Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
4.4.2013 22:44
santee138 kirjoitti:Onko kellää kokemusta kiillottaa vakioputken suojarautoja tai änkkää, että olisko minkä lainen lopputulos?
Ja jos nyt satun kiillottaa ne nii kestääkö se pinta kiiltävänä, siis ku kesän ajelee sateessa ja kurassa, ilman mitää erikoisempaa lakka pintaa? Ettei tuu heti ensimmäisen sateen jälkeen kauheet hapettumat tms siihe pintaa?
Kestää ketää rosteriihan ne on
kuva on mulla jossain mun kiillotetusta änkäst...
http://www.motot.net/galleria/kuva164284/
5.4.2013 12:31
LeKe96 kirjoitti:Elä mee vääränkokosta sinne laittaan. Sen verran halpoja nuo, et ei paljoo persettä kutita ostaa semmonen 7.5A sulake mikä sinne kuuluis.
Voi se toki akkukin olla, ootko miten ladannu akkua talven aikana ja miten tuo vika ilmeni? (ajosta vai kun koitit seisonnan jälkeen käynnistää?)
Ja tosta startista vielä, pyöriikö startti ja lähtikö työntämällä käyntiin.
Eikä se seisontavalon polttimo paljoo virtaa vie, eli voi palaa vaikka akku olisikin niin tyhjä, ettei jaksa startata.
No siis syksyllä jo akku oli heikko, ei paljoo viittinyt turhaan käynnistellä. Talvella kerran latasin akun täyteen ja käynnistin pyörän ja lämmitin kunnolla, lähti ihan ensimmäisellä yrityksellä käyntiin. Tää vika ilmeni nyt kun keväällä koitin pyörää käymään. Hm, ei kai se startti pyöri, mitään ei siis tapahdu kun nappia painaa :F Työntämällä lähtee helposti käymään. Täytyy kattella vielä noita johtoja ja sulakkeita tänään.
5.4.2013 15:13
koitappa ensin ladata akku ihan täyteen.
5.4.2013 15:19
No siis kyllähän mä nyt sen oon ladannu tietysti
Ja itse asiassa nyt toimii kaikki kun vähän aikaa pyörällä leikki pihalla, taitaa siis ottaa johdot vaan jostain herkästi yhteen vai?
5.4.2013 16:31
Alkoko toimii heti latauksen jälkeen vai?
Ja "Why to fix if it`s working" vai miten se meni.
5.4.2013 16:37
LeKe96 kirjoitti:Alkoko toimii heti latauksen jälkeen vai?
No ei, kyllä mä sen nyt keväällä oon jo sata kertaa ladannut totta kai (menee nopeesti tyhjäks kun niin huono jo) eli ei se siittä kiinni oo ollut. Mutta pirun ahdasta ruveta niitä johtojakaan sieltä tutkiin, mutta kai se vika sitten niissä on että ottaa jostain herkästi yhteen?
5.4.2013 16:47
Ostaisin ekaks uuden akun, jos vanha huono niin järkevä ostos vaikkei vika siitä johtuisikaan.
Mites vaihtelitko niitä sulakkeita? Jos et niin tod.näk vika akussa jos rupes toimii.
Koska kaiken järjen mukaan: Johot oikosulussa-sulake palaa-valot ei toimi, ennen kuin sulake vaihdettu.
Jos taas kerkesit sulakkeen vaihtaa, niin voi joku oikosulku siellä ollakkin. esim. johtojen kuoret hankautuneet poikki ja vaikka tietyssä tangon asennossa pääsee joku johto ottamaan maihin ja sulake palaa.
5.4.2013 19:28
Sinne lähti mun WR uudelle omistajalle
Pyörin kuitenkin täällä vielä teidän ilokselle
tai vihaksenne
6.4.2013 12:13
tuli muute mieleen tosta sulakkeesta, että se sulake, mikä palaa vilkkujen oikosulusta, ei vaikuta sähköstartin toimintaan.
6.4.2013 12:17
Totta, 7,5Ah eli ruskea sulake kun hajoaa niin etuvalo ei toimi, vilkut ei toimi, töötti ei toimi eikä muistaakseni mittaristo. Startti kyllä toimi. Kerran veti johdot yhteen takavilkussa ja aina kun laitto vilkun päälle niin poksahti sulake.
7.4.2013 10:47
Muuten oikein, mutta etuvalo kyllä toimii kun tuo sulake menee. Takavalo ei kylläkään toimi silloin.
7.4.2013 12:35
Joo näin se tais ollakkin, muistan kun oltiin kaverin kans menossa tuohon lähikuntaan ja 30km oltiin pilkkopimeässä päästelty niin poksahti se sulake. Muistan vaan kun ehdotin että käydään vaihtamas uusi sulake, varasulake kun oli jo vaihdettu eikä uusi ollut mukana. Arrow oli sulattanu vakiovilkun ja aina kun laittoi vilkun vasemmalle nii pimeni.
7.4.2013 21:59
Mulla suli vasen takavilkku poikki VAKIOÄNKÄLLÄ
ja kaiken huipuksi se vielä toimi
http://www.motot.net/galleria/kuva159189/Arrowilla on vaa tummunu vilkut kummassaki pyörässä!
Mites haluisko kukaa vaihtaa kultasii vanteita mustiin ?
8.4.2013 23:27
Tossa useampi sivu sitten puhuttiin noista xenoneista ja polttimoista ja moni kehui nitä motonetin perus 60/100W polttimoita. Noh, kävin sitten motonetissä vähän ihmettelemässä mutta löysin H4-kannalla vaan 90/100w, 70/90W ja sen kaltaisia...
Niin että mitähän eroa noilla on? Ei nimittäin mitään hajua mitä nuo merkinnät takoittavat, jälkimmäinen numero vissiinkin teho watteina mutta mites eka?
Niin että minkäköhän noista nyt sitten ottaisi... ideoita?
8.4.2013 23:54
Eka on lyhyiden valojen teho ja toka pitkien, siis lyhyet/pitkät. Tossa leikissä sulaa jo helposti umpio, jos alkaa sinne sadan watin valoja tunkemaan.