11.8.2011 8:48
Larz kirjoitti:juu itellä kans luultavasti eessä tuo valopuolan laitto koska pyörään on vaihdettu " pvl sähköt crossipyörästä" myyjän mukaan, niin mitä kaikkea tarvii vaihtaa että saan valot toimimaa? myyjä puhu lisäpyörittäjästä mut mitein et onnistuisko pelkällä puolan vaihdolla?
11.8.2011 14:00
11.8.2011 19:32
11.8.2011 20:03
11.8.2011 22:02
Poutti kirjoitti:Onkohan kotarissa ja temmissä sama takajarrulevyjen jako? Vai mistähän sais temmin jaolle sopivan 220mm jarrulevyn? Ei oikeen löydy netistä mistään tuota jakoa.
12.8.2011 0:03
Pikkuveli kirjoitti:Siihen vauhtipyörän päälle tulee sellainen magneetti roottori ja jos on crossimallinen magneeton koppa ni se tarvitsee vaihtaa. Siihen koppaan tulee kiinni se valopuola. Käämiminen tapahtuu seuraavasti: Ostetaan 0,8mm lakattua kuparilankaa n 10m ehkä reilu maksaa n 5-10e sitten puretaan vanhat käämit pois sivuleikkurit ja rautasaha tms on kätevä sitten levitetään lakkaa, epoksia tms siihen metallin päälle (valopuolan runko) suojaamaan tai isoa kutistemuovia niihin kohtiin mihin käämiä tulee. Sitten vaan aletaan käämimään lankaa 12kierrosta per tappi ja sitten kun siirrytään seuraavaan niin vaihdetaan langan suuntaa eli pyöritetään toiseen suuntaan niinkauan että on kaikki käämitty ja 1 kierros mennyt sitten poikkastaan ylim lanka siinä sitten on 2 kuparilangan päätä joihin syntyy vaihtosähköä. Sitten täytyy viela lakata/liimata kuparilankaa jottei se pääse liikkumaan ja koskemaan roottoriin tms. Ja siellä kun on ne suojat jotka estävät lankaa liusumasta roottoriin niin ne menevät vähän pakosti irti kun käämejä irroittaa mutta ei niillä ole niin väliä mutta ne kannaattaa yrittää säästää joista johdot lähtevät koska niihin laitetaan ne kuparijohdon päät. JA HUOM ennen kuin alkaa uusiksi käämimään niin kannattaa koikeilla yksi juttu. Jännitteensäätimelle menee 3 johtoa 2 keltaista 1 punainen mutta vain toinen keltainen ja punainen on kiinni niin irroitetaan toinen keltainen ja laitetaan se toinen tilalle silloin saattaa alkaa toimimaan valot.
jos mun selityksestä ei saa selkoa niin jos tämä auttaisi: http://teamvirkki.1g.fi/www/tekniikka/E ... puola.html
12.8.2011 21:48
13.8.2011 0:48
13.8.2011 2:07
Larz kirjoitti:ookkei , nytte alan ymmärtämään no vielä semmosta varmistan et onko se mahdollista tehdä vanhaan staattoriin, koska pyörässä ei ole valopuolaa kiinni, vaan se on pelkälle sytytykselle tarkoitettu. ? et saako valot toimimaan tällä tavalla?
13.8.2011 13:18
14.8.2011 13:24
14.8.2011 14:02
15.8.2011 9:15
ei saa vääristellä asioit, se oli mä ku ajo takapyörän laakerihan siellä oli räjähtänytPikkuveli kirjoitti:Nonii eilen kävi kivasti tollaisessa hitaassa kiihdytyksessä yhtäkkiä ketjut tippus, no laitoin takas ja ihmettelin hommaa et ketjutkin olin juuri kiristänyt ja ketjulinjat ihan ok ja ei ole ikinä ketjuja tiputtanut. No sitten kun lähdin ajamaan kerkesin ajaa 1m ku huomasin et takavanne voblaa ni pysähdyn ja koitan takavannetta heittelehtii monta cm kumpaankinsuuntaan Tänään avaan saa nähä mitä damagea tullut.
15.8.2011 13:27
15.8.2011 13:56