Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
8.4.2013 20:25
Wilenius kirjoitti:Juup. Itte kyllästyin kans toho varatankki räpläämisee ja tuuppasin koko ajan menee varatankki asennossa. Tietäähän sen miten siinä kävi. Bensa loppu tampereen keskustassa perjantai illassa ja meinaa hävetti
Niin onko muuten derbissä edes mitään 'bensavaloa' joka ilmoittaa kun bensa on lopussa, sillä itselläni sellainen ei ole vielä palanut. Mopo derbeissä olen ainakin huomannut kyseisen valon.
9.4.2013 16:54
Ei ole bensavaloa. Sais kyllä mun puolesta olla!
10.4.2013 18:15
No älä muuta sano, varsinkin kun tuo bensatankin korkkikin on hieman kyseenalaista laatua.
Saisinko yksinkertaiseen kysymyksykseen yksinkertaisen vastauksen?
Eli meneekö mopo derbi sendan vanteet pikkiseen. Vanteet ovat siis peräisin Derbi senda moposta joka on tätä ns. uudempaa -mallia, eli musta takahaarukka jne.
10.4.2013 20:30
Melko helppo sovitus pitäisi ainakin olla, saattaa mennä jopa suoraan mut laakerit ja jarrulevyt + takaratas vaihtamalla viimeistään.
11.4.2013 20:41
Prätkä jätkä kirjoitti:Melko helppo sovitus pitäisi ainakin olla, saattaa mennä jopa suoraan mut laakerit ja jarrulevyt + takaratas vaihtamalla viimeistään.
Juuh, katseltiin tuossa kaverin kanssa, niin akselit näyttäis olevan eri kokoisia, joten hautaan tämän idean. Ei minun mikään pakko niitä olisikaan saada, ulkonäkökysymys vain.
11.4.2013 20:48
Ei oo iso homma vaihtaa laakereita akselille sopiviks
11.4.2013 20:50
Rajis- kirjoitti:Ei oo iso homma vaihtaa laakereita akselille sopiviks
Eihän se ole, mutta kun kyse ei ole elämästä tai kuolemasta niin tuskimpa jaksan moista rueta väsäämään.
11.4.2013 20:54
Pari ihan yleistä kysymystä:
Eli mitkät välit porukalla on derbeissään, kiihyvyyttä tahtoisin lisää, mutten kuitenkaan haluaisi huippuja tappaa kuin max 5 km/h. Ehdotuksia?
Mikäs suutin sopii baja -malliin, olen saanut käsityksen, että iha perus keihin pitäisi olla passeli, vaikka kyseessä onkin joku deni. Voisiko joku linkittää sopivan suuttimen?
11.4.2013 22:50
Mulla ainaki kiihtyy ja kulkee paremmin 15-50 väleillä, kuin 14-50 väleillä. En tiiä noista bajan koneen välityssuhteista, mutta tähän Yamahan koneelliseen tuo 14-piikkinen oli liian pieni eteen (ainakin mun makuun).
Bajan suuttimista mulla ei oo tietoa, mutta eiköhän sulle oikeenlainen löydy ku kävelet johonki MP-liikkeeseen nykysen suuttimes kanssa!
17.4.2013 13:55
Mistä sais tommosen 250cc orionin koneen derbiin? Vai mitä konetta suosittelette ottaen huomioon ettei hinta olis yli 600€ Ja sitte millasta kaasia porukalla on ollu noitte koneitte kanssa + selviääkö vakioputkella tollase 250 koneen kanssa?
17.4.2013 14:23
Orionmotorsilta saa koneen ja kaasarin, tais olla kone jotain vähän reilu 400e ja kaasari vajaan satasen.
18.4.2013 18:24
Eli tuossa on itse
kone jos et vielä löytänyt ? ja tuosta
kaasarivakio putki riittää tuolle koneelle, ainut että vapaasti virtaava änkkä ois hyvä.
22.4.2013 14:14
Mitähän maksaa Tampereen alueelle vakuutus 2010 Senda sm pyörään? Jossain kauempana oli vain reilu 200€, mutta Tampereella pelkkä mopon vakuutus on tuo
22.4.2013 15:07
Mopon vakuutuksia turha verrata kevareihin, kato esim ifin tai pop vakuutuksen laskurista niin näät suunnilleen mitä maksaa. If yleensä kalleimmasta päästä ja pop halvimmasta.
22.4.2013 20:52
mehukattinam kirjoitti:Mitähän maksaa Tampereen alueelle vakuutus 2010 Senda sm pyörään? Jossain kauempana oli vain reilu 200€, mutta Tampereella pelkkä mopon vakuutus on tuo
Mulla on ainakin ifin osakasko 600e.
E: Niin unohdimpa mainita, että espoossa päin.