Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

14.3.2010 21:02

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:35, muokattu yhteensä 1 kerran

14.3.2010 21:41

Erittäin asiallista tekstiä mustavi! Erityisesti kohta
mustavi kirjoitti:Matka-ajo päinvastoin tekee koneelle hyvää, koska karstat palaa pois.

Oli itselleni tarpeeseen. Viime kesänä en oikein päässy kunnolla vetäsemään matka-ajoa jonka takia kone ei tahtonut oikeen antaa kaikkea tehoa irti. Viime kesänä kun tuli lähinnä vedettyä maaseutu matkailua. Täytyneen heti ajokauden alussa käydä vähän tykittämässä tota Salo-Turku väliä motaria pitkin ja sit Turusta vt 10 pitkin kotia jos vaikka karstat lähtisi pois.

Tuli hinkattua Shadowista tänään takavanne puhtaaks kaikesta ketju rasva paskasta pois. Aikaa kului vaivaset 2h. Hieman kyllä jäi rasvaa eli täytyy joku päivä jatkaa loppun.

14.3.2010 23:50

mustavi kirjoitti:Missäs asti meinaatte käydä?


Ranskaan oli tarkoitus lähteä, että autolautalla/laivalla Saksaan ja sen läpi ajettaisiin sitten.

Tietoinen olin moottoriteiden maksullisuudesta etelämmässä, mutta kuutiorajoituksista en teinnytkään, noh tiedä sitten onko niitä Ranskassa, mutta taidan jättää euroopan motari-seikkailut pois, kun nyt täysin uusia puolia siitäkin opin. Todella hyvin selvitetty kiitoksia.
Ranskassa ja Saksassahan on tuota osa-valikoimaakin runsaasti, koska Varjohan on sielläpäin pidetty ja paljon ostettu, että tien päälle jäämisessä on siellä varmasti vielä pienempi mahdollisuus, kun osiakin löytyy useammasta paikasta kuin Suomesta.

15.3.2010 0:32

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:34, muokattu yhteensä 2 kertaa

16.3.2010 16:43

[ -
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:35, muokattu yhteensä 1 kerran

20.3.2010 15:16

Ite oon huomannu ihan saman asian, että lämpimänä Shadow alkaa ottamaan "piikkiä". Vääntää ja kulkee paremmin, mutta toki, vain kun kone on kunnolla lämmennyt. Keväällä olis tarkotus sitten venttiilit säätää ja öljyt vaihtaa. Täytyypi vaan toivoa että ensi kesäksi tulee hyvät ilmat, niin Shadowi pääsee kiertelemään Suomea.

23.3.2010 16:00

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:33, muokattu yhteensä 1 kerran

28.3.2010 22:11

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:33, muokattu yhteensä 1 kerran

29.3.2010 20:58

Oli aamulla lievä pettymys päällä kun yöllä oli tullut lunta muutama sentti. Päivällä tuli kans hiukan loskapaskaa. 6 aikaa oli ollut vielä 2-astetta pakkasta niin menee ihan keposasti mun osalta tonne pääsiäisen jälkeen kauden alotus.

mustavi kirjoitti:Pistin tuossa juuri akun taas vähä latautumaan, et jos vaik huomenna savut

Et ole kenties miettinyt hankkia tuota Bilteman geeliakkua, mitä mainostelin tuossa kesällä? Itse en ole kertaakaan niitä joutunut vielä latailemaan vaan aina on lähtenyt lähes laakista käymään. Skootteri seisoi hieman päälle 2kk hallissa jossa lämpöä oli koko ajan n. +5-astetta ja lähti ko palmun alta. Shadowi on seissyt koko talven, ilman yhtään käynnistystä ja voisin lyödä vaikka pääni pantiksi että lähtee käymään kun kokeilen. Shatowi ollu koko talven n. +3-asteisessa tallissa, ilmaan yhtään käynnistystä. Jos pyhinä vaikka paistelisi hieman aurinko niin voisi kokeilla tuota käynnistystä.

29.3.2010 21:53

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:32, muokattu yhteensä 1 kerran

1.4.2010 16:49

Tänään jos akun laittas latautumaan ja viikonlopun aikaan käynnistelis. Vielä pitää muutama päivä oottaa, että kerkee kuivaa tuo hiekkatie (asfaltille mennessä hiekkatietä 7-9km). Jos sitä ens viikon aikaan pääsis heittämään ensimmäiset lenkit 8)

2.4.2010 15:57

Pumm! Ajokaus alotettu. Heitin tosa tollasen 70km lenksun ja ai että kun tuntus hyvältä. Aamul vaihdoin polttimon, tsekkasin tulpat ja eikun ajoon. Tankis oli muutama litra vanhaa ainetta niin tankkasin Shelliltä V-poweria tankin täyteen. Ei tuo Bilteman akku kovin paska voi olla. 3 vuotta vanha akku, ei yhtään ladattu ja koko talven ollu Shadowis kiinni. Tokal lähti käymään.

2.4.2010 17:48

Noniin, itekkin kävin heittämässä peinen lenkin nyt Varjolla. Fiilis nous heti kattoon. Mitenkä muuten, kun tuo jäähytysnesteiden merkkivalo palaa kun laittaa virrat päälle, mutta kun käynnistää ja kierrättää kerran-kaks niin sammuu se merkkivalo heti? Seisonut 4-5h auringossa, että eihän sen nyt pitäisi näin paljoa vaikuttaa etenkään näillä lämpöasteilla? Ja kun tarkistin paisuntasäiliöstä, oli juuri siinä UPPER-merkin kohdalla.

2.4.2010 20:37

Prenger kirjoitti:Noniin, itekkin kävin heittämässä peinen lenkin nyt Varjolla. Fiilis nous heti kattoon. Mitenkä muuten, kun tuo jäähytysnesteiden merkkivalo palaa kun laittaa virrat päälle, mutta kun käynnistää ja kierrättää kerran-kaks niin sammuu se merkkivalo heti? Seisonut 4-5h auringossa, että eihän sen nyt pitäisi näin paljoa vaikuttaa etenkään näillä lämpöasteilla? Ja kun tarkistin paisuntasäiliöstä, oli juuri siinä UPPER-merkin kohdalla.

Virrat kun pistää päälle niin se valo palaa vähän aikaa, sitten sammuu. Ite oon aina oottanu että se on sammunu ennen ku pistäny käyntiin.

E: Tuli nuo venttiilit säädettyä. Oli aika yksinkertanen homma, varsinkin kun tuolta wikistä löyty tietoa. Hieman piti säätää, mutta suuria heittoja ei ollut 8)

4.4.2010 15:44

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:32, muokattu yhteensä 1 kerran