Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2013 23:04

Luotettavien kilometrien takia juuri 4t:tä tekis mieli.. Tosiaan pitänee joskus kattoa jos semmosen hankkis, että koittais pienempää eturatasta. Kuulostais kyllä hauskalta värkiltä. Missäs vaiheessa tässä ottaa rajotin vastaan? On muuten perkeleen hienon kuulonen :D

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.4.2013 17:50

Anteeksi bumppauksesta mutta olis uutta asiaa ja haluaisin että joku näkis.. :D

Tosiaan veli oli ajanut kevarikortin sms:llä, samatin miten itse tulen ajamaan. Kehu että oli hyvä ajettava ja korkea. Kiihty 0-80km/h hyvin ja sitten alko hidastumaan. Jos tässä pistää lyhyemmät välit nii jaksaako vääntää sataseen asti samaa vauhtia?

Saatan ostaa erään Hussen jossa leovinssin koko tuuba..
Mitä poliisit meinaavat jos huomaavat että selvästikkin tehoputki kiinni? Jos penkittävät niin lähteekö kilvet samantien?
Ja tuoko se huomattavasti sitä niin puhuttua ala- ja keskivääntöä? Huomaako sitä edes, ja auttaako se kiihdytyksessä yhtään?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.4.2013 18:25

Välityksien vaihdosta tuskin ole kuin haittaa, jokainen nelkkukemmu alkaa hiipumaan 80 jälkeen. Kyllä husse sataseen aika rivakasti nappaa. Välitysten kevennys laittaa konetta vain huutamaan, matka-ajosta tulee tuskaa kun kiekat turhan ylhäällä. Näissä muutenkin kevyet välitykset

leovincella ei ole käytännössä mitään hyötyä. Tehoalue katoaa koska pyörä alkaa käymään laihalla, tämän takia tuntuu alavääntöisemmältä. Nämä ovat ylävääntöisiä ison kaasarin ansiosta. 24mm riitäisi hyvin. Putken vaihdolla et muutakuin häviä tehoissa. Nelareita en ole kuullut penkkiin vietäväksi, harvasta irtoaa edes 11kw tehtaalta tullessaan. Äänistä voi kilvet lähteä.
sinuna ostaisin vakioputkella olevan tai imupuolen ja kaasarin kikat tehtynä putkiston kera. Hussessa tyhjä alkukäyrä, ei tarvetta vaihtaa, riittää pelkkä äänenvaimennin. Oma husseni vei viivoilla hussen jossa leovincen putkisto, mutta ei kaasutinta säädetty ja imupuoli vakio.

näihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota ostaessasi:
onko putkisto vaihdettu? Jos on, onko kaasutin säädetty.
onko imupuoli vakio, jos ei, niin sen pitäisi sisältää twin air-ilmansuodatin ja sille alkuperäinen kehikko

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.4.2013 19:26

Asia selvä. Luultavasti tulen hankkimaan aivan uuden koska iskä alkoi epäilemään ihmisten sisäänajo taitoja :D
Eli siis vakio väleillä mennään. Luultavasti tulen siis uuteen Husseen uusimaan ainoastaan kilventelineen ensinvitunmäisenä sekä 23mm koropalan koska näyttäisi perä laahaavan vakiona. Ja kuulemma iskari niin löysä, että tekis koropala hyvää.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.4.2013 20:11

Blacklake kirjoitti:Ja kuulemma iskari niin löysä, että tekis koropala hyvää.


Koropala ei vaikuta millään tavalla iskarin löysyyteen :roll:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.4.2013 20:44

Joo tota en sitä tarkottanukkaan, meni tuon lauseen pointti kaukaa ohi :D
Joku täällä ennemmin sanoi että iskari niin löysä, että 2-päällä melkeen osuis kilpi takarenkaaseen. Tuskin osuu mutta saattoi hyvinkin toimia vertauskuvana.
Tulen mitä luultavammin kyytsäämään vaikka kuinka paljon, ja jos 2 päällä näyttää siltä että keulis, niin koropalan kanssa näyttäis olevan vähän korkeampi you know? :D
Ja tuo värkki saattais vakioiskarilla (en sitten tiedä) näyttää aika matalalta kun siihen 70kg rusahtaa, ja koropalalla näyttäisi vielä asialliselta :D Siinä 1 rivi tekstiä 7 rivin tarkennuksena :D

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.4.2013 21:02

Mutta kun.... sillä koropalalla ei korjata 2 päällä tulevaa jousituksen puutetta eli liian löysää jousta. Mutta kukin tavallaan. Fiksumpaa olisi vaihtaa jäykempi jousi ja/tai säätää sag kohdalleen.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.4.2013 21:47

Blacklake taitaakin hakea vain ulkonäköseikkoja, eikä niinkään ajettavuuden parantamista. Tosiaan kilpi tahtoo kakspäällä osua takanakkiin, jos on "liian laillisesti" eli suorassa kulmassa lippaan nähden.

