EXC 125

1.11.2016 6:18

No Castrol Power1 RS tai Mobil 1 Racing 2t on omat eniten käyttämät. Se riittää että öljy on täyssynteettistä...se kuinka paksua öljyä käytät on sitten oman maun mukaan. Opvoeren.nl/VSmotopartisilta saa hyvään hintaan Castrolin 12L laatikon tai sitten Juingoil.de. Kummalakin 12L laatikon hinta päälle satasen plus toimitus. Itsellä toivat ainakin kotiovelle asti. :)

Re: KTM EXC 125

3.11.2016 18:37

Sopiiko exc:n etuvanne sxään? Jos kollain on sxääm sopiva etuvanne nii voisin ostaa pois :D

Re: KTM EXC 125

4.11.2016 13:26

Itse käyttänyt niin Castrollin 2t mixiä, jotain mobilin 2t 7€ purkkia, kuin myös motulin jotai kallista paskaa ja Castrollin Power rs. Jokasella 2% seos, siitä ei kannata paljoa yli laittaa ku paikat vaa karstottuu. Ainut ero mitä oon huomannu on hinta ja kuinka paljon ihmiset tykkää sun takana ajaa, kun noi halvemmat savuttaa vähän enemmän. Myös ne ei ilmeisesti pala niin hyvin niin änkän kärkee tulee öljyä vähän. Ajan lähinnä enskaa ja montuilla samalla "crossia" välillä.

Anteeksi vähä offtopic, mutta kun porukka kyseli öljystä niin itellä on n. 10l castrollin Power rs:sää, voisin niitä jollekkin myyä pois. Laita vaikka yv. Jos kiinnostaa.

Re: KTM EXC 125

16.11.2016 21:39

Laittelin tässä kotarin takaisin kasaan ja nyt on käyntiongelmia, ei käynnisty ilman että laittaa tulpanreiästä bensaa ja aivan älyttömän korkea tyhjäkäynti ja säätöruuvit eikä ryyppy vaikuta mitään.

Kaasarin putsasin jo ja käy kyllä korkeaa tyhjäkäyntiä niin kauan kunnes sammuttaa. Ilmaruuvin voi myös laittaa kokonaan kiinni ja silti käy.

On aika selvää että ilmavuoto kyseessä mutta kun imukaulaan suihkuttaa wd40 ei vaikuta mitenkään eli mitä tässä pitäisi lähteä ensiksi ostamaan :s .

Re: KTM EXC 125

17.11.2016 11:39

Missä kunnossa läpät on? Jos harottaa paljon/ paloja puuttuu nii voi käydä noin.
Imeekö ilmaa kampuran stefan kautta? Eli siis staattorin takaa?

Re: KTM EXC 125

17.11.2016 13:07

Täältä kans ääni kampuran stefalle! Sellainenkin pieni mahdollisuus teoriassa on että sulla vuotaa jostain lohkon välistä se, jos on (kasatessa) palasia haljennut tai jotain painaumaa tullut...

Re: KTM EXC 125

17.11.2016 13:15

Konetta en ole avannut, ja kampuran stefasta ei kuulu mitään vuotoääntä kun magneetonkopan ottaa irti.

Re: KTM EXC 125

18.11.2016 22:32

2 ajokautta vehkeellä ajettu ja mittariin ~350 tuntia kertyny. Pääosin kadulla. Mitäs osia pitäis vuosimallin 2015 pyörään vaihtaa taikka huoltaa. Pumput huolettu ja koneremppa tehty tietenkin, mutta esim mites nuo jousituksen laakeroinnit jne jne

Re: KTM EXC 125

19.11.2016 8:05

Käytännössä kannattaa tehdä pyörän täydellinen läöpikäynti noiden lisäksi, kaikki laakeroinnit (rasvaus tai vaihto) jarrut, nesteet, pinnojen kiristys jne. Sen jälkeen voi taas ajella huolettomasti 1-2 kautta ja seuraava omistaja saa hyvän pyörän.

Pyörän laakereihin vinkki. Alunperin niissä on aika hintsusti rasvaa ja mulla on ollut tapana rasvata ne. Pienellä piikillä tai ruuvarilla kuminen suoja irti laakerista, laakeri täyteen vesivaseliinia (CRC tms. löytyy Motonetista) ja suoja takaisin paikalleen. Rasvauksen jälkeen laakerit kestää ihan eri tavalla. Sama juttu ohjauslaakerin ja muiden alustan laakeriden kanssa, reilusti vesivaseliinia laakereihin.