Ite ettiny parempaa iskaria taakse, mutta tuppaa niitä olemaan tarjolla aika vähän halvalla. Saapi tarjota yv:llä jos löytyy suoraan hermuseen menevää keppiä.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.4.2013 12:08

AceFin kirjoitti:En oo ihan varma oliko mulla toi sama koodi kun mulla oli pyörässä vikaa. Syy oli kiihdytyspumpun tapin jumittuminen, joka johtui hiekanjyvästä. Kannattaa tarkistaa, meni 80€ syksyllä tohon huoltoon, koska ei takuu kattanu (mitä suuresti ihmettelen, että sen tapin suojan pettämisen vuoksi se hiekanjyvä sinne meni. Tollanen suoja ei ole mielestäni kuluva osa.)


Viitikkö selittää, että miten se tarkistetaan? En oo itte mikään taituri näiden kanssa :D Seuraava huoltoaika oli mp-rahastuksella vasta 16.4 joten katon tuon sitte vaikka itte, että jos se on se, niin ei tarvii venailla kuun loppuun, että pääse ajelemaan...

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.4.2013 16:40

Mites sais lisää kierrosherkkyyttä? ilamn että alkaa keventeleen vauhtipyörää. Kaasari on ihan koskematon, vakio putki, vakio änkkä ilman db killeriä, vakio putsarista muovi lätkä revitty pois.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.4.2013 19:56

Onko tässä paksumpi takarengas sivusta katsottuna, ku 2t versiossa tai muissa värkeissä yleensäkin? Jotenkin saa tämän värkin takarengas näyttämään tuon aika rumalta.. Kun vertasin Sm:n ja Smr:n kuvaa niin tässä nelari versiossa paljon paksumpi (siis sivusta katsottuna) tämä kumi.
Saakos tähän sitte joskus tarvittaessa vaihdettua semmosen kumen joka ei ole niin paksu? Pitänee kans hankkia jonkinlaiset vanneteipit (mitä suosittelette?) kun tuo musta vanne niin tylsän näkönen.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.4.2013 20:38

2t mallissa taitaa olla leveempi vanne niin kumi leviää siihen paremmin (korjatkaa jos olen väärässä) , kyllähän näihin kumin vaihdettua saa mutta se miellyttävän näköinen saattaa olla vaikeampi löytää :)

Omasta mielestä sähköteippi toimii parhaana vanneteippinä, helppo laittaa paikalle ja lähtee helposti pois eikä jätä liimajälkeä :D ainakin progripin vanneteippi on vaikea laittaa ja hermoa kiristävä homma, on vaikea ottaa pois, ja liimajäljet saa hinkata tärpätin kanssa pois.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.4.2013 21:45

Moposta löytyy progripin vanneteippi, ja oli erittäin vittumainen pistää.

Otin tästä kuvasta
Kuva
inspiraation, koska sopi perkeleen hyvin tuohon värkkiin tuo maali.

Koska olen tästä hetkestä lähtien Photoshop alan ylivitunprofessori väsäsin tälläisen
Kuva
Näyttäisi hyvin sopivan vakiomalliinki punaset vanteet. Kuva tosiaan tummentu vitusti, luultavasti .jpegin takia. Oikeasti maalaisin samalla maalilla kuin ylimmäisessä.
Kuulemma sukulainen osaisi maalata ruiskulla kunnolla, ite en ala koska taitotaso 0/5. Voisi kans vetää pinnat mustiks niin sopis hyvin. Keskiöt varmaan kans punasiks.
Odotan innolla :D


tumpula24 kirjoitti:2t mallissa taitaa olla leveempi vanne niin kumi leviää siihen paremmin (korjatkaa jos olen väärässä) , kyllähän näihin kumin vaihdettua saa mutta se miellyttävän näköinen saattaa olla vaikeampi löytää :)

Sen mitä katoin niin taidat olla oikeassa. Nelarissa joku oli 160, ja 2-tahissa 170. Veikkaisin että KUMEN leveys?

Vanteita en ala vaihtelemaan, joten minkälainen kumi sitten pitäisi olla että menis hyvin tuohon alkuperäiseen? Joku kapeampi?
Viimeksi muokannut Blacklake päivämäärä 4.4.2013 22:36, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.4.2013 22:12

Anteeksi sitä tarkoitinkin :D Tuli selailtua ja tuohan olikin _Maxiii_:n husse mistä otin inspiraation :D

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.4.2013 22:13

Blacklake kirjoitti:Sen mitä katoin niin taidat olla oikeassa. Nelarissa joku oli 160, ja 2-tahissa 170. Veikkaisin että vanteen leveys?


160 ja 170 on kumin leveyksiä